Ik wil et, ik wil et en dit jaar nog!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
litteltje

Berichten: 3060
Geregistreerd: 26-03-04

Ik wil et, ik wil et en dit jaar nog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 17:55

Ik heb heel leuk 2 konijntjes, die vroeger altijd in een hele grote ren stonden, daar waren ze in opgegroeid. Toen had ik ze gekocht, en ze konden alleen maar in het hok, en bij mij op schoot, omdat buiten liepen ze weg, en op de vloer was het te glad. Ik had ze een tijdje op mijn kamer gezet, maar dat mocht niet meer van mijn moeder. Nu wil ik proberen in de tuin een grote ren te maken. Heeft iemand tips hoe ik mijn ouders kan overhalen en hoe ik die ren wil maken?

Annemarie89

Berichten: 2353
Geregistreerd: 14-02-05
Woonplaats: Groningen

Re: Ik wil et, ik wil et en dit jaar nog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:03

Die konijntjes zijn het gewend en nu zijn ze ineens opgesloten..
Vraag aan je ouders hoe zij het zouden vinden om alleen nog maar in de woonkamer, of hun eigen slaapkamer te mogen zitten.. Clown

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Ik wil et, ik wil et en dit jaar nog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:44

Heel erg top dat je zoiets wil laten maken....

Veel fijner voor die beestjes en ze gaan er ook beter van uitzien.

Zeg tegen je ouders wat zie je liever...

Zo:
Afbeelding
Afbeelding

of Zo (dit zijn onze konijnen in onze grote ren Knipoog):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog iets konijnen die geen mogelijkheden hebben tot rennen en spelen hebben hele erge aanleg voor een vetbult onder hun kin.

Dus wil ze dit:
Afbeelding

Of (gevoed, maar in conditie en geen vetrol... al weet ik niet of die van jou dat nu hebben Knipoog)
Afbeelding

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Re: Ik wil et, ik wil et en dit jaar nog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:11

Citaat:
En nog iets konijnen die geen mogelijkheden hebben tot rennen en spelen hebben hele erge aanleg voor een vetbult onder hun kin.


Dat heeft mijn konijn die bij de kippen zit ook die rent zich suf alleen eet hij zich ook suf.


Maar misschien in een afgelegen hoekje in de tuin en gaas eronder zodat ze niet kunne uitgraven.

Tegen je ouders zeggen dat jij de voledige verantwoording wel wil nemen. (Als je dat daadwerkelijk wil)

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Ik wil et, ik wil et en dit jaar nog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:26

dienetje schreef:
Citaat:
En nog iets konijnen die geen mogelijkheden hebben tot rennen en spelen hebben hele erge aanleg voor een vetbult onder hun kin.


Dat heeft mijn konijn die bij de kippen zit ook die rent zich suf alleen eet hij zich ook suf.


Bij ons krijgen ze ook niet super veel eten niet de mogelijkheid om de hele dag makkelijk eten te kunnen krijgen. Ze graven etc. ook dus veel inspanning.

Ik weet niet of jou konijn alleen zit?

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Re: Ik wil et, ik wil et en dit jaar nog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:07

Faniek schreef:
En nog iets konijnen die geen mogelijkheden hebben tot rennen en spelen hebben hele erge aanleg voor een vetbult onder hun kin.


Dienetje]
Dat heeft mijn konijn die bij de kippen zit ook die rent zich suf alleen eet hij zich ook suf.
[/quote]

[quote="Faniek schreef:
Bij ons krijgen ze ook niet super veel eten niet de mogelijkheid om de hele dag makkelijk eten te kunnen krijgen. Ze graven etc. ook dus veel inspanning.

Ik weet niet of jou konijn alleen zit?


neejh zit er nog 1 bij. Over een paar weken is het voer van de kippen op dus gaan die weg en dan gaat hij op dieet.


En is het al gelukt je ouders over te halen. Met dit lekkere weer is het wel lekker als ze buiten kunne zitte.

litteltje

Berichten: 3060
Geregistreerd: 26-03-04

Re: Ik wil et, ik wil et en dit jaar nog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 16:11

Ik had het er zo over, want mam stond zo naar buiten te kijken.
Ik zei zo: hé mam we kunnen daar achter in de hoek wel die ren maken, want naast het tuinhuisje zie je ze niet zitten vanaf binnen.
mam zo: tja tja... mm..
ik: Ja.. ik zal wel alles uitgrave.. hoe diep moet ik dat gaas onder de grond doen? en hoe moet ik dat onder een stuk gras doen?
mam: tja..dat weet ik ook allemaal niet zeg..

duss.. het gaat al de goede richting op=D

Afbeelding

Daar lijkt me andere konijntje een beetje op Haha!

http://img219.exs.cx/img219/2884/fotos0209vv.jpg
*het is een link omdat de foto beetje heel groot is Schijnheilig en een beetje een wazige foto *

http://img219.exs.cx/img219/4901/fotos0463dw.jpg
en dit me andere Bloos

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Re: Ik wil et, ik wil et en dit jaar nog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:10

Een vriendin van mij heeft ook haar konijnen in een ren in de tuin, en die wordt steeds een stukje langer....
Je kunt het dus ook stapje voor stapje aanpakken.
Heb je een buitenhok op pootjes, doe dan gaas om de poten onder het hok en maak een trappetje naar beneden. Stap 1!

Na een tijdje heeft je moeder gezien dat je konijnen dat erg leuk vinden, en kan je er misschien wel een meter ren aan vastmaken.
Doe het zo dat het de tuin niet domineert, plant er desnoods een struik voor zodat de ren niet in het zicht ligt.
Je hebt meer aan een lange smalle ren dan aan een vierkante.
Zo kan je hem iedere keer dat je moeder er aan is gewend iets langer maken. Haha!

Succes er mee, die van jou zien er straks net zo gelukkig uit als die van Faniek!

litteltje

Berichten: 3060
Geregistreerd: 26-03-04

Re: Ik wil et, ik wil et en dit jaar nog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 16:53

Kanzi schreef:
Een vriendin van mij heeft ook haar konijnen in een ren in de tuin, en die wordt steeds een stukje langer....
Je kunt het dus ook stapje voor stapje aanpakken.
Heb je een buitenhok op pootjes, doe dan gaas om de poten onder het hok en maak een trappetje naar beneden. Stap 1!

Na een tijdje heeft je moeder gezien dat je konijnen dat erg leuk vinden, en kan je er misschien wel een meter ren aan vastmaken.
Doe het zo dat het de tuin niet domineert, plant er desnoods een struik voor zodat de ren niet in het zicht ligt.
Je hebt meer aan een lange smalle ren dan aan een vierkante.
Zo kan je hem iedere keer dat je moeder er aan is gewend iets langer maken.

Succes er mee, die van jou zien er straks net zo gelukkig uit als die van Faniek!

Hé dat is best wel slim van je Haha!
Ik zal eens gaan kijken of ik ergens gaas kan kopen... Hoeveel meter moet ik hebben? En wat voor trapje? Maar... Als ze gaan graven.. *doen ze nogal graag* wat dan? Na een tijdje kunnen ze eronderdoor...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Ik wil et, ik wil et en dit jaar nog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:00

Citaat:
En nog iets konijnen die geen mogelijkheden hebben tot rennen en spelen hebben hele erge aanleg voor een vetbult onder hun kin.

Mijn dikke vette rex (die na de bevalling slechts een beetje afgevallen is) heeft te weinig vetbult onder haar kinnetje. Dat zeiden konijnenfokkers die fokken voor tentoonstellingen. Die dubbele kin horen konijnen te hebben, het ene ras wat meer dan het andere.

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Re: Ik wil et, ik wil et en dit jaar nog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:11

Voor het aantal meter gaas moet je even de omtrek van het hok meten.
Als trappetje kan je gewoon een plank nemen die net zo breed is als je konijn. Als dat te glad is kan je om de 10 cm een dwarslatje doen, of er vloerbedekking op plakken.
Tegen het graven kan je gaas onder de grond doen, of stoeptegels neerleggen.
Succes!

litteltje

Berichten: 3060
Geregistreerd: 26-03-04

Re: Ik wil et, ik wil et en dit jaar nog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 17:54

Ik vind het allemaal wel goede ideeen Haha! Maar ik wil dat mijn konijnen kunnen eten.. dus dan zal het graven worden Clown Ik zal er wel een foto van maken als het eindelijk af is... duurt denk nog wel ff Tong uitsteken

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: Ik wil et, ik wil et en dit jaar nog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 23:58

Ik heb bij de boerenbond een 6 hoekige ren gehaald. Zo kunnen mijn caaf en konijn toch lekker buiten rennen. Ze zitten namelijk samen in 1 hok binnen

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Ik wil et, ik wil et en dit jaar nog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:43

wij hadden hier eenklein bijgebouwtje staan (1.5*1 m )
uit betonplaten met een dak op
en een oude voorkant van een hondenren.
eerst heb ik dat eraan gedaan,na een tijd een rest gaas erbij zodat hij iets van 3 m* had.
daarna een ander restje gaas erbij gedaan zodat hij iets van 5 m* had
en nu een heel nieuw stuk gaas, en hij heeft nu 9m*
maar hij loopt in principe de hele dag vrij rond,
als er niemand thuis is zit hij in zen ren, oftwelin zijn (groot) hok, als er iemand thuis is heeft hij de gehele benedenverdieping en tuin

litteltje

Berichten: 3060
Geregistreerd: 26-03-04

Re: Ik wil et, ik wil et en dit jaar nog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 17:48

Jeetje, ik zo aan spap gevraagd.. ja waar moet ik dat maken?? en hoeveel gaas...
Nou.. hij allemaal zo zijken van, ja dat gaat niet zo 1,2,3 goed werk heeft tijd nodig blaat blaat blaat!! duss.. het duurt nog wel 2 maanden... Duss... dit jaar lukt het al niet meer.. want hij stelt zoiets altijd uit.. van me moeder mag et, maarja.. me vader.. dies nog wel het ergste!

zeg maar doei tegen me konijnenren...

JAAAAAA misschien goed nieuws...
ik heb wel een heeel klein rennetje zodat ze iets kunnen eten,, meter bij een meter ofzo, maar is niet uit te breiden... *nee nog kleiner zelfs...*
en nu springt me ene konijn steeds op de andere.. en we dachten dat het vrouwtjes waren.. ik hoop van niet Bloos Haha!