Hondentandpasta?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Hondentandpasta?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 13:19

Tracy heeft tandsteen? Nouja in iedergeval een buin viezig laagje bij haar tandjes.

Aangezien dat ze niet vaak op botjes kauwt maar die dingen meer heeft voor de heb, moet ik dus haar tandjes gaan poetsen }>

Nu is mijn vraag: Zou ik dit met (gewone mensen) tandpasta kunnen doen? Of heb je daar speciale hondentandpasta voor? Haha!

Lysette

Berichten: 1696
Geregistreerd: 27-02-01

Re: Hondentandpasta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 15:08

Je hebt er speciale tandpasta voor. Hebben ze wel bij de meeste dierenwinkels Clown

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Re: Hondentandpasta?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 19:36

Yay! Tong uitsteken Nou morgen gelijk maar ffies halen! Knipoog Heb je ook nog verschillende smaakjes? Clown hahaha nouja hardstikke bedankt voor je antwoord! Tong uitsteken

Chocopasta

Berichten: 16571
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Hondentandpasta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:38

Whaha geweldig, hondentandpasta Haha!
Wist niet dat dat bestond Clown

Lysette

Berichten: 1696
Geregistreerd: 27-02-01

Re: Hondentandpasta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:44

Zinga schreef:
Yay! Tong uitsteken Nou morgen gelijk maar ffies halen! Knipoog Heb je ook nog verschillende smaakjes? Clown hahaha nouja hardstikke bedankt voor je antwoord! Tong uitsteken

Je hebt wel verschillende merken, bij de dierenarts bij ons hadden ze ook verschillende smaken trouwens. Mijn honden vinden ze allemaal wel lekker moet ik zeggen Vingers aflikken

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hondentandpasta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 01:35

De vorige hond van mijn ouders had ook steeds last van tandsteen, ondanks alle kauwbotten.
Toen hebben we van de DA ook een hondentandenborstel met hondentandpasta mee gekregen. De tandpasta die wij hadden was in kippensmaak Tong uitsteken . Ik heb het zelf nooit geproeft of het ook zo was.

Maar ik denk dat er nog wel meer smaakjes zijn.

gabyfedde

Berichten: 11900
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Hondentandpasta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:25

Als de aanslag hard is is het inderdaad tandsteen, en dat is met poetsen niet weg te halen. Enige oplossing is het eraf krabben, of dat door de dierenarts laten doen.
Als het zacht is kan je het gebit inderdaad met een zachte tandenborstel, maar gebruik NOOIT mensentandpasta, je hond slikt dit in en dat is niet gezond.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Re: Hondentandpasta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 17:40

Mensentandpasta bevat schuurmiddel wat slecht is voor de honden als ze dit inslikken. Hondentandpasta heeft dit niet.

In de bek van een hond leven schadelijke en goede bacterieen. Door het eten van harde brokken, of het kluiven op botten en flostouw wordt voorkomen dat de bacterieen een laagje vormen op de tanden. Gebeurt dit wel, dan heb je eerst een zacht, vlokkerig laagje, dit is tandplaque. Door bepaalde mineralen in het speeksel wordt het tandplaque hard en veranderd het in tandsteen.

Bij sommige honden sluiten de tanden en kiezen van de boven- en onderkaak niet overal goed aan. Dan worden de tanden niet goed gereinigd bij het kauwen, en kan er tandplaque ontstaan. Dat kan goed worden opgelost met het poetsen van de tanden. Ik doe het bij mijn hond ook wekelijks, gewoon uit voorzorg. Lachen
Een tube hondentandpasta kost rond de 5 euro, maar gaat een hele tijd mee.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Re: Hondentandpasta?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 18:21

Dank jullie wel voor het reageren! Lachen

Ik heb uit voorzorg geen mensentandpasta gebruikt gelukkig! Tong uitsteken

Mijn dierenarts raade mij het aan om te gaan poetsen (Ik was toen niet zo slim om even te vragen over het tandpasta Bloos )

Nou Tracy vind het poetsen nog niet zo leuk maar laat het gelukkig wel toe! Lachen
Wat ik wel merk is dat ze nu minder uit haar bekkie stinkt!