Goedvissenkenners? 'Geobsedeerde vis'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Goedvissenkenners? 'Geobsedeerde vis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:26

Nou, wij hebben dus twee goudvissen; een 'gewone' en een sluierstaart. Die sluierstaart is niet al te slim.. Clown
Maar die gewone, die is echt té intelligent. Haha!

Als je langs de bak loopt gaat ie expres heel wild doen zodat het water klotst/ overal heen spat, en dat kijkt ie of hij eten krijgt. Dit gaat dus de héle dag door, van 's morgens tot 's avonds laat. Als je hem eten geeft is dat binnen een minuut op (ook als je echt véél geeft). Hij krijgt twee keer per dag gewone vlokken voor goudvissen.

Maargoed, als je dus weer voor de bak langsloopt gaat ie alweer; Klots! En daar spettert het water weer alle kanten op. En maar weer kijken. Als je er voor staat gaat hij steeds naar je kijken, en weer een beetje naar links, en weer een beetje naar rechts, maar blíjven kijken. Ga je aan de andere kant staan? Hij volgt je gewoon.
Hij lijkt geobsedeerd te zijn door eten. *LOL*

Is dit wel normaal? Haha! Scheve mond

Tancreda4

Re: Goedvissenkenners? 'Geobsedeerde vis'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:38

Whaha, en ik maar denken dat vissen geen hersenen hadden Nagelbijten / Gniffelen

Toch leuk te horen dat ook die diertjes van die rare gewoonten hebben, en precies weten hoe ze je aandacht moeten krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:42

Tancreda4 schreef:
Whaha, en ik maar denken dat vissen geen hersenen hadden Nagelbijten / Gniffelen

Toch leuk te horen dat ook die diertjes van die rare gewoonten hebben, en precies weten hoe ze je aandacht moeten krijgen!

Ja maar ik vraag me eigenlijk na een paar jaar toch wel af of dit wel normaal is. Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:21

wel apart ja...k heb verder geen vissen ofzo maar als je in de dierenwinkel kijkt zwemmen de meeste visjes wel weg als je er voor gaat staan of tegen t glas tikt.als ie voer heeft houd ie dan wel op? misschien moet je gewoon wat vaker op een dag voeren, wel dezelfde hoeveelheid maar gewoon btje over de dag verdelen misschien word t dan minder Blond was ff vergeten dat een vis niet zo super slim is haha dus dat zou vast wel niet werken.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:11

Ik heb er ook zo een gehad, is helaas vorige maand overleden.
Dit was wel een bepaald soort goudvis die dat vaker schijnen te doen. Ik vond het altijd wel grappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:48

elmiran schreef:
wel apart ja...k heb verder geen vissen ofzo maar als je in de dierenwinkel kijkt zwemmen de meeste visjes wel weg als je er voor gaat staan of tegen t glas tikt.als ie voer heeft houd ie dan wel op? misschien moet je gewoon wat vaker op een dag voeren, wel dezelfde hoeveelheid maar gewoon btje over de dag verdelen misschien word t dan minder Blond was ff vergeten dat een vis niet zo super slim is haha dus dat zou vast wel niet werken.

Ik ga hem niet nog vaker eten geven, dan krijgt hij echt te veel. Knipoog

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 16:25

Onze goudvis doet het ook. Lijkt echt of hij de hele tijd eten wil. Geen idee waar het vandaan komt, denk niet dat het komt omdat hij slim is want vissen hadden geloof ik een 6 seconden geheugen (ofzoiets in iedergeval erg kort). Dus ja dan zou die volgens mij niet denken van goh laat ik maar gek en raar doen als iemand langs komt dan krijg ik eten Tong uitsteken . Maar ja wat hij wel denkt geen idee.

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:15

Goudvissenkenner
Knipoog

Goudvissen zijn SLIM
Daarom hou ik zo van ze Knipoog

Je geeft ze wel veel eten, 1x per dag of om de dag is zat hoor.
Ze kunnen overvoerd raken of ze produceren teveel ontlasting waardoor er een overdosis nitraat in het water komt.

Maargoed, wel grappig zo'n vis Haha!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 01:39

Een kom geeft hele vervelende schitteringen door voor een vis.
Dus als er steeds iets voorbij komt, dan schrikt die daar dus van.

Een vis kan beter in een rechthoekige bak zitten, dan hebben ze ook een donker plekje waar ze kunnen schuilen, en dan zal je dit dus ook niet hebben.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:37

Mijn vissen geef ik 1x per dag eten, als ik op bed ga. Nou ze weten het precies hoor Haha! Als ik dan de kamer binnenkom en mijn nachtlampje aan doe (als ik normaal ga doe ik t gewone licht aan maar als ik op bed ga meteen mijn nachtlampje) dan worden mijn vissen ook helemaal gek haha.. Ik heb ze al 10 jaar Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:56

Anna-Jelly schreef:
Mijn vissen geef ik 1x per dag eten, als ik op bed ga. Nou ze weten het precies hoor Haha! Als ik dan de kamer binnenkom en mijn nachtlampje aan doe (als ik normaal ga doe ik t gewone licht aan maar als ik op bed ga meteen mijn nachtlampje) dan worden mijn vissen ook helemaal gek haha.. Ik heb ze al 10 jaar Verward

Deze vissen hebben wij nu 3 jaar geloof ik, onze vorige is wel 15 geworden. Wow! En niemand die dat ooit gelooft, want goudvissen worden maar een jaartje oud (bij hen dan).

Ik ga dan ook maar een keer per dag voeren. Lachen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:34

Ik voerde ze btw eerst ook 2x per dag maar uit gemak nu 1x per dag.
Verder heb ik trouwens nooit de kom heel vaak schoongemaakt. Meestal 1x in de 2/3 maand. Ze zitten in zo'n (voor de vissen) grote plastic "hamsterkooi" (zo worden ze verkocht in de dierenwinkels maar ik vind het te klein voor een hamster Verward )

Mijn vis is zelfs verkleurd. Hij was bruin toen ik hem kocht, toen werd hij wit met een hele aparte blauw/paarsige glans en nu is hij heel licht oranje. De ander is gewoon oranje (beide goudvissen neem ik aan)..

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 14:07

ja zoiets hebben wij ook!!!! wij hebben 4 goudvissen en als ze honger hebben staan ze echt naar je te kijken en helemaal te dringn van IK HEB HONGER! en als je dan om de kom heenloopt volgen ze je, echt zo raar gewoon, het zijn net hondjes g jij naar links, dan gaan de visse ook naar links, ga jij naar rechts, dan gaan de vissen ok naar rechts, steek je je hand omhoog, dan gaan de vissen ook omhoog, heel raar...maar wel leuk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 15:44

@Anna-Jelly;

Onze vis is ook verkleurd (die slimme), eerst was ie oranje en nu is ie wit. Maar dat schijnt toch normaal te zijn voor goudvissen?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 18:07

Mijn goudvissen bedelen ook iedere keer als je langs de bak loopt, de mijne krijgen 1 x per dag eten, ik las dat je volken geeft, van die velletjes? Die kan je beter niet geven aan je sluierstaart, deze vissen moeten langzaam zinkend voer krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:18

Letizia schreef:
Mijn goudvissen bedelen ook iedere keer als je langs de bak loopt, de mijne krijgen 1 x per dag eten, ik las dat je volken geeft, van die velletjes? Die kan je beter niet geven aan je sluierstaart, deze vissen moeten langzaam zinkend voer krijgen.

De sluierstaart krijgt korrels. Knipoog

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:25

ok dan heb ik niks gezegt Knipoog