Ik fieste vanmorgen naar mijn werk en zag wat mijn collega's me al hadden verteld. In de etalage van de plaatselijke terrariumwinkel hebben ze een terrarium ingericht met kuikentjes. 5 euro per stuk. Ziet er hartstikke schattig uit natuurlijk. Ze zitten er netjes bij met een bak kuikenvoer en water, zelfs een warmtelamp.
Maar iedereen kan natuurlijk bedenken wat er na de pasen mee gaat gebeuren in een reptielenwinkel. Noem mij een penny of wat dan ook, maar het laat me niet los. Ik weet ook wel dat er per dag enorme hoeveelheden haantjes door de shredder gaan in de bio industrie. Ook heel erg. Maar op de een of andere manier heeft dit geheel me een beetje aangegrepen.
Zit er zelfs al aan te denken om een kippenhok in mijn nog compleet oningerichte tuin te zetten, maar dan stimuleer ik dit dus eigenlijk ook weer. Stel ik koop er een paar en dan blijken het natuurlijk haantjes te zijn, zullen de buren blij mee zijn.
Het verkopen van kuikens in een winkel is natuurlijk gewoon toegestaan, want die hagedissen zullen ook ergens van moeten eten, gewoonlijk zullen ze ze ook wel hebben, maar dan achter de schermen. Maar toch...