Paasaanbieding: kuikentjes bij de reptielenwinkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Paasaanbieding: kuikentjes bij de reptielenwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 23:24

Ik fieste vanmorgen naar mijn werk en zag wat mijn collega's me al hadden verteld. In de etalage van de plaatselijke terrariumwinkel hebben ze een terrarium ingericht met kuikentjes. 5 euro per stuk. Ziet er hartstikke schattig uit natuurlijk. Ze zitten er netjes bij met een bak kuikenvoer en water, zelfs een warmtelamp.

Maar iedereen kan natuurlijk bedenken wat er na de pasen mee gaat gebeuren in een reptielenwinkel. Noem mij een penny of wat dan ook, maar het laat me niet los. Ik weet ook wel dat er per dag enorme hoeveelheden haantjes door de shredder gaan in de bio industrie. Ook heel erg. Maar op de een of andere manier heeft dit geheel me een beetje aangegrepen.

Zit er zelfs al aan te denken om een kippenhok in mijn nog compleet oningerichte tuin te zetten, maar dan stimuleer ik dit dus eigenlijk ook weer. Stel ik koop er een paar en dan blijken het natuurlijk haantjes te zijn, zullen de buren blij mee zijn.
Het verkopen van kuikens in een winkel is natuurlijk gewoon toegestaan, want die hagedissen zullen ook ergens van moeten eten, gewoonlijk zullen ze ze ook wel hebben, maar dan achter de schermen. Maar toch...

Diana_14

Re: Paasaanbieding: kuikentjes bij de reptielenwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 00:11

Sneu.. Verdrietig

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:30

Ik heb er geen moeite mee, zolang ze voor hun dood goed verzorgd worden ( dat worden de kuikens in deze situatie dus )

Idd moeten slangen en andere reptielen/amfibiën ook eten, en die eten nou eenmaal voornamelijk vlees, die kun je niet ineens groenvoer gaan voorschuiven. ( Natuurlijk eten een aantal zoals bv baardagamen ook groenvoer erbij )

En idd als jij die kuikentjes koopt, worden er zo weer nieuwen aangeleverd, die alsnog opgegeten worden. Dus je helpt er verder niks mee

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:18

Je kunt er inderdaad toch niks aan veranderen, er zijn kuikens genoeg, dus je helpt ze er niet mee. Je koopt nu een stel schattige kuikens, maar later zit je jaren met kippen opgescheept.

Ik heb er persoonlijk oom niet zoveel moeite mee, ik voerde ook altijd kuikens aan de fretten. Maar ik kan me voorstellen dat je soms even moet slikken, ze zien er zo schattig uit he. Knipoog

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:50

Vorige jaar hebben wij met pasen ook 2 kuikentje gekocht. Als ze groot werden gingen ze naar mijn opa en oma. Nou mijne was ondertussen dood gegaan omdat die andere al het eten op at en die is nu uitgroeid in een mooie groot haan. Prachtbeest.

Ik heb een half jaar geleden in een dierenwinkel stagelopen met een reptielenafdeling erbij. In de vriezer lagen bevroren kuikentjes. Kijk het is sneu maarja zo is het leven.

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:55

Tsjah.. het is niet leuk om te zien.. dat die lieve schattige kuikentjes straks opgegeten worden.. Ach gut

maar in de natuur eet een slang ook levende dingen..

en jah.. zoals SANEX zegt.. als ze voor hun dood een goed leven(tje) hebben gehad.. Lachen