Problemen Cavia ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rafaela

Problemen Cavia ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 20:04

ik heb dus net een andere cavia erbij gekocht voor mijn oudere cavia. nou eerst maar eens ff wat over de oudere cavia pluisje vertellen, we hebben haar samen gekocht met haar zusje polly, maar die is later aan een ziekte doodgegaan dat is ongeveer een jaar geleden, we hebben toen een andere jonge cavia erbij gekocht maar daar was ook wat mis mee, ze waren toen ongeveer 11 maanden. nu, na ongeveer een jaar, hebben we dus weer een cavia erbij gekocht voor haar, maar daar is ze een beetje opdringerig bij... hebben jullie dit ook wel eens gehad of ligt dit aan pluisje ??? en hebben jullie misschien nog tips voor hoe ik ze het beste aan elkaar kan laten wenne en dus uiteindelijk bij elkaar in de kooi kan laten. anders moet ze weg en dat wil ik eigenlijk niet Verdrietig

groetjes rafaela

Annechien

Re: Problemen Cavia ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 08:31

laat ze kennis maken op neutraal terrein, dus op de bank oid. Zo heeft niemand iets wat van zichzelf is. En dat opdringerige, dat kan ook rangorde bepalen zijn! Dus als ze op de bank beginnen met "vechten" laat ze maar even uitrazen, totdat het natuurlijk gemeen bijten wordt, dan uit elkaar trekken! Want dan wordt het nooit wat (kan ik uit ervaring vertellen!).

Succes ermee!

MarjaG

Re: Problemen Cavia ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 08:50

Hok extra goed schoonmaken zodat de geur er goed af is, zo maak je het neutraler. Dan de nieuwe cavia er eerst een tijdje (kwartiertje) in laten en daarna pas de oude cavia. Zo heeft de nieuwe cavia de kans om wat geur in het hok achter te laten.
Bij onze cavia's heeft het wel een tijdje geduurd voor ze echt aan elkaar gewend waren. De oude was eerst duidelijk de baas..... maar nu niet meer. Ze joegen elkaar regelmatig behoorlijk in de rondte, maar dat werd geleidelijk aan minder. Nu hebben ze nog maar sporadisch hun "dolle 5 minuten".