Konijn drinkt opeens extreem veel :?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pasterza

Konijn drinkt opeens extreem veel :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 21:31

Sinds een paar weken drinkt Nijntje opeens extreem veel Verward Hij heeft een grote stenen bak die ik dagelijks vul maar sinds enkele weken wel 4 x daags moet vullen. Kijk als het nou zomer was kon ik me er wel iets bij voorstellen Haha!
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Zal anders wel even de DA bellen. Hij ziet er verder goed uit, niet te dik / dun, alert, rent en springt rond, graaft gaten (heeft supergrote ren met hok erin) en eet goed.

Elles

Re: Konijn drinkt opeens extreem veel :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:32

Verplaatst van AM naar BB Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:34

ik hoop dat het aan de droge lucht ligt want alles drinkt hier momenteel erg veel

de kippen ,het konijn , de poezen , de paarden , de hond en de cavia

en moet zeggen dat de vijver ook behoorlijk geslonken is de laatste week

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:39

en mijn konijne drinken juist wat minder...maar die krijgen momenteel ook meer groenvoer.
Haha!
nee het is heel simpel hoor! omdat het nu warmer is drinkt een dier meer omdat ze dat vocht ook weer uitzweten, dat zie je bij een konijn niet, maar komt dus omdat de temperatuur hoger is...

ohw nog even aanvullen, inenes extreem meer drinken duid vaak op een nierprobleem.
als de urine wat donkerder gekleurd is zie je dit.
ik zou toch voor de zekerheid ermee heen gaan als ze echt zoveel drinkt.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:43

Onze konijnen drinken ook ineens vet veel.
Zal wel aan het weer liggen.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 23:00

Nijntje begon hier enkele weken geleden mee, toen het nog sneeuwde en vroor. Lijkt me dus niet aan het weer liggen...helaas.
Zou idd best een nierprobleem kunnen zijn, ik ga morgen wel naar de DA. Kan ik meteen de nieuwe kliniek vanbinnen bekijken Haha!

*wist geeneens dat er een BB bestond op bokt Lachen *

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 00:47

Misschien kiept 'ie het bakje zelf wel leeg? Dat ie er tegen aan stoot ofzo.. Dat deed mijn konijn nl. duwde het bakje de hele tijd weg en dan ging de helft ernaast.
Of misschien wilt hij afvallen of gezond doen door veel water te drinken Knipoog

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:35

Ik wou ook al zeggen, dat zou een nierprobleem kunnen zijn. Is je konijntje al wat ouder? Die van mij kreeg het toen ook; is nog een keer aan het infuus geweest omdat er risico op uitdroging was Ach gut maar hij heeft er toch nog een behoorlijke tijd mee doorgeleefd en is heel oud geworden. Succes ermee!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:57

Als je twijfelt dan zou ik inderdaad ook even bij de DA langs gaan.
Misschien is het handig om vooraf even goed te checken hoeveel je konijn precies drinkt?
In zo'n geval lijkt een flesje mij ook handiger dan een stenen bak, met een fles zie je precies hoeveel water er verdwenen is.
Ik denk dat het voor de DA wel van belang is om te weten hoeveel je konijn precies drinkt Knipoog
Hopelijk valt het allemaal mee Ach gut

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:46

Mijn konijn drinkt niet superveel, maar zeker niet weinig..ik denk ook dat het er aan ligt omdat het beter weer word Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:46

hoi,
ik weet niet of er een verband tussen zit... maar ik zal Nijntje ff met mezelf vergelijken:
ik begon ook plotseling heel veel te drinken.. & dan overdrijf ik niet soms wel 7 liter... en de dorst ging maar niet over...terwijl eerder mijn ouders altijd vonden dat ik bijna niet dronk.
naar een paar week ben ik naar de dokter gegaan & bleek dat ik suikerziekte had... ik voelde met helemaal niet slap ofzo... heel goed eigenlijk... & volgens de dokter voel je je in het begin van de suikerziekte nog heel goed.. alleen dorst... ik weet niet of Nijntje suikerziekte heeft... maar omdat mijn hond het ook heeft gehad d8 ik misschien kan het bij konijnen ook.... hoe oud is Nijntje? want bij oudere dieren/mensen komt het nog best wel vaak voor