schijnzwanger konijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shetfan

schijnzwanger konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 19:41

Wij hebben twee konijntjes buiten in een ren zitten (twee vrouwtjes). Maar sinds kort zien we wel eens een wild konijntje wegrennen bij de ren als we eraan komen en pas zat er een gat in het gaas (wist niet dat konijnen dat door konder knagen Scheve mond).

Nu is een van de nijntjes steeds nesten aan het maken en haar uitplukken enzo. Ze is best dik maar ze zijn altijd een beetje mollig. Het duurt nou al een week ofzo en nog steeds zijn er geen babykonijntjes, en het hok is behoorlijk vies. Hoe kan je nou kijken of ze echt zwanger is of niet en kan ik het hok schoonmaken?

Sweety14

Re: schijnzwanger konijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:43

Ze hebben een nestje gemaakt?
Dan moeten de baby's binnen een week er zijn.
Zijn der tepels dik??
En als het mannetje erop gaat dan laat e het niet toe

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:56

laat het nest zowiezo maar zitten, als ze schijnzwanger is haalt ze het zelf wel weer weg, als je er eerder aankomt kunnen ze daar best van in de war raken en plukken ze zichzelf helemaal kaal om opnieuw een enst te maken.
het enst laat je dus zitten, maar de rest kun je wel gewoon schoonmaken hoor, ( in elk geval hun poephoekje)

mijn konijn doet het elk jaar 3x , vind ze geloof ik leuk, ze is dan supersjaggerijnig dus ik laat haardan maar met rust, kan een weekje duren dan is t over .
verder gewoon even afwachten...

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 17:42

Mijn konijn maakt ook steeds nestjes, en is behoorlijk boos als je het hok dan schoon gaat maken en aan d'r nestje komt. Dik is ze niet.

Weet je 100% zeker dat het allebei vrouwtjes zijn Haha! ?

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 00:58

ZO'n konijn heb ik ook gehad, ze plukte haar hele borst een paar x per jaar leeg, was druk in de weer met holen graven, ze groeide van een A-cup naar een DD-cup Tong uitsteken ... maar kleintjes zijn er nooit van gekomen.
Ik zou haar gewoon maar haar gang laten gaan, je ziet het vanzelf wel. Ech ach, bezigheidstherapie Knipoog

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 01:02

Mijn konijntje heeft zichzelf ook 1 of 2x kaalgeplukt en een nestje gemaakt. Ik heb het gewoon weggehaald, want ze was toch niet zwanger. Ze gaf er ook niks om. Had gewoon de lente in haar bolletje denk ik.
Mijn nijntje heeft trouwens ook een keer het gaas doorgeknaagd. Doosje. Tong uitsteken

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 17:04

Ik heb het hok schoongemaakt en er zit nog geen nieuw nestje dus kleintjes zullen er wel niet komen Knipoog.