[ITP] Mijn arme konijntje in bad :(:)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

[ITP] Mijn arme konijntje in bad :(:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 10:28

Het arme ding Ach gut

Mijn konijn is nogal een 'probleem'geval. Ik heb hem nu 2 jaar, gaat perfect, hij gaat zelfs mee op vakantie! Maar 1 probleem, hij is kaal in zijn nek. Vreselijke jeuk, helemaal kaal en gloeiend rood. De dierenarts rekeningen rijzen de pan uit (tot groot verdriet van mijn vader), maar niemand kan ontdekken wat er mis is. Biopsies, uitstrijkjes, schimmels, op alles is getest en we hebben alle mogelijke behandelingen gehad, helaas zonder resultaat. Ook is Snoopy (het konijn in kwestie) behandelt met baby-olie, dat deden we zelf thuis, omdat dat de jeuk zou verzachten. Maarja, van babyolie wordt het haar dat er nog zat heel vet en vies Lips are sealed We hebben de hoop opgegeven, we zullen er waarschijnlijk nooit achter komen wat er mis is, en het enige wat we kunnen doen is injecties geven tegen de jeuk. Maar op aanraden van de dierenarts moest Snoopy dus vandaag in bad Ach gut Om al het vette babyspul uit zijn haartjes te wassen...

Nouja, gisteren was het dus zover. Man, er blijft echt niets over van zo'n konijn alstie in bad zit Knipoog
De handen die je ziet zijn van mijn moeder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zwemmen Knipoog
Afbeelding

Lekker uit het water en droog föhnen...hier zie je al een beetje hoe kaal zijn nekje is...
Afbeelding

Het föhnen vond meneer wel lekker Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Ahhh...hoe bang kan je kijken Ach gut Verdrietig
Afbeelding

Toen lekker op schoot en drogen maar Pling
Afbeelding

Even om een idee te geven van zijn plekken, in het echt is het ook zo rood, maar nog groter Scheve mond
Afbeelding

Afbeelding

En weer lekker in je kooi met een snoepje Vingers aflikken
Afbeelding

En, wie vind dit arme konijntje zielig? Haha!

Ehm Schijnheilig Hij is trouwens gewassen met Biotex Schijnheilig

_Rianne_

Re: [ITP] Mijn arme konijntje in bad :(:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:45

heb je al eens geprobeerd m andere bodembedekking te gebruiken? mijn konijntje was allergisch voor zaagsel stro en hooi.
Toen ik het hooi in een ruifje gaf, na het nat gemaakt te hebben en op de bodem van de kooi Corbo of beukensnippers had gedaan was het zo goed als over!

Knuffie voor Snoopy!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 11:53

Bonnie_Fan schreef:
heb je al eens geprobeerd m andere bodembedekking te gebruiken? mijn konijntje was allergisch voor zaagsel stro en hooi.
Toen ik het hooi in een ruifje gaf, na het nat gemaakt te hebben en op de bodem van de kooi Corbo of beukensnippers had gedaan was het zo goed als over!

Knuffie voor Snoopy!

We hebben gehad: stro, hooi, kattenbakvulling, houtsnippers, kranten, papiersnipper, no-smell, echt alles wat er op de markt is. Alle soorten voer hebben we al gehad, tijden geen hooi gegeven, snoepjes tijden niet gegeven, geen fruit meer, niewts hielp. Nee, het is echt hopeloos vrees ik

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:13

wat een zielepootje zeg!!
arm beesje... maar ziet er wel enorm schattig uit Lachen

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:51

Leuke foto's, jammer dat hij kale plekken heeft.
Misschien kun je Bodip (of zoiets ) gebruiken, dat gebruik ik ook bij mijn cavia's als ze kale plaatsen hebben.
Gewoon verdunnen met water en even aan stippen en als het goed is komen de haren binnen een paar dagen weer terug.
Ik hoop dat het werkt Lachen

Soar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:41

volgens mij is het een heel lief konijntje! Haha! het is jammer dat hij kale plekken heeft, vooral dat hij er last van heeft (anders zou ik het niet zo erg vinden)
Geef hem maar een dikke knuf van mij Haha! (misschien wordt ie dan wel weer betr Clown )

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:58

Ahhh arme snoopy Vork Hij is wel een zielig hoopje konijn hoor in die gootsteen Ach gut Nja, hopelijk word t nu minder jeukerig Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:07

geef je konijn kruiden door zijn voer om de huid te reinigen, je kunt gedroogde brandnetel voeren( heel gezond)
paardebloem( niet teveel) en thym of rozemarijn, maar 1 takje hier van of 1 theelepel gedroogd blad.
dit helpt van binennuit ook heel goed.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 21:53

MissDreams schreef:
volgens mij is het een heel lief konijntje! Haha! het is jammer dat hij kale plekken heeft, vooral dat hij er last van heeft (anders zou ik het niet zo erg vinden)
Geef hem maar een dikke knuf van mij Haha! (misschien wordt ie dan wel weer betr Clown )

Mij soort het ook totaal niet dat hij kaal is, maar de jeuk vind ik zo erg voor hem, hij krabt het helemaal open Ach gut

ellepel schreef:
geef je konijn kruiden door zijn voer om de huid te reinigen, je kunt gedroogde brandnetel voeren( heel gezond)
paardebloem( niet teveel) en thym of rozemarijn, maar 1 takje hier van of 1 theelepel gedroogd blad.
dit helpt van binennuit ook heel goed.

Hebben we al geprobeerd, niets helpt

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:29

agot wat een ramp zeg.... vooral dat je niet weet wat het is...

Vind hem wel heel lief in dat bakje water... Ging hij niet spartele dat kunnen konijnen zo goed als ze het eng vinden hahahah....

Vind hem wel een lief snoetje hebben hoor..

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 22:39

Liekjuh schreef:
agot wat een ramp zeg.... vooral dat je niet weet wat het is...

Vind hem wel heel lief in dat bakje water... Ging hij niet spartele dat kunnen konijnen zo goed als ze het eng vinden hahahah....

Vind hem wel een lief snoetje hebben hoor..

Hij vond het hardstikke eng Haha! Wilde er de hele tijd uitspartelen, alles en iedereen was zeiknat Haha!

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 23:00

Weet je dat je een konijn helemaal niet mag wassen..

Je heb geluk dat die van jou der "normaal" uitkomt.
Ik had mijn konijn een keer gewassen en die kwam in coma, gelukkig is ze der weer goed uitgekommen maar zo zie je maar weer hoe slecht het in 1 keer kan gaan.

Kusjes

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 23:17

He, wat doe jij met mijn konijn Haha! . Die van mij lijkt er echt erg op. Incl kale plek.
Die van mij kreeg last een lelijke kale plek. De dierenarts kon verder geen parasieten vinden, en heeft nu een plek op zijn rug kaalgeschoren, zodat het goed kan genezen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 09:23

amandatjuh88 schreef:
Weet je dat je een konijn helemaal niet mag wassen..

Je heb geluk dat die van jou der "normaal" uitkomt.
Ik had mijn konijn een keer gewassen en die kwam in coma, gelukkig is ze der weer goed uitgekommen maar zo zie je maar weer hoe slecht het in 1 keer kan gaan.

Kusjes

Als je het voorzichtig doet, hem rustig aan het water laat wennen, het water niet te koud is en je zijn hoofd niet onder water houd kan een konijn in principe best tegen water. En je moet het niet op eigen houtje gaan doen, alleen op advies van de dierenarts. En wij kregen dat advies Knipoog

amandatjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 15:44

[/quote]

Als je het voorzichtig doet, hem rustig aan het water laat wennen, het water niet te koud is en je zijn hoofd niet onder water houd kan een konijn in principe best tegen water. En je moet het niet op eigen houtje gaan doen, alleen op advies van de dierenarts. En wij kregen dat advies Knipoog[/quote]

Ok dan is het goed,
Ik kreeg trouwens ook advies om haar te wassen omdat ze mijt had en ook beetje kaalig werd... Maar ik dee het ook heel voorzichtig aan enzo. maar toch ging het mis, dus ik doe het nooit meer..

Groetjes

Sweety14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 15:47

Konijnen moeten hooi hebben elke dag!!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:36

Ik las op een ander forum dat Argiletz klei heel goed helpt tegen jeuk.
Je maakt een papje van de klei, smeert het op de plekken en dit trekt de jeuk (gifstoffen) uit de huid. Het valt er vanzelf af als het is opgedroogd.
Als het goed is hebben ze het bij de reformwinkel.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 23:29

Sweety14 schreef:
Konijnen moeten hooi hebben elke dag!!

Als jij nu eens even goed leest, had je al drie keer geweten dat ik niets doe zonder advies van de dierenarts. Daarbij kan een konijn best zonder hooi, als je het goed doet en de rest van het voer erop aanpast Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 23:30

Lysette schreef:
Ik las op een ander forum dat Argiletz klei heel goed helpt tegen jeuk.
Je maakt een papje van de klei, smeert het op de plekken en dit trekt de jeuk (gifstoffen) uit de huid. Het valt er vanzelf af als het is opgedroogd.
Als het goed is hebben ze het bij de reformwinkel.

Goede tip Ja Dankjewel Lachen