Zou ze het einde van de dag nog halen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zou ze het einde van de dag nog halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:01

Hay hay.

Ik heb een hond ( een bordercollie ) van 14 jaar oud. Ze is de laatste tijd erg achteruit gegaan ( ze was al niet meer perfect te been ). op het moment kan ze niks anders meer dan liggen, zelfs om te plassen en te poepen staat ze niet meer op. We hebben haar al geprobeert te helpen met opstaan enzo maar vast ze gewoon weer neer. We hebben die dierenarts gebelt en daar kunnen we vanmiddag terect om half 2. Ze wordt dan eerst opgehaalt door de dierenambulance en gaan ze haar onderzoeken. We gaan er zelf vanauit dat het waarschijnlijk een spuitje krijgt en ingeslapen moet worden.Mara dat weet je natuurlijk niet zeker. 3 jaar geleden heeft ze kanker gehad is daarvoor geopereerd en dat had ze gelukkig overleefd. Maar misschien is dir ook wel een vorm van kanker, we weten het niet.
Dus nu maar even wachten en zowiezo over een uurtje zullen we het wel weten. Ik hoop echt dat ze weer mee terug kan straks...maar ga er helaas niet vanuit :'(

XxXLienkeXxX

Re: Zou ze het einde van de dag nog halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:27

jeetje veel sterkte....

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:38

Aaah, meis, wat een poedersuiker Boos! Sterkte Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:56

Ze is er niet meer.

Ze is ingeslapen.
ik was erbij toen het gebeurde en ben er ook helemaal kapot van.
Ze had erg veel pijn volgens de dieren arts want ze had een hernia en al hele slechte aderen. Hij kon nog wel het 1 en ander doen zodat ze misschien nog iets langer kon leven, maar met zoveel pijn gun je dat zo'n beestje niet. Maar nu denk ik wel steeds hadden we het moeten doen? Ik ben er zwaar kapot van..w.e hadden haar als pup. Ik was 5 jaar toenw e haar kregen..ik ben gewoon met haar opgegroeit. En nu pats boem is ze er niet meer...het doet me zoveel pijn....

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:00

Wat erg! Huilen

Je moet niet denken dat je fout hebt gedaan om haar in te laten slapen hoor!
je bent niet egoistisch geweest (denk aan dat gedicht!)

ze heeft een mooi leven gehad!!

Heel veel sterkte!!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:28

Je geliefde beessie laten gaan om hem/haar meer pijn en een (langere) lijdensweg te besparen is imo het ultieme bewijs/blijk van liefde voor je dier. Het is zo verschrikkelijk moeilijk en je mag dan heel verdrietig zijn en heel veel tranen vergieten... je zal en mag haar ontzettend missen (ik mis mijn kat nu na 2 jaar, 3 maanden en 1 dag nog iedere dag) maar omdat je weet dat je deze beslissing hebt genomen om haar onnodig lijden te besparen zal je er vrede mee krijgen. En je hond zal je heel dankbaar zijn dat je haar niet door een slopende en dier onterende lijdensweg hebt laten sterven... nee, zal zal blij zijn dat haar baasje(s) zoveel van haar hield(en) dat ze vredig heen mocht gaan. heel veel sterkte meis en als je behoefte hebt om even over je meissie te praten dan mag je natuurlijk altijd pb'en. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:10

Hartstikke bedankt voor de lieve berichtjes, doet me altijd goed, toch mensen die met je mee denken
Morgen word ze individueel gecremeerd en mijn moeder en ik willen daar ook bij zijn. We willen dan graag een urntje met as erin en geven we een mooi plekje in huis. We wilde haar bewust niet achter laten bij de dierenarts en dat ze dan in een ton gegooit zou worden en met andere honden verbrand zou worden..
Morgen om half 12 word ze gecremeerd...

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:19

ah heeeeeeeeeeelllll veel sterkte!!! Vriendjes zijn?
morgen ook.
Ach gut

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:21

Cinnepin schreef:
Maar nu denk ik wel steeds hadden we het moeten doen?

Ja, dat ken ik. Dat heb ik ook gehad toen ik Bessie in had laten slapen. De dierenarts zei toen ook "je kunt nog dit of dat" maar dat hield in dat Bessie op de kliniek moest blijven en dat kon echt niet. Dan zou ze alleen al sterven omdat ze in een vreemde omgeving was bij vreemde mensen, alleen en ver van mij vandaan. Dus liet ik haar liever inslapen. En inderdaad ook gedacht "misschien hadden we het toch moeten proberen". Het heeft effe tijd nodig om het te accepteren zoals het is. De beslissing die je moest nemen is enerzijds voor de hand liggend: het dier verder lijden besparen. MAar het is ook echt een heel zware beslissing. Want gevoelsmatig sta je er niet achter. Je WILT niet dat je hond sterft. En je wilt al helemaal niet die beslissing voor hem nemen, je voelt je schuldig.

En toch heb je er goed aan gedaan. Op is op. En dieren kunnen zich daar beter bij neerleggen als mensen. Mensen blijven zich verzetten wat alles alleen nog maar pijnlijker maakt. Heel veel sterkte ermee. Het blijft toch een gemis....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 19:11

Hay

Ja ik heb inderdaad een schuld gevoel..Maar ze had o zoveel pijn. En voor een bordercollie is 14 jaar enorm oud..hetb gemiddelde is 10 jaar. En ze heeft ook al gevochten voor haar leven toen ze die kanker had! Dat heeft ze zo goed gedaan!

Maarre vandaag was de crematie. We wilde er graag bij zijn ( mijn moeder en ik ). Toen we daar waren lag ze echt hel mooi opgebaard. Met een kleedje over haar heen en kaar koppie er boven uit.
We hebben haar zelf naar de oven gebracht en geholpen met haar erin te leggen.
Toen ze helemaal gecremeerd was waren we er ook bij dat de as in een urn gedaan werd ( we wilde gewoon de volle 100% zekerheid dat het onze Sita was die we meekregen en er niet mee gesjoemeld word )
We hebben haar gelijk mee kunnen nemen in een urn ( een piramide vorm ).
Het was een hele mooie ervaring en we weten nu gewoon zeker dat er geen as van een andere hond ofzo inzit. En we zijn gewoon vanaf begin tot einde bij haar gebleven en hebben we haar dus weer mee naar huis genomen.
Ze lag trouwens enorm vredig erbij toen ze opgebaart was. het was echt een enorm mooi gezicht!
Dat geeft mij ook vrede. Maarja het gemis zal er blijven , maar daar leer je op den duur mee leven