Zelf groenvoer kweken voor konijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Zelf groenvoer kweken voor konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 18:26

Omdat mijn nijn Foggy nu al 2 keer aan zijn kiesjes geholpen is, wil ik hem meer variatie in ruwvoer kunnen bieden, alleen zijn veel dingen lastig in huis te halen voor 1 klein konijntje. Hij krijgt altijd witlof en wortel, maar ik wil meer variatie bieden.
Nu zat ik aan kattengras te denken, maar dan zelf een gemengd iets wat makkelijk in huis op te kweken is en veilig voor zowel konijn en gerbils als ook de kat als hij in een onbewaakt ogenblik ervan snoept.

De veevoederhandel hier heeft van alles in kilozakken, dus ik kan het een en ander mengen. Wat is hiervoor het beste te gebruiken?

ellepel

Re: Zelf groenvoer kweken voor konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:40

makkelijker:

stap op je fiets, neem een plastic zak mee en pluk gewoon gras en paardebloem bladeren .
verder zou ik af en toe gewoon wat boomtakken geven om aan te knagen, dit werkt ook goed.

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:19

Mijn konijn eet altijd blaadjes van bonenplanten? geen idee of het goed is, maar hij at er superveel van en is nooit ziek geworden, hij vond het echt onwijs lekker Clown

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:50

Citaat:
stap op je fiets, neem een plastic zak mee en pluk gewoon gras en paardebloem bladeren .
verder zou ik af en toe gewoon wat boomtakken geven om aan te knagen, dit werkt ook goed.

gras wel eerst opbouwen ivm met het feit dat ze er gas van kunnen krijgen.
Verder wel een goed idee, vooral die takken!
doe ik ook, rij straks ook weer even langs het bos!

Wel ervoor zorgen dat je dit niet in de buurt van ee weg doetm, ivm schadelijke stoffen op het blad!

* je zou ook een bak peterselie op je vensterbank kunnen kweken, ziet er leuk uit, is lekker door het eten en de nijntjes zijn er gek op!!!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 20:55

Helaas heb ik hier geen mogelijkheid om gras te plukken, iig niet op plaatsen waar geen honden komen.