Wie heeft zijn of haar teefje laten steriliseren? Ik heb begrepen dat het voor de hond best een behoorlijke ingreep is. Mijn hond moet 23 maart onder het mes. Ik heb een paar dagen vrij genomen daarna. Hebben jullie tips voor de nazorg? En wat is jullie ervaring mbt het herstelproces?
Mij teefje is net geholpen, om likken aan de wond te voorkomen kun je een rompertje aantrekken of een muilkorf om doen. Verder gewoon rustig aan doen. En laat haar niet aan uitwerpselen van vreemde hone ruiken, na een operatie lopen ze snel iets anders op, door wat verminderde weerstand.
Verder is het geen probleem geweest voor mijn Jack.
onze hond heeft dit ook moeten laten doen, zij heeft geen rompertje (ofzoiets) moeten aandoen, gewoon een nekkap, en een schiplading antibiotica tegen mogelijke infecties, warm (dus niet te veel buiten laten zolang de draadjes ernog inzitten) en ook nie te veel laten bewegen, (open scheur gevaar (volgens onze dierenarts)
achteraf: (gezegt door onze dierenarts) wordt je hond automatisch DIKKER!! en (raar) er kunnen zich na een paar jaar nier/blaas stenen ontwikkelen had onze dierenarts gezegt (maar dat was een woord tegen het ander)
maar onze hond heeft ze wel gehad, maar liefst 43 BLAASSTENEN)