lailapri schreef:hmmm als we hem niet haddengevonden had hij het ook zonder dierenarts moeten doen hoor, hij heeft alleen pijn als je het aanraakt, en wat kan de da er aan doen? het moet waarschijnlijk met rust genezen, en hij slaapt zo ongeveer de hele dag, loopt af en toe naar een ander plaatsje....
ALS ja... maar jullie hebben hem wel gevonden en dan is het wel zo diervriendelijk om alle hulp te bieden die je kan bieden... nu zijn jullie inmiddels al geweest, maar een DA kan over het algemeen iig een stuk meer dan jullie of de kat zelf... antibiotica/pijnstiller/infuus toedienen bij evt. uitdroging...en zo kan ik nog wel even door gaan...
Klinkt misschien heel hard, maar deze poes is altijd al beetje zwak geweest, hij is vreslijk dik, en heeft klem gezeten bij de geboorte waardoor het van binnen een beetje in elkaar is gedrukt, hij word dus vreselijk dik omdat hij de hele dag niets doet, het enigste wat hij wel eens doet is spelenmet een propje en hij pakt de dooie muizen van onze andere kat af en vreet ze op.
Imo reden te meer om zo'n kat dus JUIST even te laten onderzoeken... als hij altijd al een beetje zwak is geweest zal hij het wellicht eerder nodig hebben dan de gemiddelde andere kat...
Daarnaast, wat denken jullie dat een dierenarts tijdens de spoeduren kost? We hebben nog 2 rekeningen liggen van de koliek van vorige keer. En katten kunnen heel goed zichzelf herstellen, vaak als zeworden aangereden ofzo zijn ze een paar dagen weg en daarna komen ze bijna genezen weer terug. We hebben hier nog maar eenkat die dood is gegaan, dat wasomdat die was aangereden, en een week later weer.
Kosten mogen imo niet uitmaken... als je er voor kiest om dieren te hebben dan neem je daarmee ook (financiele) verantwoordelijkheden op je... die verantwoordelijkheden dienen imo gewoon gedragen te worden, dan desnoods zelf maar even wat minder luxe eten/drinken etc... En ik denk dat ik wel weet dat dat kost... ik heb de VA sinds 9 feb. 2005 al 14 keer gezien (1 spoedvisite, 1 weekendvisite en tot nog toe 12 controles)... zou trouwens een lekkere boel zijn geworden als ik mijn merrie het zelf maar uit had laten zoeken... En toen mijn kat een paar jaar geleden aangereden was moesten we 3 weken lang dagelijks naar de DA...ook in het weekend. Als ze inwendige verwondingen hebben kunnen jullie het nl. niet zien, maar een DA met behulp van de nodige professionele apparatuur wel... ik zou dus altijd het zekere voor het onzekere nemen in dergelijke situaties.
De katten van de hele buurt die ziek zijn oid gaan altijd in ons schuurtje liggen, daar liggen ze dan een paar dagen en zijn weer weg, je zou denken dat ze dan dood zijn, maar meestal zie je ze later gewoon weer rond lopen...
Ik denk dat onze kat het ook wel zonder da red, maar we gaan toch even heen voor de zekerheid...
Ik ben nu vast een vreselijke dierenbeul, naja het zij zo, jullie gaan vast altijd meteen naar de dierenarts! Snap niet waarom dat altijd zo'n probleem moet zijn, het is toch onze keuze, en je kunt mij niet wijsmaken dat de kat zelf graag naar de dierenarts wil.
Ik ga in dergelijke situaties idd altijd meteen naar de DA... simpelweg omdat ik geen rontgen ogen heb en niet kan zien of er inwendige verwondingen zijn. En naar de DA "willen" doet imo niet ter zake... ik "wil" over het algemeen ook liever niet naar de dokter, maar als het moet dan moet het... jullie kruipen zelf immers vast ook niet in een schuurtje als jullie aangereden zouden zijn... dan lijkt me dat je ook even naar de dokter gaat...zeker als je pijn hebt en niet kan eten/drinken.