waarschuwing gratis kittens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marye78

waarschuwing gratis kittens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 18:57

Las dit net op internet. echt om kotsmisselijk van te worden. Verdrietig Maar wel belangrijk dat zoveel mogelijk mensen het weten en doorgeven!!

Kattenliefhebbers geschokt - kittens voeding voor slangen
6 oktober 2004

Uit diverse bronnen blijkt dat kittens worden gevoerd aan slangen.

Als kittens gratis aangeboden worden als ze een week of 6/7 oud zijn lopen ze een groot risico om gevoerd te worden aan slangen. Op diverse sites en advertenties worden kittens gratis aangeboden. Voor de eigenaar van de slang blijkt het een kick te zijn. Ze zien geen verschil tussen een muis, konijn of kitten als voeding voor de slang. Uit onderzoek blijkt dat een kitten terug vecht om in vrijheid te komen, terwijl een muis verstijft van schrik
en direct opgegeten wordt door de slang.Verder blijkt dat een slang 3 maanden geen eten meer hoeft, als deze een
kitten heeft opgegeten.

Door geen gratis kittens aan te bieden, kan het voorkomen worden dat deze als voeding worden gebruikt voor slangen.

Bron: © Dieractueel.nl - Dieractueel redactie

assie

Re: waarschuwing gratis kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:17

Sorry hoor, maar een konijn is net zo zielig als een kitten. Het enige verschil is eigenlijk dat een kitten wat gevaarlijker is voor de slang.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 19:27

assie schreef:
Sorry hoor, maar een konijn is net zo zielig als een kitten. Het enige verschil is eigenlijk dat een kitten wat gevaarlijker is voor de slang.

zeg ik dan dat dat niet zielig is???

is alleen een waarschuwing voor mensen die jonge kittens gratis aanbieden!

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:00

Brrr... aan het idee al die jonge lieve kittens..

Wij hebben pas een nestje gehad en ze hoefde voor geen geld weg.. Nu toch maar voor 20,- ofzo!?

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 20:06

Brechtje schreef:
Brrr... aan het idee al die jonge lieve kittens..

Wij hebben pas een nestje gehad en ze hoefde voor geen geld weg.. Nu toch maar voor 20,- ofzo!?

ja! jij had dat nestje, hoe is het momenteel met de kittens, of heb je in het oude topic alweer gepost? (ben benieuwd Haha! )

ja je kan beter geld vragen, en dan nog moet je goed opletten waar ze naar toe gaan. vertrouw je de mensen niet echt, dan niet doen!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:21

Weet je zeker dat dit niet een van die geintjes is die toen ook met die Bonzaikittens is gemaakt?
Dat ze katten in potjes stoppen?

Later bleek dat een collosale grap te zijn, en ik vind dit een beetje ongeloofwaardig.

En daarbij: Zie het grote overschot aan katten, ze kunnen beter als slangenvoer dienen, dan aan de snelweg gedumpt worden, of verzopen worden.

Ok, klinkt best cru, en ik vind, als het zo het is, dat ook heel sneu voor die katjes, maar je doet er niks aan. Mensen blijven maar kleine katjes fokken, komen dan tot de ontdekking dat ze er nergens mee naar toe kunnen, en dan worden ze grratis weggeven.

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:51

Was dat van die Bonzaikittens een grap??!!
Ik heb het ook gelezen.. afschuwelijk gewoon katten in potjes!

Maar ik vind het ook sneu hoor.. dat ze aan slangen worden gevoerd Boos!

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:26

Nou op internet is genoeg te vinden hoor
Zoals ratten , muizen , cavia's, konijnen
alles voeren ze aan slangen maar in ieder geval als je dieren fokt moet je je dieren niet aan zon iemand verkopen

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:56

de meeste dieren die gratis weggegaan, gaan de slangen in. Daarom altijd geld vragen, weet je tenminste zeker dat je geen slangenhouder hebt, want alles wat gratis is is mooi mee genomen voor hun.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:09

Annechien schreef:
de meeste dieren die gratis weggegaan, gaan de slangen in. Daarom altijd geld vragen, weet je tenminste zeker dat je geen slangenhouder hebt, want alles wat gratis is is mooi mee genomen voor hun.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik heb mijn konijnen ook allemaal gratis weggedaan.
Ik heb ze niet op internet oid aangeboden, maar mensen zijn bij ons thuis gekomen om ze op te halen en te bekijken. Al die mensen hadden ook kinderen, en aan de gesprekken die je ermee voert, kan je heel goed merken waar het konijn voor dient. (Hierbij dus als gewoon, gezelschapsmaatje)

Het is toevallig zo gelopen dat ik de mensen erg sympatiek vond, maar wanneer ik het vermoeden had dat ze het beest in de pan wouden gooien, of als voer moest dienen voor andere huisdieren, had ik simpelweg geweigerd het konijn mee te geven.

Vaak zijn het de 'Marktplaatsbeesten' die bij de slangen terechtkomen

In het algemeen klopt wel wat jij zegt, maar dat hoeft dus niet altijd zo te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:31

Een levende kitten voeren vind ik net zo zielig als een konijn/ hamster/ rat/ muis of wat dan ook.

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:33

jakkes! om te kotsen, ik vind elk beest erg, maar dit is toch om 1 of andere reden nog net ietsje gruwelijker hoor! (ieders zijn mening daarover!)

Ik hoop idd dat mensen hun kittens niet meer gratis zomaar aanbieden of dat ze ook geen nest kittens kweken voor de lol, waar ze later niet vanaf geraken!

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 20:07

Cynthy daarom zei ik ook met de meeste dieren.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:20

Tja dat gebeurt idd. heel veel met jonge kittens, ratjes, hamsters, konijnen etc. Verdrietig

Maarja er is ook gewoon zo'n oevrschot aan allemaal jonge rasloze katjes en konijntjes enzo...
Ik vind het persoonlijk ook erg dom als je daar dan mee gaat fokken omdat ze zo lief zijn die kleine beestjes, en er dan vervolgens achter komt dat niemand ze eigenlijk wil hebben en ze dan maar gratis op marktplaats zetten Koe