Een parkietenvraagje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ookami

Een parkietenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 16:15

Ik wil graag een vriendje voor Nero maar mijn ouders denken dat ze dan veel lawaai gaan maken, is dit zo?

En heeft iemand nog truukjes om mijn ouders te overtuigen Lachen

amandatjuh88

Re: Een parkietenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:39

Hallo,

Ze zullen wel even wat meer lawaai gaan maken omdat ze natuurlijk met ze 2e zitten dus met elkaar gaan praten.

Maar hoe je je ouders over haalt, geen id misschien veel beloven, Auto wassen, Afwas doen, Alles voor ze doen gewoon Tong uitsteken

Okej veel plezier en geluk ermee..
Groetjes

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 11:10

Misschien dat je een paar weken een 'oppasparkietje' in huis kan nemen van iemand die op vakantie gaat?! Dan weet je meteen hoe je eigen parkiet er op reageert en hoeveel meer lawaai ze maken (want meer lawaai maken doen ze! die gaan lekker met elkaar praten). Hou er wel rekening mee dat je parkiet minder aandacht voor jou krijg omdat ie dan een vriendje van z'n eigen soort heeft...

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:40

ik had er eerst ook 1 maar heb er nu 3 die ook samen in een kooi zitten.
Ik moet zeggen dat het af en toe best een herrie is. maar ze staan bij mij op m'n kamer (zolder) en snachts willen ze nog wel eens lekker gaan vechten met ze alle Haha!
Dat zijn misschien wel eens de mindere punten maar ik vind ze nog steeds erg leuk en zou ze niet willen missen.
Die vogels van mij weten heel goed hoe ze heten klinkt misschien raar maar ik kan precies horen wie er aan het gillen of fluiten is. Vaak als het bv stil moet zijn hoef ik alleen maar zn/haar naam te roepen of in m'n handen te klappen en ze zijn stil. Ze zijn nogal goed afgetraind Vork

[edit] het is trouwens zoiezo veel beter om ze met meerdere neer te zetten vooral omdat je nooit heel de dag thuis bent en ze dan maar alleen moeten zitten.
Mijn eerste vogel hangde eerst ontzettend aan mij waardoor als ik ergens logeerde haar zelfs mee moest nemen omdat ze anders niet wilde eten en op de bodem van de kooi ging zitten.. ik moet wel zeggen dat dit best bijzonder is dat een vogel zich helemaal afhankelijk maakt van één mens want iemand anders moest ze niet.
Zelfs als ik van boven naar beneden liep en ze zag me was het helemaal gillen en als ik dan de kooi open deed sprong ze gelijk op mn hand en gaf me kusjes etc Lovers was echt heel lief.
dit is ook de reden dat er nu nog 2 bij zitten en nu doet ze het niet meer.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 16:31

Ik ga in ieder geval beloven dat ik (bijna Lachen ) elke dag zal stofuigen want mijn mama vind dat Nero veel stof maakt en denkt dat 2 parkieten nog veel meer stof zullen maken.
Ik heb ook al de tip gekregen om houtsnippers op de bodme te leggen en dat ga ik dus doen Haha!

Een oppasparkietje lijkt me ook ene goed idee en ik ken wel een paar mensne die ene parkiet hebben dus zal ik hen zeggen dat ik wel voor hun parkietje wil zorgen als ze weg zijn Haha!

Ik vind het ook maar zielig dat Nero zo alleen zit, zijn beste vriendje is een geel kattenbelletje Frusty (en ik een beetje Tong uitsteken )maar hij geeft dat belletje zelfs eten enzo dus ik vind dat echt zielig.

Ik had ook nog een klein vraagje ivm de 'tamheid'. Nero is nu tam maar gata hij nog tam blijven als er een 1de parkiet komt? En kan die tweede dan ook tam worden?

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:59

2 geven iets meer geluid dan 1. Maar ze vinden het wel veel fijner als ze met meerdere zijn! Mijn broer heeft er 6 en dan ook nog eens een aantal valken erbij, maar dat vind ik teveel van het goeie! Daar ben je af en toe oordoppen bij nodig (als ik weer even thuis ben dan), wat kunnen die schelden zeg.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:43

Parkieten leven in het wild in kolonies, dus in hele grote groepen. Parkieten zijn absoluut niet solitair en vinden het prettig om met een ander parkietje te zijn. Eigenlijk zouden ze niet alleen gehouden moeten worden.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:50

heej halloow,

wij hebben hier ook 15 parkieten zitten (buiten in volière) en soms fokken we met ze.. het is dan lekker gezellig hierbinnen, ze maken wel meer herrie dan dat ze alleen zijn, maar het zou idd wel beter zijn voor Nero als er een vriendje bij is. ik hoop voor je dat het mag, ook voor Nero!! succes!!