Jasje of toch bloot?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amandatjuh88
Berichten: 1318
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: alkmaar

Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 22:27

Haaj,

ik zou graag willen weten wat jullie vinden van een hond met een jasje, vest of trui aan..

mijn mening is:

Ik vindt honden ( zoals Chihuahua`s en andere kleinere rassen ) het in de koudere dagen wel aan moeten..

Maar ik heb een Cairn terrier en een Yorkshire Terrier en die yorkie heb met dit weer een trui aan gehad,
zie hier een foto..
Afbeelding
en in deze week zou ik een trui krijgen voor me Cairn., eigenlijk meer voor de stoerigheid en binnen..
hier een foto..
Afbeelding

En wat vinden jullie ervan?

Kusjes...

assie

Berichten: 9494
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:51

Ik vind het absurd! Koop dan poppen.
Een hond kan goed tegen kou (naakthonden en extreem kortharige honden daar gelaten). Pas als je hondje buiten staat te bibberen van de kou (en hij niet ziek is op dat moment) zou ik een jasje overwegen.

Nee, als jij je Cairn terrier een jasje wilt aandoen, koop dan een pop zeg! Terriers zijn hartstikke gehard.

Billy

Berichten: 20726
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:52

Ik heb een jasje voor mijn JAck Russell, voor als ze net geplukt is en ergens heen moet waar het echt koud is. Tot nu toe heeft ze hem niet nodig gehad, omdat ze constant in beweging is.
Mar alleen voor het mooi zou ik het niet gebruiken, zeker niet voor binnenshuis waar het warm is

Diana_14

Berichten: 3905
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Oude Pekela ♥

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:14

Mijn hondje (maltezer) is vandaag geknipt door omstandigheden. Dus nu heb ik hem wel een klein hondendekentje om gedaan.. voorals we buiten gaan wandelen enz. Want anders is het wel erg koud.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:38

Ik vind dit soort dingen dus echt geweldig! Haha! Was laatst in een dierenwinkel, waar ze ook van die joggingpakken voor honden hadden. Als ze dan tóch iets aanmoeten, dan liever zo'n stoer joggingpak of motorjack, dan zo'n (vaak geruit) dekentje.... Clown

Lysette

Berichten: 1696
Geregistreerd: 27-02-01

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:56

Mijn hondje heeft wel eens een jasje aan als het echt koud is omdat hij anders hartstikke verkouden wordt.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 10:38

Ik vind het er echt belachelijk uit zien. Bloos
Net als die teriers met die strikjes op hun hoofd... Haha!

ellepel

Berichten: 47560
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:53

als jouw hond een koukleum is doe je em lekker een jas aan hoor....


80% van de paarden heeft toch ook een deken op?
en die kunnen ook echt wel tegen de kou!!!!

Knipoog Knipoog Vingers aflikken

Mlies
Berichten: 14164
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:03

Vind het nogal onzin, mja, als ie het echt koud heeft oke. Maar ik vind het er niet uitzien Haha!

amandatjuh88
Berichten: 1318
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: alkmaar

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 22:09

ok iedereen zijn mening,

Mijn yorkie kan dus niet tegen dit weer vandaar dat ( rare ) truitje..

En voor me Cairn, hij kan met gemak tegen de kou maar ik heb dat jasje gekocht voor de stoerigheid en er komt heel groot Bobby op te staan dus ook gewoon als leuk, ( en het was maar €10,- )

Maar mensen ok ik doe mijn hond echt het niet aan als het niet nodig is hoor, laat um lekker bloot lopen dat vindt hij het lekkerst.

Groetjes

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:56

amandatjuh88 schreef:
ok iedereen zijn mening,

Mijn yorkie kan dus niet tegen dit weer vandaar dat ( rare ) truitje..

En voor me Cairn, hij kan met gemak tegen de kou maar ik heb dat jasje gekocht voor de stoerigheid en er komt heel groot Bobby op te staan dus ook gewoon als leuk, ( en het was maar €10,- )

Maar mensen ok ik doe mijn hond echt het niet aan als het niet nodig is hoor, laat um lekker bloot lopen dat vindt hij het lekkerst.

Groetjes


IK BEN DUS TEGEN JASJES! Scheve mond

Okee, de York kan er dus niet tegen, dan heb ik zo iets van.. mwah, naja, het is dat het moet!

De Cairn, die kan er tegen, waarom een truitje?
Voor de stoerigheid, denk je dat die hond dat leuk vind?
En maar 10 euro.. Naja zeg Scheve mond

Sorry voor mijn reactie, maar die honden vinden jasjes en truien ook niet leuk, vooral als ze het niet koud hebben!

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:26

Ik vind het belachelijk en het niet uitzien. Bloos

Mandyy

Berichten: 30593
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 14:42

ellepel schreef:
als jouw hond een koukleum is doe je em lekker een jas aan hoor....


80% van de paarden heeft toch ook een deken op?
en die kunnen ook echt wel tegen de kou!!!!

Knipoog Knipoog Vingers aflikken

daar ben ik het mee eens

Serendipity1

Berichten: 6047
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:13

BELACHELIJK Haha!

Een hond een jas aan. Pfff...
Wie heeft ook alweer bedacht dat een hond afstamt van de wolf? Die ook door weer en wind door de sneeuw ed ploetert? Koe

Puur een zaak van antropomorfisme.

En dat paarden een deken op hebben, heeft een heel andere reden, maar die zal toch ondertussen wel een keer bekend zijn?

Serendipity1

Berichten: 6047
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:17

Lysette schreef:
Mijn hondje heeft wel eens een jasje aan als het echt koud is omdat hij anders hartstikke verkouden wordt.


Hij wordt verkouden omdat er allerlei dingen met z'n vacht gedaan worden.
En hij wordt verkouden, als ie, eenmaal aan een deken gewend is, weer zonder moet doen. (En dat gaat met de jaren mee)

En de fabrieken en leveranciers springen er weer mooi op in. Hoe mooier en onbenulliger de dingen, hoe liever mensen het kopen.

amandatjuh88
Berichten: 1318
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: alkmaar

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 10:34

ik snap dat jullie allemaal zo reageren,
Maar denk niet dat ik mijn Cairn iedere dag dat ding aan ga doen, het is eigenlijk meer voor als hij dood gaat ( hopelijk nog lang niet ) heb ik een mooie herinering aan hem, een truitje met ze naam erop.
Snappe jullie?

Groetjes

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:38

Hondenjasjes vind ik eigenlijk ook maar niets. Mijn dwergpincher rende altijd heen en weer en had het ook nooit koud.

Toch gaan we dit weekend op jacht naar een jasje voor Happy, de kruising boerenfox/Jack Russel. Die trilt met kou zo hard dat het gewoon zielig is. Ze wordt weliswaar niet ziek maar naar haar zin heeft ze het niet. Ze heeft een erg dunne vacht en is een nogal fijn en klein hondje. Zeker als ze meegaat met de trein en moet wachten op het perron of achterop de kar zit heeft ze flink last van de kou.

Ik hoop wel dat er een simpel jasje te vinden is, het moet geen barbiepop-achtig iets gaan worden, dat vind ik echt vreselijk.

Lysette

Berichten: 1696
Geregistreerd: 27-02-01

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 14:01

Serendipity1 schreef:
Lysette schreef:
Mijn hondje heeft wel eens een jasje aan als het echt koud is omdat hij anders hartstikke verkouden wordt.


Hij wordt verkouden omdat er allerlei dingen met z'n vacht gedaan worden.
En hij wordt verkouden, als ie, eenmaal aan een deken gewend is, weer zonder moet doen. (En dat gaat met de jaren mee)

En de fabrieken en leveranciers springen er weer mooi op in. Hoe mooier en onbenulliger de dingen, hoe liever mensen het kopen.

Het werkt bij honden niet zoals bij paarden Pling Mijn hond heeft geen ondervacht en zijn bovenvacht stoot geen water af. Dus als hij regent is hij binnen de korste keren doorweekt.
Hij had eerst nooit een jasje aan maar toen hij een keer na een ritje op de fiets de hele dag heeft zitten niezen was het voor mij wel duidelijk. Dus als het koud is en hij moet mee op de fiets krijgt hij een jasje aan. Als het sneeuwt ook trouwens.

Mijn andere 2 honden hebben nergens last van en hebben dus ook nooit een jasje aan.

Morrie

Berichten: 22357
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:16

Citaat:
IK BEN DUS TEGEN JASJES!


ik ook, maar.... toen mijn 14 jarige Jack Russell zonder ondervacht altijd rillend achter me aan liep, had ie toch snel een soortement Hell's Angels jack : nepleer met nepbont gevoerd!
Daar heeft ie nog 1 winter plezier van gehad, toen moest ik hem laten inslapen......

Dus als het echt nodig is, schuif ik mijn oordeel echt wel even aan de kant hoor!

Supertje

Berichten: 7099
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:05

Mijn 2 kleinste hondjes hebben ook jasjes aan. En dat zijn nog (flink) langharige honden ook.
Het teefje heeft het echt al snel nodig, die begint heel snel te bibberen. Die is ook wat korter geknipt vanwege haar fijne gewoonte om zich altijd zo smerig mogelijk te maken.
Bij het reutje ziet het er echt grappig uit, zo'n jasje met een enorme bos haar eronder vandaan Tong uitsteken

Deze hondjes hebben echter helemaal geen ondervacht (raskenmerk, alleen lange dekharen), en het haar is heel erg fijn, ook al ziet het er heel dik uit. De vacht is ook niet waterdicht, 1 buitje en ze zijn kletsnat tot op de huid.
Terwijl mijn Golden zonder moeite door de sneeuw rolt met zijn bejaarde lijf en het geen moment koud heeft, die krijgt dan ook echt geen jas aan Haha!

Serendipity1

Berichten: 6047
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:55

Lysette schreef:
Het werkt bij honden niet zoals bij paarden Pling Mijn hond heeft geen ondervacht en zijn bovenvacht stoot geen water af. Dus als hij regent is hij binnen de korste keren doorweekt.
Hij had eerst nooit een jasje aan maar toen hij een keer na een ritje op de fiets de hele dag heeft zitten niezen was het voor mij wel duidelijk. Dus als het koud is en hij moet mee op de fiets krijgt hij een jasje aan. Als het sneeuwt ook trouwens.

Mijn andere 2 honden hebben nergens last van en hebben dus ook nooit een jasje aan.


Elke hond heeft op een natuurlijke manier bescherming tegen koude en regen.
Wanneer ermee getrtokken en geknipt wordt, en daarna een deken op gedaan wordt, is het logisch dat die niet meer op de juiste manier teruggroeit...

Skreiandor
Berichten: 677
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:56

Honden met truien of jassen aan vind ik echt belachelijk.
Ze hebben niet voor niks een vacht.
Ik zou alleen de honden zonder vacht, dus alleen de naakthonden met echt koud weer misschien iets aan doen maar verder vind ik het echt onzin.

Karlijn_dv

Berichten: 380
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Meppel

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:34

Ik vind het zielig voor die hond. Een hond heeft niet voor niks een vacht. Je doet een hond geen kleren aan misschien vind hij dat wel helemaal niet leuk. Als je een hond in de winter binnen houd heeft hij het ook niet koud. En het ziet er ook belachelijk uit! Clown

Karlijn_dv

Berichten: 380
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Meppel

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:34

Ik vind het zielig voor die hond. Een hond heeft niet voor niks een vacht. Je doet een hond geen kleren aan misschien vind hij dat wel helemaal niet leuk. Als je een hond in de winter binnen houd heeft hij het ook niet koud. En het ziet er ook belachelijk uit! Clown

Lysette

Berichten: 1696
Geregistreerd: 27-02-01

Re: Jasje of toch bloot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 00:31

Serendipity1 schreef:
Lysette schreef:
Het werkt bij honden niet zoals bij paarden Pling Mijn hond heeft geen ondervacht en zijn bovenvacht stoot geen water af. Dus als hij regent is hij binnen de korste keren doorweekt.
Hij had eerst nooit een jasje aan maar toen hij een keer na een ritje op de fiets de hele dag heeft zitten niezen was het voor mij wel duidelijk. Dus als het koud is en hij moet mee op de fiets krijgt hij een jasje aan. Als het sneeuwt ook trouwens.

Mijn andere 2 honden hebben nergens last van en hebben dus ook nooit een jasje aan.


Elke hond heeft op een natuurlijke manier bescherming tegen koude en regen.
Wanneer ermee getrtokken en geknipt wordt, en daarna een deken op gedaan wordt, is het logisch dat die niet meer op de juiste manier teruggroeit...

Mijn hond is gecastreerd en zijn vacht is dusdanig veranderd dat het dus niet meer werkt.
En het is onzin dat iedere hond een natuurlijke goede vacht heeft. Mijn hond had nog nooit eerder een jasje aan gehad (vond en vind het er niet uitzien) maar toch werd hij verkouden!!! Jammer maar helaas maar dan krijgt hij toch echt een jas aan, ook al "hoort het niet" of wat dan ook.
Mijn andere hond wordt trouwens ook geplukt en geknipt (als ik dat niet doe krijg nieuw haar geen kans om te groeien) en die kan er wel prima tegen....