Sneeuw niet laten opeten !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jigger_lief

Sneeuw niet laten opeten !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 15:40

heej allemaal!

Ik hoorde dat sneeuw niet goed is voor dieren. Ze kunnen er ziek van worden (natuurlijk niet dodelijk enzo) Maar het is ook niet echt gezond. Het is te koud voor hun buikjes en als sneeuw gesmolten is word het een wat grotere massa Knipoog

euh..ik hoop dat jullie er wat aan hebben Knipoog

groetjes Charlotte

swoeky

Re: Sneeuw niet laten opeten !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 17:48

dit kan wel dodelijk zijn en vooral bij de grote honden omdat die kans hebben dat de maag zich gaat omkeren. Haha!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:01

mijn pup heeft vorige keer voor de eerste keer een beetje sneeuw gezien en hij at mijn sneeuwballen op!!! Verdrietig Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:45

Als sneeuw smelt wordt het gewoon water, geen grote massa.
Verder kunnen ze er diarree van krijgen, maar voor een gezonde hond is wat sneeuw eten echt geen ramp.
Mijn 3 honden hebben allemaal hun portie sneeuw gegeten, en hebben er geen last van gehad.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:53

Tsja, alles waar te voor staat is niet goed. Teveel sneeuw dus ook niet.

Waar je wel voor moet oppassen is dat je de honden geen sneeuw laat eten waar gestrooid is. Dat strooizout is namelijk wel hartstikke ongezond. Maar goed, dat lijkt me logisch

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:23

een maag verdraaiing kan je eingelijk maar door 1 ding krijgen dat is als je een grote hond laat eten en dan met hem gaat wandelen spelen ofzo. het gebeurt eingelijk altijd bij grotere honden omdat die meer plek hebben en dus de maag kan draaien, kleinere honden hebben veel minder ruimte. Sneeuw laten eten kan helemaal niet kwaad, zolang je de hond netjes vaccineerd.
water kan net zo koud aan komen als sneeuw denk maar als het hier 30 graden is krijgt de hond ook maar koud water vanuit de kraan. nee sneeuw kan geen enkel kwaad, de hond heeft dan alleen maar dorst.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:07

Onze hond eet ook wel sneeuw.
Maar idd, alles is in grote mate gevaarlijk, en ik laat het haar maar gewoon zelf uitzoeken, zelf zal ze het wel het beste weten Lachen
En hoe moet je dat voorkomen? De hele dag binnen laten?