hond gewend aan katten???vraag!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

hond gewend aan katten???vraag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 10:31

vervolg op

viewtopic.php?f=73&t=377821

dit lieve hondje , die nog steeds denkt dat hij een chiwawa is

zou dus gewend zijn aan katten ,.. das fijn dachten wij want wij hebben dus 3 katten ,..

nou kijkt hij en kwijlt hij bij het vooruit zicht van een snoepje op exact de zelfde manier als hij een poesje ziet , zou die die ook als snoepjes zien???

de poezen zitten al 3 dagen boven en als ze beneden komen
gaat deze hond er direct op af en luisterd dus ff tjes HEEEEEELEMAAL
niet , dus ,.. nu had hij er vandaag 1 klem , en ging door de benen
als zijnde ik wil spelen maar ondertussen flink doorblaffen , erg fijn ,
dus poes spurt via via weer naar boven

hoe lang mag het duren voordat een hond gewend is aan NIEUWE poezen??

idem voor de kippen . zolang ze in de ren zitten gaat het goed maar zodra er een uit is gaat hij jagen ,.,.

idem voor de shetten , zolang ze in de paddock staan is het goed komen ze der uit jawel hoor , nu heeft hij de eerste tik al te pakken en jaagt nu op veilige afstand vd shetten maar toch ,..

natuurlijk treden we op , maar ja hoelang duurt dat normaal ongeveer

we zijn wel met de opvoeding opnieuw begonnen , netjes leren volgen aan de riem en zo stap voor stap dit gaat al 300% beter dan dag 1 hij leert gelukkig vrij snel , maar ervarings deskundigen zeg eens
een hond die gewend was aan een klein hondje en katten hoelang zou dat normaal ongeveer duren voordat hij doorheeft dat deze 3 katten bij dit huis horen??

assie

Re: hond gewend aan katten???vraag!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:45

Ehm.. normaal gesproken merk je dat meteen. Mijn hondje (uit het asiel) was gewend aan katten en andere dieren zeiden ze. Buiten als ie losloopt dus niet, daar kwamen we tijdens de eerste keer loslopen al achter. Maar binnen doet hij mijn konijn bijvoorbeeld helemaal niets. Zelfs niet als die 'n spurtje trekt. En dat is ook al vanaf dag 1.

Ik denk dus dat jouw hond helaas niet tegen katten/andere dieren kan en gewoon 'n jager is.

nickyu

Re: hond gewend aan katten???vraag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 11:57

als de katten boven aan de trap zitten en hij beneden doet hij ook niks

idem voor de kippies en konijn zolang het in het hok zit is er niks aan de hand , maar voor zijn voeten is een heel ander verhaal ,..

hij wil duidelijk spelen maar ja ,.. de andere dieren niet zeg maar

hoop toch dat het enigzins vooruit gang in gaat komen want zo gaat t niet ,iemand nog tips ,..?