wie heeft zijn konijnen nog gewoon buiten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

wie heeft zijn konijnen nog gewoon buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 09:32

de mijne zitten buiten in een hok, heb er al een deken voorgehangen, maar vind t eigenlijk best wel koud.....

de waterbakken bevriezen binnen een paar minuten weer helemaal dicht.
ga ook steeds kijken of ze niet zelf bevriezen Clown

op zich kunnen ze er wel tegen, met hun dikke vacht, maar ben blij als de temperaturen straks weer omhoog gaan!

xxsummyxx

Re: wie heeft zijn konijnen nog gewoon buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 09:39

ik heb ze nu ff binnen me konijn en cavia ,, anders bevriezen ze Tong uitsteken

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 09:45

Mijn konijnen zitten oook nog gewoon buiten maar ze zitten bij ons in een voliere en daar zit 's winters glas voor, de waterbakjes bevriesen zelfs niet eens. Verder hebben ze ook heel veel stro en zitten ze samen, dus echt koud hebben ze niet!'

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 09:48

Mijne hebben ook geoon buiten gezeten, met een deken ervoor en wat extra stro. Ga zo even kijken Lachen

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:22

Ik had een hokje voor de konijnen in de schuur gemaakt.
En ik had een schotje tussen de vrouwtjes en het mannetje gemaakt. Vanochtend zaten ze nog apart maar toen ik net thuiskwam zaten ze bij elkaar. Bloos Ik ben bang dat ik nu jongen krijg maar de vrouwtjes zijn al 5 en 5,5 heeft iemand enig idee of dit nog goed gaat?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:31

Zie ander topic. Mijn konijnen zitten altijd buiten en zitten nu ook uit vrije keuze buiten. Ze hebben een heel groot ondergronds nachthok (boordevol gepropt met hooi) waar ze in kunnen en dat zullen ze vannacht ook best gedaan hebben.
Als ik ze binnen zou zetten zouden ze zeker weten ziek worden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:54

Het beste is inderdaad een deken voor het hok hangen. NAar binnen halen is funest, de temperatuursovergang is te groot, dat is slecht voor ze. Mijn konijnen zitten altijd in de paardenstal. DAar is het fris en koud, maar wind en regendicht. De drinkflesjes vanmorgen waren bevroren, die heb ik met heet water moeten ontdooien.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:34

Mijn konijnen en cavia zitten 's winters binnen, maar als het niet meer vriest en de temperaturen gaan omhoog gaan ze lekker weer naar buiten toe.

JosJe86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 02:47

Het is maar een paar dagen moeten ze maar tegen kunnen Knipoog

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:24

JosJe86 schreef:
Het is maar een paar dagen moeten ze maar tegen kunnen Knipoog

Dat slaat nergens op. 'O hij vriest dood, tsja eigen schuld, had hij er maar tegen moeten kunnen.' Rolleyes

Toch kan je je konijn maar beter buiten laten, met wat extra stro, zeker niet naar binnen, het temperatuurverschil gaat hij niet overleven

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 15:14

Die van mij zitten nog gewoon buiten. Ze kunnen echt wel wat hebben. Vocht en tocht daar kunnen ze niet tegen, maar kou kunnen ze heel goed verdragen. Er hangt wel een deken voor de hokken tegen het bevriezen van de waterbakjes. En ze hebben allemaal wat extra sto gekregen om onder te kruipen als ze dat willen.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 15:31

Afbeelding
Een van mijn konijntjes... Snoopy.
Ze kunnen gewoon naar binnen en naar buiten, maar ze zitten bijna de hele dag buiten en sávonds vaak ook.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:23

Mijn konijnen leven ook nog!
Ze lopen gewoon los in een wei en ze hebben een nachthok, die wind-dicht is waar ze in kunnen.

Konijnen kunnen heel goed tegen de kou. Ze kunnen tegen een temperatuur tot min 25 graden.
Ze kunnen veel slechter tegen warmte.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:59

Mijne zit ook nog buiten, inderdaad met een deken over het hok. Bovendien isoleert sneeuw ook goed, dus het sneeuwlaagje dat erop zit vind ik niet echt erg.

Overigens kun je wel zeggen dat konijnen er tegen moeten kunnen want "de wilde konijnen leven ook buiten", maar eigenlijk gaat deze vergelijking niet op. Wilde konijnen zitten namelijk in een hol. Waar zit dat hol? Juist, onder de grond. En wat isoleert er ontzettend goed? Juist, aarde, onder de grond.
Konijnen in het wild zitten dus altijd heel wat graadjes warmer dan de -20 die de konijnen van ons nu moeten kunnen verduren.

Neemt niet weg dat onze konijnen er inderdaad best tegen kunnen, maar dat je dan dus wel veel extra voer moet gaan geven, zodat ze zichzelf warm kunnen stoken. Plus een extra laag stro en die deken.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 17:58

Die van mij staan nog gewoon buiten Ja

Wel met een dikke laag stro in het hok...(echt dik Bloos)
En voor het hok plastic en kleden over het hok heen.
Gaat prima, alleen het water is lastig...maar ze happen ook wel sneeuw als ze overdag in de ren zitten Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 19:25

Ik heb er 8 ja... konijnen zijn samenlevers... ze zitten vaak met een aantal in het binnenhok warm tegen elkaar.
Of ze zitten in hun holen onder de grond.
We hebben een erg grote ren dus ze hebben alle ruimte Lachen

Vind het altijd beter als konijnen min. met z'n 2en zijn.. hetzijn samenlevers en houden elkaar gezelschap en warm Lachen

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 20:21

Die van mij kunnen ook kiezen of ze in de besneeuwde tuin gaan zitten ofdat ze lekker in de warme schuur in hun hok gaan zitten.
Ze rennen de hele dag door de tuin hoor, graven etc. Heb ze in maanden niet zo fit gezien, dit weer vinden ze veel beter als temperaturen hoger dan 20 graden.

Gewoon zorgen dat ze een tocht en vochtvrij hok hebben (en natuurlijk een vriendje ja, maar dat heeft weinig met het weer te maken), dan gebeurt er niks. Alleen het water verversen, maar als je dat een keer of 3/4 per dag doet, krijgen ze zat vocht binnen.