heup displasy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

heup displasy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 21:27

aangezien ik op dit forum al over verschillende honden met HD heb gehoord, ben ik eens benieuwd wie nu juist zulke hond heeft, welk ras, hoe je er achter bent gekomen dat je hond deze ziekte heeft, welke behandeling je geeft (misschien wel helemaal geen), wat de beperkingen zijn, en zo verder. ik heb zelf een hond (golden retriever) met HD en ben benieuwd hoe jullie met deze ziekte omgaan.

baroen

Re: heup displasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 02:05

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 22:48

de DA sprak van HD D, redelijk erg dus

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 21:08

verder niemand?

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:31

ik heb zelf ook een rotweiler met lichte HD.

ze is nu tien jaar.
de laaste paar jaar merke we wel dat er wat meer last van krijgt.
volgens mij heeft ze er ook last van maar geen pijn.

wandeld en speelt nog vrolijk, alleen wandelen we niet meer zo lang ongeveer 1 uur per keer. em ongveer 2 keer per dag de rest wandelen we kleine stukjes.
dit kan ze makelijk aan. ze loopt haar eigen tempo en gaat dan weer lekker rennen

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:12

Wij hebben een border collie met Zware HD. Vanaf toen wij hem uit het asiel hebben (waar de vorige eigenaren hem in Klein Amerika in belgie hebben gekocht Huilen ) stond ie wel eens plots op en gromde en kon dan bijten. Wij merkte dus dat ie last van zijn heupen had. Toen hebben we de DA gebeld en fotos laten maken. Daaruit bleek dus dat ie HD had.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 11:08

eljubo schreef:
Wij hebben een border collie met Zware HD. Vanaf toen wij hem uit het asiel hebben (waar de vorige eigenaren hem in Klein Amerika in belgie hebben gekocht Huilen ) stond ie wel eens plots op en gromde en kon dan bijten. Wij merkte dus dat ie last van zijn heupen had. Toen hebben we de DA gebeld en fotos laten maken. Daaruit bleek dus dat ie HD had.

Even ter aanvulling (tis mijn hondje Knipoog ), ik ben gestopt met breitensport en doggydance doen we in lichte mate (geen spring en draaioefeningen meer of andere dingen die belastend zijn). Als vervanging doe ik nu gehoorzaamheid. Verder neem ik hem minder mee naar plekken waar veel los zand is (niet helemaal nooit meer want hij vindt het wel helemaal geweldig).
Ik heb besloten hem niet te laten opereren omdat hij best wel stresserig is en niet in een bench kan. Revalideren zou dus echt een hel worden en dat heeft hij niet verdient. Hij krijgt nu 's ochtends een half tablet rimadyl en 's avonds een kwart. Ook krijgt hij sacha's blend (echt een aanrader~!!!). Het gaat op deze manier goed en ik hoop dat het nog lang goed blijft gaan...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 20:49

eljubo schreef:
Wij hebben een border collie met Zware HD

welke graad van HD heeft hij?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 00:34

brave_spots schreef:
eljubo schreef:
Wij hebben een border collie met Zware HD

welke graad van HD heeft hij?

D of E (foto's zijn niet officieel gekeurd maar dat was wat ze schatte). Ik kan wel eens kijken of ik de foto hier op krijg....