hond, kou en zwemmen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

hond, kou en zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 02:40

Perro & Kayleigh, beide labradors, zijn echte waterratten. Kayleigh sprong zondag de stroom in, Perro vanmiddag in het ijswater in een grote plas. Nou heb ik ooit ergens gelezen dat labradors een speciale vetlaag hebben waardoor ze het niet 'koud' krijgen. En dat honden nóóit water in zouden gaan wanneer ze het zelf te koud vinden. Kan iemand mij hier opheldering over geven?

Alvast bedankt!

crazyfjord

Re: hond, kou en zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 09:16

Ik denk dat je de waterafstotende ondervacht bedoelt , die hebben ze inderdaad en is vet. Bekijk de huid maar eens van je honden nadat ze uit het water komen,die is vast droog. Wij hebben een Golden Retriever die ook graag het water in wil met de kou maar die mag niet vanwege haar rug,als ze toch gaat kan ze echt een paar dagen niet lopen zonder veel pijn.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:59

Als ze er zelf ingaan is er niets aan de hand hoor. Anders zouden ze dat ook niet doen.

En vergeet niet, de labrador komt oorspronkelijk uit Canada, daar hielpen ze de visvangst op het land te halen.
In Canada kan het ook erg koud zijn hoor! Dus ze zijn hier speciaal op gemaakt om tegen het koude water te kunnen.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 11:29

já! Dát was wat ik had gehoord inderdaad! Van die visvangst... Ja Dank jullie wel.