Hoe krijg je 5 weken oude kittens zindelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hester

Hoe krijg je 5 weken oude kittens zindelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 17:26

M'n kleinkinders zijn nu ongeveer 5 weken oud, en gisteren heeft het katertje besloten dat 't eethoekje ook best 'n leuke plek is om z'n behoefte te doen. Tot nu toe heb ik 'm elke keer in de kattenbak gezet, maar elke keer was ie al klaar voordat ik dat deed. Als ie zit te pissen is 't ook niet heel tactisch om 'm naar de andere kant van de kamer te slepen Clown .

Nou zag ik zonet dat z'n kleine zusje 't wel met 'm eens is dat 't 'n prima plekje is... Ze zat te poepen, en ik tilde haar terwijl ze bezig was op en zette haar in de kattenbak. Maar ze klom eruit om buiten de kattenbak verder te gaan met 't poepje van d'r kont vegen (aan de vloer dus). Uiteindelijk heeft ze 't poepje aan de krabpaal afgeveegd Scheve mond

Hoe moet ik die beesten zover krijgen dat ze ipv naast 't eten, in de bak hun behoefte doen?

swoeky

Re: Hoe krijg je 5 weken oude kittens zindelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:13

je kan op de plek waar ze hun behoeftes doen alluminiumfolie neer leggen. ook kan je misschien daar de kattenbak neerzetten?? en als je ziet dat ze gaan zitten toch maar meteen op de kattenbak zetten of met de plantenspuit op ze spuiten zolang ze water niet leuk vinden Haha!

heel veel succes ermee

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:35

opzich moeten ze al uit zichzelf zinnelijk zijn.
misschien vinden ze jouwn kattengrit niet lekker? heb je een kap over de bak? haal die er anders af,

en als ze het echt doen, en jij ziet het (klinkt misschien vies) maar haal ze dan met de neus door de ontlasting, pak ze in het nekvel, en zet ze op de bak.
ik weet dat veel mensen niet de manier vinden, omdat het echt vies is.
maar het helpt wel

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:45

Saskia008 schreef:
opzich moeten ze al uit zichzelf zinnelijk zijn.
misschien vinden ze jouwn kattengrit niet lekker? heb je een kap over de bak? haal die er anders af,

en als ze het echt doen, en jij ziet het (klinkt misschien vies) maar haal ze dan met de neus door de ontlasting, pak ze in het nekvel, en zet ze op de bak.
ik weet dat veel mensen niet de manier vinden, omdat het echt vies is.
maar het helpt wel

dit hebben wij inderdaad ook gedaan, en aan het nekvel oppakken is niet zielig voor mensen die dat denken. want dit doet de moeder ook Haha!

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:27

ik bedoelde niet het nekvel, maar met de neus door de ontlasting halen. Lachen

maar probeer anders het grit te vervangen tot een bv kleinere korrel

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:54

Inderdaad, gewoon met hun neus er door heen halen.
En de plek waar ze geplast hebben goed schoonmaken (doe je vast al wel, maar ook om hun eigen geurtje wat er dan hangt te verwijderen..)
Verder kun je inderdaad eens een andere kattenbak vulling proberen.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 19:56

Saskia008 schreef:
ik bedoelde niet het nekvel, maar met de neus door de ontlasting halen. Lachen

maar probeer anders het grit te vervangen tot een bv kleinere korrel

ik snap wel wat je bedoeld Haha! maar je had geschreven, je pakt ze in het nekvel. Haha! ik dacht daar zal ik maar even op reageren Haha! wij hebben ze er ook met de neus er door heen gehaald door ze eerst aan het nekvel op te pakken Ach gut

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 20:38

pfff......het is heel makkelijk.
gewoon wat teiltjes pakken of andere bakjes, gooi er wat grind in en zet die op de plekken neer waar ze hun behoefte doen.
geen gesmeer met neuzen door poep, dat is zo achterhaald als ik weet niet wat, strooien met peper of wat dan ook heeft geen enkele zin.

enige wat echt helpt is gewoon een paar extra bakjes neerzetten, als ze er maar in passen is t al goed, kattebakvulling erin en klaar!
verder ze regelmatig op pakken en even in de bak neerzetten, doen ze iest dan aai je ze en beloon je met je stem.

ik heb wel tig jonge katten gehad en nooit ergens een probleem mee gehad, jonge katten hebben een slecht geheugen ( is echt zo!)
en vergeten waar de bak staat, als je er meer neerzet is je probleem heel simpel opgelost, asl ze wat ouder worden haal je langzaam aan een voor een de bakken weg totdat je een echte kattenbak overhoudt.

succes!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 00:07

swoeky schreef:
of met de plantenspuit op ze spuiten zolang ze water niet leuk vinden Haha!

Ze zwemmen in 't drinkwater-bakje Scheve mond Clown

@ Ellepel: Goed idee, alleen heb ik weinig zin dat mams ook overal gaat zitten... Waar zij vandaan komt, werd de neus-door-ontlasting-tactiek gebruikt, werkte voor geen meter doordat de onzindelijke van de bak werd gehouden door haar (er waren daar 6 katten). Maar ik denk wel dat mams lekker op d'r eigen wc blijft gaan...

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:33

Wij hebben 5 katten... MAAR ook 4 bakken..

Wij hadden namelijk eerst een hele leuk kat... die het altijd achter het gordijntje op zolder deed... toen hebben we daar een bak neer gezet! En hem gecastreerd. toen was het over...daarna hebben we ook nog 2 nestjes met kittens gehad... 1 nest zat bij mijn moeder op de kamer... andere nest bij mij op de kamer. Op beide kamers stond een bak.. de kittens gingen er vanzelf op... we hebben hooguit een keer een kitten gehad die de weg kwijt was.. Deze hebben we gewoon op de bak gezet en hij snapte het weer!

Nou vind ik het ook zo dat je al die Straf-technieken niet hoeft te gebruiken... Dieren zijn namelijk erg slim.. beloningen onthouden ze... maar straffen..daar kunnen ze zelfs nijdig door worden.. Dat hebben wij ook gemerkt bij onze kater.. als we hem strafte omdat hij WEER liep te sproeien.... dan werd hij nog nijdiger en ging express om de hoek zitten en het nog een keer doen.. Haha! ..

Ik ben dus van mening dat je de beloning techniek moet gebruiken..

Suc6!

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 10:55

Als ze in dat hoekje hun behoefde gaan doen, oppakken (streng nee of foei zeggen) en hup in de katten bak zetten( je kunt ze zo houden dat er zo min mogelijk op de grond komt). Als je ze op heterdaad betrapt weten ze precies waarvoor ze gestraft worden.

Verder zou ik de ontlasting die ze in de hoek gedaan hebben in de kattenbak leggen zodat deze de geur van hun ontlasting krijgt (natuurlijk niet teveel zodat het vies wordt Haha! ). Ook als je thuis bent ze even elk half uur in de kattenbak zetten. Als ze hun behoefte daar gaan doen natuurlijk goed belonen.

Ik heb zo fretten en katten zindelijk gekregen.

iig veel succes.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 11:05

Femke_L schreef:
Nou vind ik het ook zo dat je al die Straf-technieken niet hoeft te gebruiken... Dieren zijn namelijk erg slim.. beloningen onthouden ze... maar straffen..daar kunnen ze zelfs nijdig door worden.

De mama kan echt aan een stuk door lopen mauwen naar alles wat los en vast zit. De straftechniek werkt bij haar toch best wel hoor Haha! . Als ze 't weer doet, hoef ik maar m'n stem te verheffen. Vaak wil ze dan toch nog even doorgaan, even kijken hoe ver ze kan, en zodra ik dan naar d'r ga wijzen en ga dreigen (de gekste dingen, maar 't gaat om m'n stem, die klinkt dan dreigend), houdt ze op.
In 't allerergste geval pak ik m'n slipper er weer bij, daarmee sloeg ik naast d'r op de grond toen ze krols was (toen was 't echt niet leuk meer natuurlijk), en zodra ik 'm nu oppak krimpt ze ineen en schiet ze weg (ik heb haar er nooit mee geraakt). Erg effectief Cool

Ik heb nu een bakje neergezet op de plaats waar ze dus hun behoefte deden, en daar ligt nu 'n heel klein "plasje" plas in... Nu is 't dan wel weer best cute Lovers

Ook heel apart is dat 't poesje maar blijft proberen of die kattenbakkorrels eetbaar zijn... Ik denk dat ze nog niet helemaal doorheeft dat de bakjes met eten ernaast staan Clown