En dan bedoel ik met een straathondje een hondje die door een stichting uit een land word gehaald om in Nederland herplaatst te worden...
Allebei een gezondheids verklaring en allebei ong. even oud

Welke zou je kiezen.. een waarom??
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shaienne schreef:Ik zou voor het straathondje gaan.
90 % van de honden die in Nederland in de asielen zitten, wordt weer herplaatst en dat is in het buitenland dus echt niet zo.
De honden die in Nederland in de asielen zitten hebben het ook lang zo slecht niet.
MissDreams schreef:doordat een rashond vaak doorgefokt is kunnen ze ook vaak afwijkingen hebben....(das ff moeilijk om uit te leggen vandaar dat ik het zo kort houd) een straathond is wel heel zielig en ik zelf ben nou eenmaal 'fan' van grote honden ik vindt die kleine maar van die vervelende keffertjes (is een vooroordeel, ik weet dat het niet altijd zo is, maar ik heb gewoon liever een grote hond)
als een straathond naar nederland komt heeft hij al een beter leven als waar hij vandaan kwam. (ook al zit hij nog in het asiel) ik zou wel een straathond nemen, omdat ik ze gewoon zielig vind. Maar dan wel een grote loebes, en geen keffertje. Ik kan nog hele verhalen houdne over hoe zielig straathonden zijn, en je kunt wel zeggen dat je dan problemen naar NL en/of Belgie haalt, maar moeten die honden daat anders sterven? Denk eens na als je zelf zo'n hondje was....'maar dat ben ik toch niet'! zullen (misschien) veel mensen zeggen.... jij hebt er niet voor gekozen en hun hebben er ook niet voor gekozen, maar wij, mensen, heben er wel voor gezorgd dat hun op straat moeten leven!
en daarom vind ik het niet erg dat er arme mensen zijn, maar wel erg dat er 'arme (straat, greyhounds voor rennen, mishandelde enz.)' honden (en niet te vergeten ok andere dieren!) zijn......maar goed dit is mijn mening en houd jullie mening bij jullie....(ben ik nou off-topic gegaan?, dat doe ik nogal vaak namelijk)
MissDreams schreef:doordat een rashond vaak doorgefokt is kunnen ze ook vaak afwijkingen hebben....
Biepmiep schreef:Dus je mag geen hond kopen bij een fokker omdat een ander niet de zorg voor zijn hond nam?
Je mag niet de hond kopen die je om bep. redenen graag wilt, omdat je andermans verantwoording moet overnemen?
Op zoek naar mijn hond ben ik ook in het asiel geweest en daar was geen hond die mij ons pastte. Dan had ik geen hond mogen nemen?
Verplicht iedereen die honden fokt maar om zijn/haar pups terug te nemen, dat zou de asiels pas leeg maken. En een hoop broodfokkers brodeloos maken.
Desiree schreef:Biepmiep schreef:Dus je mag geen hond kopen bij een fokker omdat een ander niet de zorg voor zijn hond nam?
Je mag niet de hond kopen die je om bep. redenen graag wilt, omdat je andermans verantwoording moet overnemen?
Op zoek naar mijn hond ben ik ook in het asiel geweest en daar was geen hond die mij ons pastte. Dan had ik geen hond mogen nemen?
Verplicht iedereen die honden fokt maar om zijn/haar pups terug te nemen, dat zou de asiels pas leeg maken. En een hoop broodfokkers brodeloos maken.
als het aan mij lag mocht er een jaar lang geen EEN hond meer bij gefokt worden! En als de mensen nu ECHT ZO graag een hond willen, dan gingen ze wel naar het asiel, en dan is het ook niet iets tijdelijks. DAn willen ze ook echt. En dan komen die honden in het asiel tenminste aan een gemotiveerd baasje dat ze ook buiten de vakantie graag heeft en er tijd in wil steken.
Lysette schreef:[
Dat vind ik echt onzin. Je hebt er niks aan om een hond te nemen uit het asiel omdat ze zo zielig zijn ofzo. Als je een hond neemt moet je er je goed bij voelen en dan ga je er ook voor.
De broodfok stilzetten, ja daar voel ik wel wat voor, maar goede fok? Nee daar zie ik het nut neit van in.
[/quote]
Desiree schreef:Lysette schreef:[
Dat vind ik echt onzin. Je hebt er niks aan om een hond te nemen uit het asiel omdat ze zo zielig zijn ofzo. Als je een hond neemt moet je er je goed bij voelen en dan ga je er ook voor.
De broodfok stilzetten, ja daar voel ik wel wat voor, maar goede fok? Nee daar zie ik het nut neit van in.
[/quote]
Het is helemaal geen onzin. Heb je wel eens op marktplaats gekeken, en in de zaterdag editie van een willekeurige krant? Het STIKT van de honden, het zijn er veel te veel. Waar moeten die allemaal blijven? Denk je nu werkelijk dat die allemaal goed terecht komen? Voor zoveel honden zijn geen liefhebbers.
Missy schreef:MissDreams schreef:doordat een rashond vaak doorgefokt is kunnen ze ook vaak afwijkingen hebben....
Fouter kun je het niet hebben..
Een rashond is een hond met een stamboom. Deze stamboom kun je alleen krijgen als er geen bloedverband is tussen de ouders.
Doorgefokte honden zijn gefokt door broodfokkers die niet kijken naar het bloedverband. Deze honden hebben dus ook geen stamboom en zijn dus geen rashond.
Dus dan kunnen de ouders van bijv je labrador ook allebei labrador's zijn, zonder stambomen heb je nog steeds geen rashond.
Een rashond heeft dus juist stukken minder kans op afwijkingen.
Om eerlijk te zijn kies ik eerder voor het rashondje, puur omdat het ras dat ik graag wil hebben een stamboom moet hebben.
Maar dat betekent niet dat ik hem perse 'op bestelling bij de fokker' vandaan wil hebben. Er zoeken genoeg staffs naar een nieuw plekje en mijn plan was dan ook om er eentje in huis te nemen als ik samenwoon.