overbesext konijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

overbesext konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 21:13

Ons rammetje is gecastreerd een paar maanden geleden, alles ging goed. Maar nu de paarperiode zijn intocht doet, wordt ons vrouwtje echt zot. Ze snapt niet dat hij geen aandacht aan haar besteed en achtervolgt hem, bijt hem en besproeit hem. Ze probeert ook met hem te paren. Hij loopt telkens weg en laat zich echt doen, echt zielig. Voorlopig zitten ze apart in een rennetje binnen, omdat het zo koud is. Buiten gaat het iets beter, maar binnen achtervolgt ze hem echt constant. Bestaat hier een middeltje tegen? Huilen

Koortje

Re: overbesext konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 00:46

Gewoon je vrouwtjeskonijn apart houden tot het wat gekalmeert is misschien? Of haar ook steriliseren?

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 11:05

Ja, nu zit ze apart; maar ik zou het jammer vinden moest ze helemaal niet meer bij hem kunnen lopen Huilen en over sterilisatie heb ik gehoord dat dat bij konijnen wat riskant is. Dus ik blijf afwachten. Is er misschien iemand die een middeltje weet om te geven?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 12:14

Castratie bij 'n konijn is op zich niet riskant. Datgene wat het riskant maakt is de verdoving. Als je je konijn laat castreren (wat een goede oplossing zou zijn) dan moet je zorgen dat je bij een dierenarts terecht komt die ervaring heeft met konijnen en dus ook weet hoe hij een konijn moet verdoven.

Verder is er geen middeltje tegen een oversext konijn. Ja, ze uit elkaar houden. En wachten tot het paarseizoen over is. Maar dan heb je ze toch lang uit elkaar, want het paarseizoen duurt nog wel tot mei/juni.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 13:21

Probleem is dat het hier gaat over een sterilisatie, dus das wel een operatie erger dan balletjes afknippen. Ik zal eens bellen vant weekend naar de DA denk ik ... bedankt!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:52

't is bij de konijnen af Haha!
Om zoiets te voorkomen moet je ze echt uit elkaar houden of anderes mevrouw "ontvrouwen" Knipoog

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:52

Astragirl schreef:
Probleem is dat het hier gaat over een sterilisatie, dus das wel een operatie erger dan balletjes afknippen. Ik zal eens bellen vant weekend naar de DA denk ik ... bedankt!

Nee, het gaat hier OOK om een castratie. Alles wordt er namelijk uit gehaald (baarmoeder eierstokken, de hele rambam). Dan heet het castratie. En ja, dat is een grotere operatie dan een castratie bij een rammetje, omdat je hier ook in de buikholte zit. Maar eigenlijk is het risico even groot. Dat risico zit hem namelijk met name in de narcose

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 21:56

Je hebt gelijk Knipoog maar ik dacht dat je bedoelde alleen de eierstokken knippen Knipoog Ik heb zojuist bach-bloesem druppeltjes gaan halen; op advies van een medisch dierenboek; maar er staat niet bij hoeveel druppeltjes. En in het water of op een appeltje ofzo? Tong uitsteken

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 22:19

hoeveel kost zon sterillisatie dan? Clown

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 22:44

Verschillend per dierenarts. Het varieert van 30 tot 90 euro. Als je je konijn laat steriliseren, zorg dan wel dat je het bij een konijnendierenarts laat doen. Dan heb je meer zekerheid dat er beter wordt omgesprongen met de narcose. Een konijn is 'n stuk anders dan 'n kat of hond namelijk

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 23:06

Bedankt! mijn zus kent iemand die er 100 euro voor heeft betaald, Huilen Maar mijn mama heeft ze nog eens samen laten lopen en ze plukte hem helemaal kaal, dus, .... Ach gut knip knip

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:18

Welke Bach-bloesem heb je ? Rescue ?

Hier betaal je voor een castratie van een ram al 47 euro, dus reken bij een voedster er nog maar dik de helft bij op of dat bedag 2 x

Als je belt voor een castratie en de kosten, vraag dan welke narcose ze gebruiken, bij konijnen is een gasnarcose de juiste