Konijnen te koop!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sweety14

Konijnen te koop!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 15:57

Ik heb een nestje van 7mooie konijntjes gehad, daarvan heb ik er nog 2 over!
Ze zijn 7 1/2 week oud!
Het zijn lionhead lopsjes.
Ik heb nog een rammetje en een voedsterjte.
Ze zijn 25,00euro per stuk.

Afbeelding
Rammetje

Afbeelding

WinSel

Re: Konijnen te koop!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:01

sorry maar ik vind 25euro
per stuk voor een konijn super duur
daar kan ik 4voor kopen in een winkel sorry

Sweety14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 20:21

Dan koop jij er 4 in de winkel

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:28

Ik ga met Shettie mee.
€ 25,- voor een konijn vind ik echt veel en veel te veel.
Op marktplaats worden genoeg konijnen gratis aangeboden, of voor € 5,00 oid.

Succes dan nog met verkopen.
Btw: Met botte reacties gaat het verkopen vast nog véél sneller, wedden? Lips are sealed

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:31

Voor die prijs raak je ze echt niet kwijd
Mijn kennis verkoopt ze voor 2 euro dus dat zijn dan ong. 12 konijntjes.
En idd met zo'n botte reactie verkoop je ze vast heel snel Rolleyes

Sweety14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 21:01

Ik had er 7 heb er nog 2...
Ik heb mijn konijnen (2) ook voor 25 euro gekocht en 1 voor 30, het is een echt ras... en je komt niet veel van zulke rassen tegen.
Ik bedoelde het niet bot ofzo Knipoog
Maar ik zie dat het wel gaat, die fokster verkoopt ze ook allemaal voor 25 euro of 30 euro gaat super hard... Als je ze voor 2 euro verkoopt weet je nooit zeker of ze bij een goed tehuis komt, mis wel aan de slangen ofzo... Voor 25 euro gaan ze echt geen eten kopenvoor een slang. Jullie mogen het te duur vinden! En ik snap het best...

ikkie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 22:09

heb mijn konijn ook voor 25 euro gekocht vind het dus niet eens zo duur hoor heb wel is konijnnen gezien voor 35 euro

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 11:08

Als het zeer zeker raszuivere konijnen zijn, dan is 25 euro een normale prijs.
Maar de lionhead's die ik hier heb zitten ( raszuiver ) hebben de oren rechtop staan. Ik ken ze niet als raszuiver met oren naar beneden maar dat kan ik mis hebben ?

Sweety14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 11:42

Mijn konijnen zijn " raszuiver" Het zijn echte Lionhead lopjes Lachen
En ik heb ze nog nooit gezien met de oren rechtop Tong uitsteken
Dus misschien kan het allebij wel Tong uitsteken Haha

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:40

25 euro is inderdaad verschrikkelijk duur voor een konijn. Zelfs bij tentoonstellingsfokkers kun je ze goedkoper krijgen. Alleen de dieren die prijzen halen op een tentoonstelling, of de zeldzame rassen of kleuren kosten 25 euro.

Maar die van jou zijn inderdaad wel erg uniek moet ik zeggen. ZE zijn prachtig.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:10

Tegenwoordig betaal je bij een standaard DW al rond de 15 euro voor een 'pluiskonijn' om ze zo maar even te noemen.
Je weet dan niet of je met een raszuivere of een kruising van allerlei langharigen te maken hebt.

Lopjes ? Dat woord ken ik niet, ik ken ze gewoon als lionhead's of in het NL : Leeuwenkopje

Sweety14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 18:54

SANEX schreef:
Tegenwoordig betaal je bij een standaard DW al rond de 15 euro voor een 'pluiskonijn' om ze zo maar even te noemen.
Je weet dan niet of je met een raszuivere of een kruising van allerlei langharigen te maken hebt.

Lopjes ? Dat woord ken ik niet, ik ken ze gewoon als lionhead's of in het NL : Leeuwenkopje

Het zijn ook eigenlijk gewoon lionhead lop
Maar ik weet/wist niet hoe je dat in het meervrouw moest zetten...

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:50

In dat geval, oke.
Maar ik heb even op marktplaats gekeken, daar staat hetzelfde ras voor € 5,-
Verklaring? Haha!
(Misschien niet compleet raszuiver?)

Sweety14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 20:22

Hoezo zou mijn konijnen dan gelijk NIET raszuiver zijn??
Misschien zijn die van haar wel NIET raszuiver zijn..
Maar daar denken jullie weer gelijk niet aan..
Maar ga hier niet meer op in !! Ikw eet dat het niet te duur is..

Nat0l0Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:33

Ik vind die prijs ok, dan weet je tenminste dat je konijnen goed terecht komen en niet bij een of andere slangenhandelaar. Als ik ze zou mogen hebben zou ik ze wel nemen hoor, ook al zijn ze niet raszuiver.

Groetjes,
Nat

chera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:08

Wat een oplichting zeg, 25 euro voor een vuilnisbak.
Dit is dus geen ras, je mag van mij de standaard er op na gaan, maar ik verzeker je dit is geen ras.
De leeuwenkopjes trouwens ook niet Vork

Chera

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:25

Sweety14 schreef:
Hoezo zou mijn konijnen dan gelijk NIET raszuiver zijn??
Misschien zijn die van haar wel NIET raszuiver zijn..
Maar daar denken jullie weer gelijk niet aan..
Maar ga hier niet meer op in !! Ikw eet dat het niet te duur is..

Ik neem aan dat dit voor mij bedoelt is?
Ik bedoel die konijnen op Marktplaats, dat die misschien niet compleet raszuiver zijn, omdat ze veel goedkoper zijn?

Sweety14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 21:29

Ik neem aan dat dit voor mij bedoelt is?
Ik bedoel die konijnen op Marktplaats, dat die misschien niet compleet raszuiver zijn, omdat ze veel goedkoper zijn?[/quote]

Sorry verkeerd begrepen Knipoog

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:31

Ik ben zelf konijnenfokker van raskonijnen en ga ook met mijn konijnen naar tentoonstellingen. De Lionhead lops (lops betekent hangoren, dus ze hebben inderdaad geen opstaande oren) zijn zeker wel raszuiver en worden geimporteerd uit Engeland e.d waar ze wel erkend zijn. Momenteel wordt er volgens mij erkenning aangevraagd voor de Lionhead Lops in NL of dit is er al door. Ik weet denk ik wel over welke fokker je het hebt, die vraagt inderdaad deze prijs vooral omdat zij ook duur heeft moeten betalen voor het importeren Ik vind zelf ook wel dat je naar kwaliteit moet laten betalen. Maar ik snap het wel dat je een redelijk hoge prijs vraagt, om te garanderen dat ze goed terecht komen. Mensen die dit betalen voor de aanschaf hebben meestal ook thuis een mooie ren staan e.d, mensen die even gauw een konijntje willen kopen zullen niet snel bij je terecht komen, want die kijken wel op marktplaats bij de konijnen van een paar euro of gratis.

chera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:38

Sjen schreef:
Ik ben zelf konijnenfokker van raskonijnen en ga ook met mijn konijnen naar tentoonstellingen. De Lionhead lops (lops betekent hangoren, dus ze hebben inderdaad geen opstaande oren) zijn zeker wel raszuiver en worden geimporteerd uit Engeland e.d waar ze wel erkend zijn. Momenteel wordt er volgens mij erkenning aangevraagd voor de Lionhead Lops in NL of dit is er al door. Ik weet denk ik wel over welke fokker je het hebt, die vraagt inderdaad deze prijs vooral omdat zij ook duur heeft moeten betalen voor het importeren Ik vind zelf ook wel dat je naar kwaliteit moet laten betalen. Maar ik snap het wel dat je een redelijk hoge prijs vraagt, om te garanderen dat ze goed terecht komen. Mensen die dit betalen voor de aanschaf hebben meestal ook thuis een mooie ren staan e.d, mensen die even gauw een konijntje willen kopen zullen niet snel bij je terecht komen, want die kijken wel op marktplaats bij de konijnen van een paar euro of gratis.

Ik fok zelf ook raskonijnen, loop zelf ook tentoonstellingen af en nog steeds ben ik ze nog niet tegen gekomen op de keurtafel, en daarbij staan ze ook nog niet in de standaard het is dus geen (erkend) ras Cool

Chera

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 00:12

chera schreef:
Sjen schreef:

Ik fok zelf ook raskonijnen, loop zelf ook tentoonstellingen af en nog steeds ben ik ze nog niet tegen gekomen op de keurtafel, en daarbij staan ze ook nog niet in de standaard het is dus geen (erkend) ras Cool

Chera

In NL nog niet nee,maar toch is het een zuiver ras, in engeland zijn ze wel erkend. Ze komen hier steeds meer, vergelijk het met bv Tinkers ( die inmiddels hier in Nl het enige officiële stamboek hebben )
Zoals Chera al schreef zijn ze bezig hier in NL ook erkenning te krijgen, dus erkend is het hier nog niet, maar een ras is het zeker wel

Ik heb dus de gewone lionhead's met opstaande oren, waarvan mensen zeiden dat het voskonijnen zijn, wat dus niet waar is.
Hier in nl worden het ook wel baardkonijntjes genoemd, maar dat duidt meestal op de gewone langharige kruisingen met een kraag

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 21:20

@ Chera: ik zei ook niet dat ze hier in NL al erkend waren, maar uit Engeland geimporteerd worden als je m'n bericht goed na leest.

bianca_banny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:54

PFF wat een problemen hier....Als je het te duur vind koop je het toch niet.

Sweety14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 23:07

Ze zijn allang verkocht...
Als je alleen maar negatieve reacties heb hou ze dan bij je!! Knipoog