Cavia's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinagirl

Cavia's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 15:04

Me zusje en ik hebben sinds gister 2 cavia's. Het zijn 2 beertjes. De man die ons hielp om een cavia te kopen zei dat 2 beertjes geen probleem is. Nu heb ik op een site gelezen dat 2 beertjes ruzie kunnen gaan maken en de dood er op volgt Verward . Heeft er hier iemand ook 2 beertjes? En hoe gaat het daarmee?

Ook nog een vraagje. We hebben de cavia's dus net en nu heb ik ook gelezen dat je ze beter in de kooi moet laten zonder een huisje erin, omdat ze dan schuw worden en vaak in het huisje gaan zitten. Klopt dit?

Alvast bedankt!

Annechien

Re: Cavia's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 15:12

op het 1e gedeelte kan ik je het antwoord al geven: BULLSHIT. Twee beertjes kunnen juist heel erg goed samen gaan, zolang er maar geen zeugje tussen komt. Dus lekker bij elkaar laten zitten. Ik heb vaker over die site gehoord.

Tweede vraag, in het begin zou ik inderdaad het huisje eruit laten, net zolang totdat ze aan je gewent zijn. Dan kan je het huisje er wel inzetten. Want zodra ze horen dat jij er aan komt zitten ze echt wel buiten het huisje en helemaal als jij wat lekker bij je hebt voor ze.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 15:15

Oke, heel erg bedankt Haha! !

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 19:04

Als je 2 beertjes al vanaf de geboorte bij elkaar zitten is dit geen probleem, wel als je een beer tijdelijk alleen in het hok zet en later eenbeer er bij zetdan maken ze wel ruzie.
Ik heb ook wel een keer 2 beertjes die elkaar helemaal niet kenden bij elkaar gezet en later zijn ze wel aan elkaar gewend geraakt. Het is een kwestie van proberen hoe ze op elkaar reageren

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 20:30

Ik heb ook twee beren bij elkaar, die zitten zelfs bij de zeugjes. Clown

Maar beter is het om ze gewoon bij zeugjes uit de buurt te houden en dan gaat het waarschijnlijk wel goed.

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:06

Het kan goed gaan en fout. Toen ik eerst 4 beren had ging het op het begin goed. Ze hebben verder nooit een zeugje geroken ofzo. Maar het ging allemaal niet goed 2 aan 2. Maar ik hoor er ook goede verhalen over. Haha!

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 13:35

Je moet het gewoon eens proberen hoeze opelkaar reageren
Haha Clown Zip voor je het weet heb je jongen hoorrr!! Haha! Clown

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:14

Ik heb ook twee beren en dat gaat harstikke goed,
ze zitten elkaar wel eens achterna maar dat is meer om te spelen dan om te vechten.
Wel ruzieen ze soms wel eens wie 't eerste bij de voerbak mag als ze nieuw voer hebben Haha!

Dat van die hokjes klopt inderdaad,
je kunt ze het beste gewoon veel hooi geven zodat als ze bang zijn zich daar onder kunnen verstoppen.
Anders worden ze inderdaad erg bang en wennen ze nooit.
En als ze gewend zijn geef je ze natuurlijk wel Knipoog

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 18:04

Ze zitten nu ook al vanaf hun geboorte bij elkaar, het zijn broertjes Tong uitsteken . Dus ze hoefden niet aan elkaar te wennen. Wel ruiken ze elkaar maar steeds aan de kont, haha.

Ik heb het huisje eruit gehaald en merk nu al dat het wel helpt. Als ik het huisje er wel in heb komen ze er nu tenminste wat vaker uit Haha! .