Toet en Katala, nu 4 weekjes oud.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 13:47

En al heel erg actief, gek en natuurlijk schattig. Ik heb al eerder een topic over ze gestart, viewtopic.php?f=73&t=361007&hilit= , maar omdat daar nogal wat tekst instaat, hier een nieuw topic.

Samenvatting van info: Toet is het grijze katertje, en moet nog een naam krijgen van de dierenartsassistente, die z'n nieuwe mama zal gaan worden. Katala is het grijs/creme poesje, die heeft nog geen officiele nieuwe mama, dus hebben we haar zelf een naam gegeven. Toet heet trouwens tijdelijk Toet omdat ie telkens probeerde uit de doos te klimmen, en dus met z'n toetje over de rand stak. Ze zijn dinsdag 25 januari (Toet) en woensdag 26 januari (Katala) geboren (waarom er zo'n tijd tussen zat, is in 't andere topic uitgebreid verteld).

Toet, ongeveer 3 weekjes oud:

Katala, ook drie weekjes oud, in een diepe slaap:

Katala, net wakker:

*Tijdsprong*
Ze beginnen nu langzaam aan ook gewoon voer te eten, wat tot grote ruzies tussen kleine melktandjes en harde brokjes leidt. 1x per dag krijgt Fleur (de mama) zachtvoer, en toen Toet nadat zij alles op had gegeten 't bord schoonlikte, heb ik nog wat zachtvoer gegeven, waardoor Fleur niet alles meer opat, en wat overhield voor Toet. Toet wilde perse de stukjes aan de andere kant van het bord, en stond daarom met z'n pootjes middenin 't voer Vingers aflikken

Hij is nogal wat donkerder geworden he?

Toet was op het geimproviseerde nachtkastje geklommen, en was vandaaruit onderweg naar de hang-aan-de-verwarming-mand, toen hij werd afgeleid...

En toen de baby's alles aanvielen wat los en vast zat, besloot mama maar even voor te doen hoe ze de muis professioneel dienden aan te vallen.

Maar de baby's besloten dat die muis nog wel 'ns terug kon vechten, dus met die aanval wachten ze nog even tot ze wat groter zijn.

Vanochtend was Katala in een hele aparte bui, ze wilde namelijk overal bovenop klimmen, en dan hoefde het niet hoog te zijn, nee vooral een klein oppervlak was de bedoeling.
Dus hier is ze op het blik met katten-melk-poeder geklommen:

Helaas was ze, tegen de tijd dat ik de digi erbij had, al op zoek naar een manier om die 7 cm weer af te dalen...

Waarop ze het nachtkastje beklom. Iets te groot voor haar doen, dus probeerde ze eerst op het glas water op het nachtkastje te klimmen, maar oma had geen zin om te dweilen, dus haalde ik haar van de beker af. Hierop kreeg ik de ooh zo goed geoefende ik-ben-onschuldig-blik:

Waarop ze besloot de mand op te willen klimmen, want als haar grote broer het kon, moest zij 't ook kunnen, toch?

Waar ze het wc papier weer terugvond. Joepie, want dat was ze kwijt. Oma had namelijk geprobeerd het papier te redden van de babyklauwtjes en babytandjes (of andersom). Maar vandaag wilde ze oefenen voor 't circus, dus ze moest er eerst weer bovenop klimmen:

Maar toen viel Toet de rol aan...

... en besloot Katala dat dat inderdaad wel even moest gebeuren. Waarop oma stopte met foto's maken en 't wcpapier bovenop de tv plaatste - daar kunnen ze voorlopig nog niet komen.

En dan is er op de hangmand niets meer aan, dus wilde Katala er weer vanaf. Wat nog best lastig ging, d'r achterpootjes moesten namelijk ook nog 'ns over de rand heen

Weer terug op het nachtkastje zag ze dat oma de muisjes die ze op de mand nog omgegooid had, hier had gezet, dus kon ze verder oefenen voor 't circus.

Maar toen Toet van ervan afsprong, wilde ze toch ook wel weer naar beneden, maar dat bleek nog een hele opgave... Het blik van eerder was 7cm, maar dit is toch al snel 30cm... Oh oh.
Uiteindelijk is ze zeer elegant naar beneden geklommen:

Misschien toch maar leren springen, Kaat? Clown

En als voorlopig laatste foto: zo moeder zo zoon Lovers
Laatst bijgewerkt door Lielle op 28-02-05 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: IMG tags verwijderd, verderop doen ze het wel

Natascha

Re: Toet en Katala, nu 4 weekjes oud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 13:49

allemaal kruisjes...

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 13:51

Bij mij doen ze 't wel... Darn... Werkt de link ook niet?

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 15:22

En al heel erg actief, gek en natuurlijk schattig. Ik heb al eerder een topic over ze gestart, viewtopic.php?f=73&t=361007&hilit= , maar omdat daar nogal wat tekst instaat, hier een nieuw topic.

Samenvatting van info: Toet is het grijze katertje, en moet nog een naam krijgen van de dierenartsassistente, die z'n nieuwe mama zal gaan worden. Katala is het grijs/creme poesje, die heeft nog geen officiele nieuwe mama, dus hebben we haar zelf een naam gegeven. Toet heet trouwens tijdelijk Toet omdat ie telkens probeerde uit de doos te klimmen, en dus met z'n toetje over de rand stak. Ze zijn dinsdag 25 januari (Toet) en woensdag 26 januari (Katala) geboren (waarom er zo'n tijd tussen zat, is in 't andere topic uitgebreid verteld).

Toet, ongeveer 3 weekjes oud:
Afbeelding

Katala, ook drie weekjes oud, in een diepe slaap:
Afbeelding

Katala, net wakker:
Afbeelding

*Tijdsprong*
Ze beginnen nu langzaam aan ook gewoon voer te eten, wat tot grote ruzies tussen kleine melktandjes en harde brokjes leidt. 1x per dag krijgt Fleur (de mama) zachtvoer, en toen Toet nadat zij alles op had gegeten 't bord schoonlikte, heb ik nog wat zachtvoer gegeven, waardoor Fleur niet alles meer opat, en wat overhield voor Toet. Toet wilde perse de stukjes aan de andere kant van het bord, en stond daarom met z'n pootjes middenin 't voer Vingers aflikken
Afbeelding
Hij is nogal wat donkerder geworden he?

Toet was op het geimproviseerde nachtkastje geklommen, en was vandaaruit onderweg naar de hang-aan-de-verwarming-mand, toen hij werd afgeleid...
Afbeelding

En toen de baby's alles aanvielen wat los en vast zat, besloot mama maar even voor te doen hoe ze de muis professioneel dienden aan te vallen.
Afbeelding
Afbeelding
Maar de baby's besloten dat die muis nog wel 'ns terug kon vechten, dus met die aanval wachten ze nog even tot ze wat groter zijn.

Vanochtend was Katala in een hele aparte bui, ze wilde namelijk overal bovenop klimmen, en dan hoefde het niet hoog te zijn, nee vooral een klein oppervlak was de bedoeling.
Dus hier is ze op het blik met katten-melk-poeder geklommen:
Afbeelding
Helaas was ze, tegen de tijd dat ik de digi erbij had, al op zoek naar een manier om die 7 cm weer af te dalen...

Waarop ze het nachtkastje beklom. Iets te groot voor haar doen, dus probeerde ze eerst op het glas water op het nachtkastje te klimmen, maar oma had geen zin om te dweilen, dus haalde ik haar van de beker af. Hierop kreeg ik de ooh zo goed geoefende ik-ben-onschuldig-blik:
Afbeelding

Waarop ze besloot de mand op te willen klimmen, want als haar grote broer het kon, moest zij 't ook kunnen, toch?
Afbeelding

Waar ze het wc papier weer terugvond. Joepie, want dat was ze kwijt. Oma had namelijk geprobeerd het papier te redden van de babyklauwtjes en babytandjes (of andersom). Maar vandaag wilde ze oefenen voor 't circus, dus ze moest er eerst weer bovenop klimmen:
Afbeelding
Maar toen viel Toet de rol aan...
Afbeelding
... en besloot Katala dat dat inderdaad wel even moest gebeuren. Waarop oma stopte met foto's maken en 't wcpapier bovenop de tv plaatste - daar kunnen ze voorlopig nog niet komen.

En dan is er op de hangmand niets meer aan, dus wilde Katala er weer vanaf. Wat nog best lastig ging, d'r achterpootjes moesten namelijk ook nog 'ns over de rand heen
Afbeelding

Weer terug op het nachtkastje zag ze dat oma de muisjes die ze op de mand nog omgegooid had, hier had gezet, dus kon ze verder oefenen voor 't circus.
Afbeelding

Maar toen Toet van ervan afsprong, wilde ze toch ook wel weer naar beneden, maar dat bleek nog een hele opgave... Het blik van eerder was 7cm, maar dit is toch al snel 30cm... Oh oh.
Uiteindelijk is ze zeer elegant naar beneden geklommen:
Afbeelding
Misschien toch maar leren springen, Kaat? Clown

En als voorlopig laatste foto: zo moeder zo zoon Lovers
Afbeelding

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 21:11

Oh, ze zijn zóóó cute Lovers Vooral die blik van Toet op de 5e foto is echt geweldig! Haha!

Clien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 21:38

Oeoeoeooeoeehhhh, lieffff *HEB ZWAK VOOR JONGE KATJES* (wie niet!!)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 20:07

Wat zien ze er weer onwijs schattig uit!
Ik baal echt dat ik geen katje kan hebben.
Is Katala op deze foto's nou donkerder dan in het echt?
Ze ziet er nu iig een stuk actiever uit.
Die tweede foto van toet is geweldig!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 16:34

Katala is inderdaad op de foto's donkerder dan in 't echt.

M'n ouders en broer zijn gisteren langsgeweest, en toen vertelde m'n broer dat ie aan 't eind van deze maand op kamers gaat. Hij moet natuurlijk eerst even overleggen met z'n toekomstige huisgenoten, maar other than that... Hij zou Katala maar al te graag adopteren.

Helaas ga ik de komende tijd geen nieuwe foto's meer kunnen plaatsen, want m'n digi is naar de dokter Ach gut .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:30

ow wat een schatjes Haha! wij hebben ook katjes die zijn een paar maand oud nu die zijn ook heel schattig uhum Clown de een loes heet ze heeft in de cement behangplaksel en aardappelpurree gezeten en al heel veel vlees gejat Knipoog Vingers aflikken Vingers aflikken

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 18:37

ohhh... ze zijn zoooo lief ! Lovers
wat een ontzettende lieve katjes zeg !

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:40

wat zijn die lief zeg.

Maar misschien heb ik wat gemist, het waren er toch drie???

Of heb ik die andere topic gewoon niet goed gelezen????

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:46

Nummer 3 is al vrij snel overleden omdat hij niet genoeg melk heeft gekregen, nou ja was eigenlijk nummer1 geloof ik.