behendigheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

radnah2

behendigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 23:25

Wie zit er met hun hond(en) allemaal op hondentraining? Gehoorzaamheid, flyball, behendigheid etc?

Ikzelf heb 3 honden waarvan mijn moeder met 1 (Golden Retriever) op gehoorzaamheid zit. Ze is nu bezig voor der C-Diploma en gaat daarna door voor de D-Diploma.

Ikzelf ben met de andere hond (Yorkshire Terrier) bezig met behendigheid. Heb wel al mijn A-Diploma gehoorzaamheid gehaald maar ben helemaal gek van behendigheid dus ben dat daarna gaan doen Tong uitsteken

De 3de hond is een newfoundlander van 10 jaar oud dus die is met pensioen Tong uitsteken Haha!

Lysette

Re: behendigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:22

Ik doe met Floor (kruising westie) aan flyball en doggydance en af en toe een beetje behendigheid en frisbee. Komend jaar begin ik waarschijnlijk met breitensport.
Met Job (border collie) doe ik doggydance en gehoorzaamheid. Af en toe doen we ook speuren Knipoog

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:13

Ikke. Lachen

Afbeelding

Onze Sen loopt nu in de B1 en dat gaat ontzettend goed dus volgend jaar
naar de B2.

Verder kan ze ook flyballen. Vind ze heel grappig om te doen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:39

ikke ook! nu agility (behendigheid) en we beginnen strax ook met gehoorzaamheid
met spirit, collie reu van 2 jaar.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 18:03

ik vind het altijd grappig wat voor soort honden er allemaal aan mee doen. Het meeste zie je bij ons Golden en Labrador Retrievers en rottweilers (de slanke soort Tong uitsteken ). Maar bij gehoorzaamsheid zie je weer hele andere soorten! Echt grappig vind ik dat Cool Pling

Leuke foto trouwens! Knipoog Wou dat de mijne ook al zo door de paaltjes ging Verdrietig Ik zit nu nog bij het begin en heb in mei mijn eerste behendigheid examen! Bloos

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 21:32

radnah2 schreef:
ik vind het altijd grappig wat voor soort honden er allemaal aan mee doen. Het meeste zie je bij ons Golden en Labrador Retrievers en rottweilers (de slanke soort Tong uitsteken ). Maar bij gehoorzaamsheid zie je weer hele andere soorten! Echt grappig vind ik dat Cool Pling

Zie je serieus die rassen het meest? dat is grappig, die zie je bij ons juist niet... Bij ons zijn het bijna allemaal borders /kruizing borders en schapendoezen en andere schapendrijvers. Bij gehoorzaamheid zie ik bijna geen 2 honden van het zelfde ras Tong uitsteken
Maar spirit en ik beginnen ook maar pas, we doen het nu een jaartje, maar ik merk echt wel dat hij er lichamelijk beter op is geworden, hij heeft een beter evenwicht en hij weet nu veel beter waar hij zijn pootjes neer moet zetten en hij coordineert zijn sprongen beter. Het is alleen wel jammer dat spirit en ik nooit zullen winnen, die borders zijn gewoon veeeeel sneller, maar als we een foutloos pacourtje lopen ben ik al ontzettend trots op mn mannetje Tong uitsteken

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 22:59

Dat is juist het belangrijkste (dat jij trots bent op je hond en niet dat je wint) ik ben al blij als ie een keertje alles goed doet Bloos (Het is ook echt een Terriër).

Border collies en andere van zulke soorten zag ik eerst ook heel vaak maar dat valt de laatste tijd erg mee! Misschien z'n periodes want ik zie nu ook weinig rottweilers. Ik weet het niet!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:08

Behendigheid Kwijl
*Zucht*
Ik wil dat ook zo graag met Raisa(Bearded Collie), maar hier in de buurt is niet echt wat, mijn ouders kunnen niet altijd brengen/halen, ik weet niet of je dat met 15 jaar al mag, enz...
En het kost volgens mij nogal wat. Hoeveel kostte een gewone cursus bij jullie?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 16:45

Ik betaal 40 euro voor 1 seizoen.. en één heel jaar is is 2 seizoenen waarbij er een zomer en een winter stop is.
Ik heb ook geen auto, ik ga op de fiets met spirit in de fiets kar, en het is ong. 50 minuten fietsen. Met 15 jaar mag het vast wel, als je maar wel serieus mee doet en luisterd naar de instructie..

Maar ik heb behendigheid voordat ik op cursus zat altijd geoefend in het park, op commando over bankjes springen, en in de speeltuin over smalle knikkerbaan (catwalk), over (wiebel)bruggen en andere obstakels (schutting), door autobanden die onder de schommels hangen, en alle andere dingen waar doorheen gekropen kan worden (band, slurf, tunnel) en op platte bankjes staan en wachten (tafel).. Het enige wat wij dus niet hebben kunnen oefenen zijn de wip en paaltjes, en dat zijn dus ook de 2 hindernissen waar wij moeite mee hebben Clown

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 20:32

Ik deed behendigheid en flybal. Helaas heeft mijn hond er geen zin meer in en dan kan ik het nog wel zo leuk vinden, als de hond het niet wil dan gaat het niet Haha!

Dus nu doe ik enkel nog gehoorzaamheid en doggydancen.

Frisbee lijkt me ook leuk maar helaas is hier nog niet de mogelijkheid om daar les in te krijgen. Koe

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 14:15

Bij ons mag je wel op 15 jaar. Ik was 14 jaar dat ik begon met hondentraining. Haha!

Maar wel jammer dat er niks in de buurt is. Bij mij is er eentje 10 min fietsen vandaan.

Ik betaal ong 75 euro voor 1 seizoen (ong een half jaar) en dacht dat het allemaal het zelfde ong was!

b0eli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 19:58

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 10:40

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 17:23

radnah2 schreef:
Bij ons mag je wel op 15 jaar. Ik was 14 jaar dat ik begon met hondentraining. Haha!

Toevallig ik was ook 14 jaar toen ik voor het eerst mee deed met trainen. Lachen

Ik heb met Tibbe mijn Friese Stabij van 2 jaar nu puppycursus, E.G.G, V.E.G. en nu zijn we bezig met G.G.1.
Daarna wil ik heel erg graag behendigheid doen. Maar helaas kan dit bij onze hondencursus pas als je volgens mij alles hebt afgerond...

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:03

Ik heb eens rondgezocht op internet, en heb nu een in Oldenzaal gevonden.
Weet alleen niet of ze ook in behendigheid doen, maar heb al een mailtje gestuurd.
www.maroef.nl

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 18:04

oliebol, krijg net een mailtje dat ze geen behendigheid in het pakket hebben Huilen

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 18:08

dat is baluh!

Ik vind het heeel erg leuk en in het begin was ik zo bang dat m'n hond het niet leuk vond. Maar nu begint hij het door te krijgen en kan ik hem niet meer bijhouden! Haha! Knipoog