castratie onzekere hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Debsey

castratie onzekere hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 17:11

hey ik heb een vraagje,
ik wil mijn reutje laten castreren omdat meneer nu steeds een kromme rug trekt als je hem aait over zijn rug,en de laatste tijd de neiging heeft om te gaan batsen tegen mensen.

nou weet ik dat als een dominante hond word gecastreerd dat hij dan rustiiger word en zich onderdaniger gaat gedragen, maar wat gebeurd er met een hond die van zich zelf uit al heel onderdanig en heel erg onzeker is?

heeft iemand hier ervaring mee?
(met onzeker en onderdanig bedoel ik, dat hij vaak bij mensen die hem willen aaien gaat plassen en op de rug gaat liggen)

Debsey

Re: castratie onzekere hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 19:08

niemand Bloos

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:52

Onze hond had hetzelfde voordat we hem gingen castreren..was ook al heel onderdanig.
Maar na het castreren is dat niet erger geworden en dat batsen enz. is nu over.
Het maakt met dat onderdanig zijn dus denk ik niks uit Lachen

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:16

Ik heb een macho reu, en die is niet onderdanig geworden na zijn casteratie.
Het lijkt me geen probleem, omdat meestal van een casteratie de reu niet onderdaniger er van wordt.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:26

Vraag het eens aan je DA??
Binky is ook ontzettend onderdanig en wat terughoudend. Ik was vorige maand met hem bij de DA en de DA begon er zelf over dat ik Bink maar beter niet kon laten castreren ivm zijn onderdanige gedrag. Wanneer je een reu laat castreren, haal je ook de testosteron productie weg. Die testosteron zorgt ervoor dat een hond wat stoerder is enzo. Ik heb dus ook besloten om Bink niet te laten castreren. Het karakter hoeft niet per se te veranderen, maar de kans is wel aanwezig. Evt is ook een chemische castratie mogelijk, dan krijgt je reu een spuitje en stopt de testosteronproductie tijdelijk. Dan kan je dus zien hoe hij op een evt castratie zou reageren.
succes ermee

Claudiakappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:20

Onze hond is ook er onderdaning en bang aangelegd en de da wil hem niet casteren want daar los je dit probleem niet mee op zei je we volgens nu een cursus van martin gaus en het wekt hij wordt al zekerder van zich zelf en is ook minder angstig

Groetjes claudia

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 12:29

oke bedankt voor de reacties!

ik moet de eerste week van maart toch naar de DA omdat meneer zijn enting weer moet, ik was al van plan om meteen met hem daarover te paten maar ik hoor toch graag eerst de meningen van anderen Haha!