Oude kat is een wondertje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Oude kat is een wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 11:02

Ben gisteren naar de dierenarts geweest met mijn oude kat die denkt dat ze nog 2 is. Ze wordt in september van dit jaar 19!!!
Ze was namelijk al weer een hele tijd krols en hield maar niet op, en aangezien ze niet tegen de pil kan (net als het vrouwtje Haha! ) is dat moeilijk tegen te houden.
Dus naar de DA voor een prikpil.
Die stond echt met een open mond te kijken toen ik zei dat ze 19 werd dit jaar en dat ze helemaal niet "geholpen" is. Alles zit er nog in en ze heeft in haar leven 4 nestjes gehad.
De reden van die overdreven krolsheid was het feit dat haar eierstokken waarschijnlijk erg grote cystes zou bevatten en dan is de cyclus helemaal ontregeld.
Maar ze is officieel dus al een klein wondertje dat ze nog in een dergelijke conditie verkeerd. Normaal zijn katten die nooit geholpen worden tegen hun elfde jaar al bijna op en overlijden ze meestal aan baarmoederkanker of nierinsufficientie en dergelijke. Maar dit is een taaie OK dan!
Dus een 19 jarige die alles nog heeft en nog niet half dood in haar mandje ligt is een uitzondering.
Ik hoop dat mijn lieve Monty nog lang bij me zal blijven!!!!!
Niet te geloven dat ik 9 jaar oud was toen ze ter wereld kwam en toen was er een klik! Zij is mijn enige echte hartsvriendin, klinkt gek maar mensen die ook een bijzondere band hebben met hun kat snappen me wel denk ik.

Eilinora

Re: Oude kat is een wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:58

zooo,dat is echt bijzonder hoor.
ik heb een poes en die is net zo oud als ik(15 jaar)
maar zij loopt al tegen haar eind aan.
wij hadden een kater en die is 16 geworden.
als hij nog leefde zou hij nu bijna 20 zijn.
er zijn idd uitzonderingen.
mijn poes is er ook een van. Haha!

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:50

Wij hadden ook zo;n taaie, Jonas, hij is 19 jaar geworden.
Hij heeft tot het einde van zijn leven alle buurkatten gedomineerd Na zijn overlijden ineens allemaal katten in de tuin die we nog nooit hadden gezien Haha! Helaas is hij overleden aan Slokdarmkanker Scheve mond
Ik hoop dat Monty er nog even tegenaan gaat Knipoog

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 09:36

Ja, elke dag dat ze er nog is ben ik blij. Ik vind het heerlijk om 's avonds of in het weekend als ik wat tijd heb haar lekker op schoot te hebben en te knuffelen.
En als ze vindt dat ik niet genoeg aandacht aan haar besteed dan loopt ze me net zo lang achterna tot ik ga zitten en haar op schoot neem.
Heerlijk ding.
Ik denk dat wanneer de dag daar is en dat ze er niet meer zal zijn, dat ik dan wel even ziek zal zijn. Ik kan me ook helemaal niet voorstellen dat ik haar dan nooit meer op schoot zal hebben.
Wel blijft ze voor altijd dicht bij me want als ze gaat dan heeft ze een prive plekje onder de eikenboom op de wei. Dan kan ik als ik zin heb nog altijd eens even naar haar toe gaan en voelt ze dichtbij.
Maar daar denken we de komende tijd nog niet aan en we genieten er elke dag nog van.