Kieskeurige katten die niet eens echt vlees lusten...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Helen88

Kieskeurige katten die niet eens echt vlees lusten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 20:15

Vandaag had ik met bio een snijpracticum met een koeienhart en heb daarna wat spierweefsel mee naar huis genomen voor de katten want dit schijnen ze erg lekker te vinden. Vork
Dus ik daarnet met plastic handschoenen die ik nog had meegenomen dat vlees in de bakjes gedaan,
1e reactie: bakjes, eten, rennen, snel!
2e reactie: geschrokken achteruitdijnzen
3e reactie: "gatver, WAT IS DIT?"
2 van de 5 katten begonnen daarna voorzichtig te eten (1 poes die haar 1e 2 levensjaren halfwild op een boerderij heeft geleefd en 1 van haar dochters van 6 maanden), maar de rest vertikt het hoor. Die bekijken het van een afstandje allemaal zeer wantrouwend en vragen zich af waar hun "echte" eten blijft.
En we geven ze eigenlijk toch vij gevarieerd voer, elke keer een ander merk Clown , in elk geval niet altijd hetzelfde.
Toch raar, krijgen ze eens echt vlees en niet van dat fabriekskattenvoer, lusten ze het niet. Rolleyes

_FrOggyLove_

Re: Kieskeurige katten die niet eens echt vlees lusten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:52

Haha Tong uitsteken ik denk dat het ook komt doordat het er anders uit ziet en mischien anders ruikt ofzow...

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:49

Hahaha...dat zijn dus echt katten he...heel herkenbaar. Het grootste verwende kreng hier in huis eet alleen whiskas en zalm, garnalen en leverkaasrandjes. Boterhamworst hoeft ze dus niet. Heel soms lust ze wel kaas maar dat moeten we dan wel in uiterst kleine stukje met de hand aanbieden Haha! Hoezo verwaand! Knipoog

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 00:35

Haha wat een mutserige katten zeg!
Wij moesten ook een keer een hart ontleden en heb toen ook meegenomen voor de poezen/honden en ze smulden heerlijk. Alleen waarom handschoenen? Wij deden het gewoon zonder Tong uitsteken

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:27

Al onze katten gingen uit hun dak over koeienhart. Kwam je terug met boodschappen en liepen ze gelijk om je heen te draaien want ze roken het al Lachen

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:39

Sommige mensen geven ook dooie kuikentjes. Sluiten ze de katten ermee op in de keuken, anders wordt het zo'n smeerboel Haha! Ze gooien er eerst een poosje mee, schijnt.... *wordt misselijk*

Onze kat is ook zo'n zeur. Sta ik vis voor d'r te koken, staat ze al midden in de kamer te wachten. Kan haast niet wachten tot ik het heb neergezet en duikt er helemaal in.
Vervolgens eet ze 2 happen, bedenkt ze dat ze het toch niet zo geweldig vindt en staat me dan na 1 minuut alweer midden in de kamer aan te kijken: "Hé, heb je niks anders? Die vis vind ik niet geweldig" Rolleyes

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 14:05

Onze oude kat was ook zo'n muts die niets vers lustte. De katten die we nu hebben doen bijna een moord voor verse vis Lachen
Dode koe heb ik nog niet geprobeerd Knipoog

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 16:12

Ach ja, katten. Rolleyes Soms vraag ik me af waarom we niet gewoon een hond nemen. Clown

Lintjuuuh: nee ik doe het toch liever mét handschoenen hoor, dat hart is zo koud en nat en glibberig... brrr... Bloos Knipoog

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:16

Elles schreef:
Sommige mensen geven ook dooie kuikentjes. Sluiten ze de katten ermee op in de keuken, anders wordt het zo'n smeerboel Ze gooien er eerst een poosje mee, schijnt.... *wordt misselijk*

Haha! onze kat speelt ook al met stukjes vlees enzo.. dan doet ze net of het leeft ofzo.. haha vet vaag:p dan sjouwt ze er eerst een half uur mee en dan eet ze het voorzichtig op.. je weet maar nooit he!:)

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 16:47

tja, katten...
1 kat van mij lust helemaal geen vlees, alleen brokken van de C1000 en de andere kat lust wel vlees uit blik.

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-05 13:52

_Mii_ schreef:
Haha! onze kat speelt ook al met stukjes vlees enzo.. dan doet ze net of het leeft ofzo.. haha vet vaag:p dan sjouwt ze er eerst een half uur mee en dan eet ze het voorzichtig op.. je weet maar nooit he!:)

Een van oze katten 'begraaft' haar bakje altijd als ze ng niet alles heeft opgegeten en er nog wat in zit. Gaat ze met haar nagels over de vloer krassen, echt zo'n rotgeluid. En ook echt te nutteloos. Haha! Het ergste is nog dat haar dochters het allemaal van haar hebben overgenomen. Rolleyes

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 15:19

Helen88 schreef:
_Mii_ schreef:
onze kat speelt ook al met stukjes vlees enzo.. dan doet ze net of het leeft ofzo.. haha vet vaag:p dan sjouwt ze er eerst een half uur mee en dan eet ze het voorzichtig op.. je weet maar nooit he!:)

Een van oze katten 'begraaft' haar bakje altijd als ze ng niet alles heeft opgegeten en er nog wat in zit. Gaat ze met haar nagels over de vloer krassen, echt zo'n rotgeluid. En ook echt te nutteloos. Het ergste is nog dat haar dochters het allemaal van haar hebben overgenomen.

Haha,, jah dat doet die van ons ook:)
Vage kat hebben wij dus weer Haha!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 00:21

_Mii_ schreef:

Onze Ping schrokte erg, dus die kreeg z'n hart ongesneden. Gewoon een hele homp. Dan veranderde hij accuut in een heuse huistijger, ermee rondsjouwen, kijk-eens-wat-ik-heb-gevangen huil-miauw, grommen als je in de buurt kwam.. echt gaaf. Wij waren wel eens heel gemeen en maakte er een touwtje aan vast, konden we het echt laten 'leven' en dan moest Ping het natuurlijk weer doodmaken Haha! Vork

Ach ja, we hebben tegels in de keuken en bijkeuken Clown

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 18:19

ha ha ha die van mij ook hoor, vlees??? bah....zolang het niets meer met ene dier te maken heeft eten we het....(kant en klare brokjes)