max heeft ontsnappingsroute

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

max heeft ontsnappingsroute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 16:34

een poos geleden had ik hier een topic of dat verlatingsangst minder werdt als er een hond bij kwam. Kennissen van ons hadden een maltees leeuwtje van 2 bijna 3 (3 maart). Ze deden hem weg omdat ze bang waren als ze hem hielde de oude eigenaar hem zou terug willen na een half jaar. Dus me moeder ging er ook kijken en we kregen Max.

Dit is ongeveer een maand geleden. We hadden toen afgesproken dat als janssen in de krokus vakantie kwam, Max meteen zou mee komen zodat het minder moeilijk zou zijn.

Donderavond hebben we ze opgehaald. En eergisteren dacht ik, laat ik eens kijken wat hij al kan. Dus ik steek een paar snoepjes bij me en daar ging ik. Max ga eens zit nee was die niet van plan. Ik eerst me zin doorgedramd en op het laatst maar die kont op de grond geduwd anders stond ik er nu nog. Toen dacht ik misschien dat die af kan. Dus met een snoepje naar de grond geleid en dat ging goed. En toen het topstuk van de oefening 'hier' zodra ik het zei begon die als een gek door de tuin te stieren een heleboel rondjes. en na vijf minuten rondjes rennen gaf ik het op.

Nou dacht ik vandaag probeer het weer. We hebben toen we pino kregen een hekje neergezet bij het grindpad. En hij begon weer rondjes te rennen en opeens gloep onder het hekje door. Ik dacht eerst snapt die vast niet dat die dan vrij is doet die niet nog een keer.

En daarnet ik kijk even naar buiten en zie daar een hondje lopen ik dacht die lijkt verrekte veel op Max. En ik kijk in de tuin max weg. Ik balletje gepakt en de twee andere honden dan maar flink laten blaffen want ik zag het niet zitten om die hond over de staat te zien rennen.

Maar dat wordt voor max binnen blijfen tot m'n vader thuis komt om het hek te verlagen.

En maar naar honden training anders zou die niet los kunnen lopen zou ook zonde zijn.

nog even een foto van max.

Afbeelding
zo is het een heel lief klein hondje. Maar het is dus een echte donder.