Guppy's in vijver?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tanneke

Guppy's in vijver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 22:01

Weet iemand van jullie, of je Guppy's ook buiten in de vijver kunt houden?
Een tante heeft Guppy's, en ze wil er ons een aantal geven voor in de vijver. Maar ik weet niet of die daar ook wel in kunnen.

En krijgen ze vaak jongen?

Justy

Re: Guppy's in vijver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:14

Guppy's zijn wel tropische vissen, warmwatervissen dus. Veel mensen houden ze ook wel in een onverwarmde kom, dat gaat ook wel al is het alles behalve ideaal voor ze. In de zomer als het warm is kan je ze best buiten in de vijver houden maar zogauw het echt begint af te koelen moeten ze eruit en naar binnen.

En ja, guppies krijgen heel veel en heel vaak jongen Haha! Het zijn levendbarende visjes, ze leggen dus geen eitjes maar baren hun kleintjes levend.

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 22:20

Oke, bedankt voor je info!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 01:26

mijn guppen zijn zo aangepast dat ze in huis in een onverwarmd aquarium kunnen leven(dan zijn ze wel minder vruchtbaar Clown maar das niet zo erg anders stik je in no-time van de guppen, maar ach die kleintjes worden ook opgegeten Knipoog ) maar in de vijver, nee dat overleven ze niet...iig zeker niet in de herfst+winter!

heb trouwens wel op alle 2 de bakken een redelijk felle lamp staan
totaal offtopic maar als je wil lachen moet je ff hier kijken(oa. neon-rose steentjes in mn aqua Schijnheilig ) viewtopic.php?f=73&t=371467&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 02:32

Ik heb al twee jaar mijn guppen in een onverwarmde guppenkom en ze doen het er prima in.
In een vijver gaat echt niet lukken dan gaan ze zeker dood het blijven natuurlijk wel tropische vissen.

Tanneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 09:28

Oke, dan denk ik dat ik maar voor binnen een paar Guppy's neem.

Ziet er wel leuk uit op de foto's, Renske OK dan!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:02

nog iets

guppen leven in een onverwarmde kom ook veel minder lang als in een verwarmde en een tip water niet bijvullen met koud water
vraag maar aan mijn man kunnen ze niet tegen , graag handwarm /lauw water , kamer temperatuur dus

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 14:35

Het zijn tropische vissen, die de winter in een vijver in NEderland ECHt niet kunnen overleven. Dus je zou ze er van de zomer in kunnen doen maar wil je iets overhouden, moeten ze er in september weer uit. Tenzij je een dure verwarmingsinstallatie in je vijver aan laat brengen.

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:48

Renske20 schreef:
mijn guppen zijn zo aangepast dat ze in huis in een onverwarmd aquarium kunnen leven(dan zijn ze wel minder vruchtbaar Clown maar das niet zo erg anders stik je in no-time van de guppen, maar ach die kleintjes worden ook opgegeten Knipoog ) maar in de vijver, nee dat overleven ze niet...iig zeker niet in de herfst+winter!

heb trouwens wel op alle 2 de bakken een redelijk felle lamp staan
totaal offtopic maar als je wil lachen moet je ff hier kijken(oa. neon-rose steentjes in mn aqua Schijnheilig ) viewtopic.php?f=73&t=371467&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Waarom overleven de guppies bij ons in de vijver dan wel ? Bloos

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:23

AM -> BB

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:34

Beauty_yana0 schreef:
Waarom overleven de guppies bij ons in de vijver dan wel ? Bloos

heb jij guppies in de vijver?? kan me daar nix bij voorstellen!! kreeg in de dierenwinkel al commentaar dat ik die van mij in een onverwarmd aquarium had....

wat trouwens wel zo is, is dat ze zich kunnen aanpassen, guppies uit de dierenwinkel gaan bij mij dood in de onverwarmde aquarums die op kamertemperatuur zijn, maar ik heb een onverwarmd aquarium overgekocht met daarin dus guppen, en dat zijn nu dus de enige guppen die ik nogsteeds heb, die doen het goed ondanks dat ze dus niet in een verwarmde bak zitten!

maar in een vijver....in de winter?? nee snap daar echt niets van!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:26

zitten er nog andere vissen in je vijver, grote vissen eten je guppe zo op.
en die guppe vandaag de dag zijn helemaal doorgewintert die kunnen overal tegen, ze bijna niet dood te krijgen en fokken als ........
veel plezier met je guppies in je vijver Knipoog

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:28

nauw, ons mam wou ook lief zijn voor de guppen en had ze ook (inde zomer) in de vijver gegooid.
Binnen no time geen gup meer te zien en de andere vissen hadden een volle buik Knipoog
Ik was toen echt boos op sma want die had ze van mij gehad en die hadde we echt al lang! En nu heb ik zelf nog maar 1 gup in mijn aquarium en kan er nog wel een stel gebruiken dus...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:03

ik heb nog 1 gup over, je mag die van mij op komen halen als je wilt Lachen

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:48

Guppen gaan het dus echt niet overleven in een vijver he!
Maar wat is daar uberhaubt leuk aan? Die beesten zijn zo klein dat je ze niet eens ziet!
Mijn broertje heeft vier steuren in de vijver van ong. 75cm per stuk.

Afbeelding

Afbeelding

Die zie je een stuk beter! Verder zitten er een stuk of tien Koikarpers in, waarvan er een paar al bijna een halve meter zijn! Ook zitten er vier siereendjes in. Twee koppeltjes