Besloten om om een pup te gaan =D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chillaxing

Besloten om om een pup te gaan =D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 12:01

Hallo allemaal!

De eigenaar van mijn verzorgpony heeft een nestje pups (7) en we waren al een keer gaan kijken enzo dus gisteren gingen we weer. Toen ging me moeder zo vragen van: "Jaa, wat moeten ze kosten, want we willen er wel graag 1tje hebben" Ik dus helemaal blij Haha!

Toen we thuis kwamen waren we meteen langs de dierenwinkel gereden om om een riempje, maar die meneer zei dat we beter terug konden komen als we de pup hadden, want dan kan je zien hoe groot zn nekje is en dan kan je het ook passen enz. Dus wij (mn moeder en ik) wilden weer weggaan, toen zei hij opeens "ja ik kan jullie wel alvast een gratis puppypaket meegeven" Dus wij dat meegenomen.. Haha!

We gaan hem/ haar "Bo" noemen en de moeder is een Border Collie en de vader een Herder X Rottweiler, en we gaan er 6 of 7 Maart om Haha!

Groetjes Danicque

Sani

Re: Besloten om om een pup te gaan =D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:38

Foto, Foto Hyper!...
Leuk dat je een pup neemt!
Bij mij thuis hebben we nu ook sinds november ofzo een pup ( inmiddels bijna geen pup meer te noemen Tong uitsteken)

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:55

leuk zeg!! Veel plezier met je nieuwe hummel. We wat foto's plaatsen he!

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 12:57

Van VvdD naar BB

ikkie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:06

leuk zeg. veel plezier emee. idd wil wel foto's zien als ie er is hoor

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:07

wow leuk voor je zeg, als ik weer thuis ben (11 juni) dan ga ik ook weer kijken voor een hondje, mijn vorige hond een rottweiler heette ook beau spreek hetzelfde uit alleen je schrijf het anders, vind het echt een leuke naam. veel plezier met je nieuwe kameraadje, en uiteraard wel ff foto's plaatsen he???

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:32

Leuk zeg!
Dat wordt denk ik wel een drukke kruising, succes. Knipoog

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 13:44

Uiteraard komen er foto's Haha! Idd Annelou, ze zijn nu allemaal al heel erg druk dus.. Tong uitsteken

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:33

Gaaf zeg!
Wat ik zeker zou doen (gezien de afstamming) is een puppycursus gevolgd door vervolgcursussen. Want alle rassen die je noemt (Border Collie, Herder, Rottweiler) zijn geen rassen voor beginners.
Veel succes ermee.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:38

wij hebben altijd rotweilers gefokt en gehad.
Voor rotweilers kan ik echt aanraden om er een curcus mee te doen.

Bij alledrie de rassen die er inzitten moet je heel consequent zijn en ik zou wel naar een puppy cursus gaan als ik jou was.

Ik ben benieuwd naar de foto's

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 19:43

We gaan er niet mee op puppycurcus, want mn moeder heeft 12 jaar een herder gehad en toen ik 2 was hebben we een rottweiler genomen. Maar die is toen ik 9 jaar was overleden, en toen ging ik met een hond lopen die we later gekocht/gekregen hadden (was wel een oude hond) Maar mijn moeder heeft met die herder en die rottweiler nooit een curcus gevolgt en die rottweiler was een hele lieve hond (herder weetik niet want toen was ik dr nog niet) Dus we gaan het met dit gevalletje ook proberen Haha! en als het niet gaat kunnen we hulp van mijn nicht krijgen want die heeft altijd border collie's gehad en nu nog steeds.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:41

hey.. wat leuk dat jullie een pup krijgen... mijn pup is nu 8 maanden. ik heb wel het allermakkelijkste ras dat er bestaat (geloof ik). ik heb een labrador... maar toch ben ik op cursus, dat doe ik met al mij honden!! het is leerzaam voor jou en je hond!! en vooral met zo'n kruising is dat heel verstandig denk ik!! (niet aanvallend bedoeld hoor)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:34

Davanni schreef:
We gaan er niet mee op puppycurcus, want mn moeder heeft 12 jaar een herder gehad en toen ik 2 was hebben we een rottweiler genomen. Maar die is toen ik 9 jaar was overleden, en toen ging ik met een hond lopen die we later gekocht/gekregen hadden (was wel een oude hond) Maar mijn moeder heeft met die herder en die rottweiler nooit een curcus gevolgt en die rottweiler was een hele lieve hond (herder weetik niet want toen was ik dr nog niet) Dus we gaan het met dit gevalletje ook proberen Haha! en als het niet gaat kunnen we hulp van mijn nicht krijgen want die heeft altijd border collie's gehad en nu nog steeds.

Sorry, maar ik vind de excuses die jij noemt niet voldoende. Jullie hebben het met de vorige honden dan getroffen, maar dat is geen garantie dat het nu ook goedgaat. En als je op het punt bent 'dat het niet gaat' dan ben je al te laat. Ik vind het erg onverstandig om met jullie ervaring (slechts 3 honden) zomaar te zeggen dat dan geen (puppy)cursus nodig is, de rassen waar deze pup uit bestaat zijn geen van alle makkelijk.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:22

ik moet zeggen dat ik het met jouw eens ben (gabbyfedde) mij lijkt het idd verstandiger om wel cursus te doen..

ponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 23:52

met onze jonge hond (hij is nu 8 maanden) hebben wij ook geen cursus gedaan. Het is een labrador met heidewachtel. Als je maar consequent bent is een cursus niet echt nodig hoor!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 00:07

met zo'n cursus leer je o.a hoe een hond denkt ( en veel mensen weten dat niet) ... wat een hond ziet als dominante houding e.d (wat je dus NIET moet doen) maar jah je moet het zelf weten.. ik ben blij met mijn 7 maanden oude pup, die mega goed luisterd!!!! ik vind het gewoon een fijn gevoel dat ik mijn hond overal (!!!) los kan laten zonder dat hij ook maar enigzins niet naar me luisterd!! en wat veel mensen fout doen is dat ze hun hond snel straffen... ipv het goede gedrag te belonen... maar goed dit is een discussie waar nooit een einde aan zal komen... het is je eigen mening... en dis dus de mijne Knipoog
succes en veel plezier met je puppy Haha!

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 08:39

wij hebben zelf ook een kruising, tussen een Stabij en een Wetterhoun 1 brok energie dus. Wij hebben geen cursus gevolgt en ze luistert alleen niet als ze loops moet worden (waar zijn de reutjes.......). Verder luistert ze perfect en als ze losloopt en er komen andere mensen aan dan komt ze terug als ik haar roep. Want vaak heb je van die gekken die in hun mooiste kleding het bos ingaan Gestoord

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:53

Bo is een superleuke naam Lachen
Veel plezier met je hondje!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:44

ponyfan schreef:
met onze jonge hond (hij is nu 8 maanden) hebben wij ook geen cursus gedaan. Het is een labrador met heidewachtel. Als je maar consequent bent is een cursus niet echt nodig hoor!

Maar een Labrador x Heidewachtel is absoluut niet te vergelijken met de moelijke rassen waar deze pup uit bestaat. Consequent zijn is voor jullie hond voldoende, echt ervaring met honden is daarvoor niet vereist.
Maar Border Collies, Herders en Rottweilers vragen ook nog eens een baas met ervaring die zeer sterk in zijn schoenen staat en die zeer veel tijd kan besteden aan een hond.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:58

Cursussen heb ik vaak genoeg gevolgd. Op een gegeven moment kende ik het klappen van de zweep wel maar er is nog een heel belangrijk aspect aan het volgen van zo'n cursus en dat is het contact met andere honden.

Tijdens de puppycursus leren ze omgaan met heel veel verschillende honden, leren ze de aandacht bij de baas te houden ondanks al die andere leuke honden om hen heen en dat is een situatie die je nooit kan creëren als je gewoon met je hond gaat wandelen.

Ik heb nu weer een volwassen hond genomen, één die perfect luistert naar me en toch denk ik er over om ook met hem weer op cursus te gaan. Het is leuk om in groepsverband met je hond bezig te zijn en het blijft fijn om te trainen temidden van een groep honden, ze worden daar alleen maar nog fijner in de omgang door.

Dus: ook al weet je het allemaal, zo'n cursus heeft alleen maar voordelen, nadelen zou ik niet kunnen bedenken want het is vaak ook nog heel gezellig!