Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

xMarleeNx schreef:aaah arm konijntje!![]()
hoe is het gebeurd?

Sizzy schreef:Ik verplaats je topic even naar BB

Serendipity1 schreef:Gats... Het kan heel vee geweest zijn: Roofvogels, vossen, kleinere roofdieren...
Sterkte ermee.
Das ook de reden dat wij de ren compleet dicht maken

SANEX schreef:Jakkes, niet leuk.
Zo zijn vorig jaar een konijn en 2 cavia's van mij doodgebeten. Ik had het hok helemaal dicht,met gaas en hout en al, maar waarschijnlijk een steenmarter heeft gewoon het gaas kapot gemaakt en zo mn diertjes aangevallen. Steenmarters knagen ijzer e.d gewoon kapot, dus kunnen ook zo door slap gaas heen.
Sindsdien heb ik de konijnenren buiten voor het raam staan, kan ik ze altijd in de gaten houden en zo vlak achter het huis is minder kans op roofdieren

maar dat kwam dan waarschijnlijk door een rat ofzo want die waren er op dat moment..
Vorige week werd ik sochtend wakker.. met een gevoel: er zit weer iets mis.. meteen gaan kijken, mijn konijntje was er nog ( had inmiddels een nieuwe), nouwja dan zal dat gevoel wel verkeerd geweest zijn! Kom ik de buren saonds in de supermarkt tege: onze konijnen zijn weer weg, we hebben ze nog niet gevonden, het hok is kapot gemaakt! Ik was me echt dood geschrokken van dit bericht! Nu hou ik dus weer extra goed mijn konijntje in de gaten, maarja.. ze zit in een goed hok ( dit hok is nog nooit opengebroken, hebben ze wel geprobeerd)..ik hou haar in de gaten, de hondeneigenaren weten ervan... meer kun je niet doen eigenlijk!