Oeew wat ben ik me net geschrokken! :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thessa

Oeew wat ben ik me net geschrokken! :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 17:28

Nou ik kwam dus net uit school, en wij hebben 3 konijnen, maar ik had eentje al een dag ofzo niet gezien, dus ik dacht ja die zit wel achter het hok ofzo.
Dus nu net na school ging ik toch maar eens kijken..... Zag ik daar het konijntje van mijn broertje helemaal aangevrete achter het hok liggen (ja onze konijnen kunnen zo uit het hok, en wij hebben zo'n ren voor ze gemaakt) AAAAH BAH wat schrok ik. ik super snel naar binnen gerent mijn moeder en broertje keken me zo aan wat is er nou! Ik kwam niet uit mijn woorden, dus ik dat zeggen. Is zei naar buiten gelopen en mijn broertje moest binnen blijven toen ik dat zei hij helemaal huilen, echt heel zielig....
Nou moeten we ze iedere dag 's avonds binnen in het hok zetten en dicht maken.

marleen_88

Re: Oeew wat ben ik me net geschrokken! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:38

aaah arm konijntje! Ach gut

hoe is het gebeurd?

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 17:45

xMarleeNx schreef:
aaah arm konijntje! Ach gut

hoe is het gebeurd?

Ja doordat snachts een vos of wezel ofzoiets in de ren is gesprongen en ja...
Ech super eng ik ben me zooo geschrokken he Scheve mond

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:51

Gatsie..
"Sterkte" Ach gut

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 18:08

Danke Lachen ...

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:34

aah bah, zielig voor je broertje
daarom zitten onze konijnen 's nachts vast in hun hok en overdag als er niemand thuis is ook.. al die katten hier in de buurt..!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:38

aah wat zielig voor het konijn
sterkte Knipoog

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:40

Ik verplaats je topic even naar BB Lachen

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:42

Gats... Het kan heel vee geweest zijn: Roofvogels, vossen, kleinere roofdieren...
Sterkte ermee.
Das ook de reden dat wij de ren compleet dicht maken Lachen

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 20:50

Sizzy schreef:
Ik verplaats je topic even naar BB Lachen

Ik was aan het twijfelen of hij nu bij [BB] moest of ook bij [JH] kon. Tong uitsteken

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 20:53

Serendipity1 schreef:
Gats... Het kan heel vee geweest zijn: Roofvogels, vossen, kleinere roofdieren...
Sterkte ermee.
Das ook de reden dat wij de ren compleet dicht maken Lachen

Ja en aangezien wij aan het open veld wonen enzo Scheve mond
Wij gaan de bovenkant nu ook dichtmaken ja.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:07

Gatsie. Hokken snel dicht maken.

Sterkte ermee Ach gut

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:32

Jakkes, niet leuk.

Zo zijn vorig jaar een konijn en 2 cavia's van mij doodgebeten. Ik had het hok helemaal dicht,met gaas en hout en al, maar waarschijnlijk een steenmarter heeft gewoon het gaas kapot gemaakt en zo mn diertjes aangevallen. Steenmarters knagen ijzer e.d gewoon kapot, dus kunnen ook zo door slap gaas heen.
Sindsdien heb ik de konijnenren buiten voor het raam staan, kan ik ze altijd in de gaten houden en zo vlak achter het huis is minder kans op roofdieren

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 17:20

SANEX schreef:
Jakkes, niet leuk.

Zo zijn vorig jaar een konijn en 2 cavia's van mij doodgebeten. Ik had het hok helemaal dicht,met gaas en hout en al, maar waarschijnlijk een steenmarter heeft gewoon het gaas kapot gemaakt en zo mn diertjes aangevallen. Steenmarters knagen ijzer e.d gewoon kapot, dus kunnen ook zo door slap gaas heen.
Sindsdien heb ik de konijnenren buiten voor het raam staan, kan ik ze altijd in de gaten houden en zo vlak achter het huis is minder kans op roofdieren

Ja bij onze buren hadden ze iets van 7 jonge konijntjes, ze waren echt super klein net 3 dagen oud ofzo, en toen hij 'smorgens ging kijken waren die ook weggehaald door zo'n steenmarter dat zegt de buurman tenminste.
En die moederkonijn was helemaal gek geworden echt super zielig. Scheve mond
Maar dat heeft niet veel zin of ze nou voor het raam staan of niet, dat gebeurt altijd snachts.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:38

Onder het raam is er meer toezicht, meer licht vanuit huis. Daarbij hebben we 4 katten en 3 honden die graag voor het raam zitten, dus dat is alweer een extra factor om niet te dichtbij te komen.
Oke het is nog geen zekerheid dat het nu niet weer gebeurt, maar de kans is minder dan waar ze eerst stonden, aan de zijkant van het huis op een stuk gras waar we ze niet zien konden vanuit huis

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 23:34

En zo is ons knijntje ook in zijn eigenste hok gevonden Scheve mond maar dat kwam dan waarschijnlijk door een rat ofzo want die waren er op dat moment..
En dan ga je net op vakantie en moet je gelijk zen vriendje alleen laten Scheve mond

Het arme beest.. Sterkte Ach gut

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:51

Wij hebben nu al4 konijnen verloren op een ongeveer dezelfde wijze..Mijn moeder is eens snachts wakker geworden.. en heeft 2 honden betrapt! We hebben daarna die mensen gebeld.. en zij hebben beterschap beloofd. Daarna is het nog 2 keer gebeurd! Weer zijn we naar die mensen gegaan.. hebben zelf hokken stevig gemaakt.. sloten op gemaakt... snachts in een dicht en stevig hok enz... Nadat mijn konijntje ( die ik al 6 jaar had) opeens plotseling is verdwenen ( waar ik nogsteeds mega verdriet van heb) is er ongeveer een jaar geen hond meer geweest! Pling Vorige week werd ik sochtend wakker.. met een gevoel: er zit weer iets mis.. meteen gaan kijken, mijn konijntje was er nog ( had inmiddels een nieuwe), nouwja dan zal dat gevoel wel verkeerd geweest zijn! Kom ik de buren saonds in de supermarkt tege: onze konijnen zijn weer weg, we hebben ze nog niet gevonden, het hok is kapot gemaakt! Ik was me echt dood geschrokken van dit bericht! Nu hou ik dus weer extra goed mijn konijntje in de gaten, maarja.. ze zit in een goed hok ( dit hok is nog nooit opengebroken, hebben ze wel geprobeerd)..ik hou haar in de gaten, de hondeneigenaren weten ervan... meer kun je niet doen eigenlijk!

Sorrie voor dit lange verhaal, maar dit is dus mijn verhaal met een soort dezelfde gebeurtenis, ik denk nog dagelijks aan die ROTHONDEN en aanmijn lieve arme konijntjes. Ik hoop dat dit misschien een waarschuwing mag zijn voor andere konijnenhouders, ook al denk jij: dat overkomt mij niet! Het kan iedereen overkomen, maar het is heel erg rot.

heel erg veel sterkte voor iedereen die ook zoiets heeft moeten meemaken.