Guppie's HELP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowan17

Guppie's HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 23:52

Uhm, beetje stomme vraag misschien, maar mijn guppie's (zo heten ze toch Bloos Bloos! , van die hele kleine visjes met hele mooie staartjes, naja de mannetjes dan) gaan achter elkaar dood, de oudjes zijn nu ongeveer 1,5 jaar en de jongen iets van 4 maanden ofzo, de oudjes hebben we er nog 2 van, alle mannetjes zijn dood, en er zijn 3 jongen dood. De oudjes zaten apart van de jongen.

Nu mijn vraag, hoe oud worden deze visjes meestal? Of kan het zijn dat ze gewoon een of andere ziekte hadden? Ach gut

Eilinora

Re: Guppie's HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 00:00

kijk de pomp eens na.
mijn koikarper is vanacht doodgegaan.
hij is gestikt want de pomp deed het ineens niet meer

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 00:08

We hebben geen pomp in de kommen, ze kregen altijd verse zuurstof plantjes, en ze deden het dus prima zonder pomp, maar ineens gaan ze achter elkaar dood, en het valt juist op dat de mannetjes het eerste doodgingen Boos!

Kruimzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:53

Ik had dat probleem ook. Volgens de dierenwinkel was het een ziekte, alleen hiep het medicijn dat ik gekocht had en volgens hun zou moeten helpen NIET Ik heb toen op het internet gezocht en het kan er ook aan het schone water liggen, er zitten niet de juiste bacterien in. Als ik nu mijn aquarium ververs dan laat ik 1/3 van het oude water erin en tot nu toe werkt het.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:18

Ik heb ook een kom met guppies, er is nog 1 groot vrouwtje over (die is nu een kleine 2 jaar) en verder zwemt er van alles en nog wat in qua grootte. Heb zo'n beetje alle maten Vork

Ik verschoon ze helemaal niet vaak, 1x in de 3 weken ofzo, mijn water wordt ook helemaal niet zo vies en ze krijgen 1 of 2x per dag een beetje te eten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:19

Hoe maak je de kom schoon?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:40

Ten eerste is een kom helemaal niet goed.
In wat voor water heb je ze ? Eigenlijk zijn guppies, of ook wel miljoenvisjes genoemd, warmwatervissen, al overleven een boel ook wel in koud water.
Hebben ze geen ziekte ? Je kan soms aan de visjes zien of ze iets hebben, bv witte stip ( grijzige waas met witte stipjes op de vis ), of andere ziektes.
Maak je de kom gewoon met water schoon of gebruik je ook schoonmaakmiddel ?

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 19:43

Waarom is een kom niet goed? Ze leven al een jaar in die kom, het is een ubergrote kom en de anderen zitten in een aquarium. Mijn moeder maakt het altijd schoon, niet met schoonmaakmiddel, maar gewoon met warm water. We hebben al jaren vissen (alleen deze guppen had ik gekregen) en die hielden het altijd jaren uit.

Ja een ziekte zou misschien kunnen, maar de vissen zien er naar mijn idee niet ziek uit, ze zwemmen gewoon, eten gewoon, maar ineens ligt er dan weer eentje dood op de bodem Boos! en ik vond het zo apart dat eerst alle mannetjes doodgaan...

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 19:45

Ze leven trouwens in warm, lauwig water. Geen koud water dus! Knipoog

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:59

laat eens een afstrijkje maken van de vissen! Ik heb hetzelfde meegemaakt en toen bleek dankzij het afstrijkje dat ze haakwormen hadden! Ik kreeg andere medicijnen mee..... hielp niet veel. Guppen zijn leuk.... totdat ze ziek worden!

En waarom een kom niet goed is???? Zwemmen ze in de natuur ook rondjes? Vissen zijn gewent om rechtuit te zwemmen en niet na 1 vinslag al een kant tegen te komen. En het heeft ook met de zuurstof toevoer te maken. Bij een kom is het wateroppervlak kleiner dan in een aquarium..... hierdoor houden de vissen het in een rechte bak zonder extra zuurstof langer uit dan in een kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:24

ik ehb ook vissen Knipoog tropische in een best wel groot aqarium heb ook een tijdje gehad maar nu ist over.
geen gups tropuwens maar neon tetra's en mn goudvissen zitten in warmwater Vingers aflikken en andere soorten maar nu is het over maar mijn vilter zuivert wel het water Pling