waarschuwing!! kijk uit!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boefjeloverr

waarschuwing!! kijk uit!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 21:30

voor alle huisdierenbezitters:

Dit bericht stond op een andere club, lees het even goed door !!

Waarschuwing voor de gezondheid van je huisdieren

Een poosje terug had ik een buurman die zijn 5 jaar oude Duitse Herder moest laten inslapen wegens leverfalen. De hond was helemaal gezond tot een paar weken daarvoor, daarom lieten ze een authopsy doen om te zien wat de oorzaak was. De leverfuncties waren ongelooflijk hoog, alsof de hond een of ander vergif had binnen gekregen. De hond werd altijd binnen gehouden en wanneer hij naar buiten ging was er altijd iemand bij hem, zodat het niet waarschijnlijk was dat hij iets onbekends te pakken had gekregen.

Mijn buurman begon een zoektocht door alle voorwerpen in huis. Toen hij de Swiffer Wetjet in zijn handen had, ontdekte hij in kleine lettertjes een waarschuwing: kan schadelijk zijn voor kleine kinderen en dieren. Hij belde het bedrijf om te vragen wat de samenstelling was van het schoonmaakprodukt en stond verstomd toen hij vernam dat een van de ingredienten was antivries. (feitelijk werd hem verteld dat het een bestanddeel was dat een molecuul verschilde van antivries).

Zodoende had de hond, alleen maar door te lopen over de vloer die met dit produkt was schoongemaakt en vervolgens zijn poten te likken, alsmede te eten uit zijn etensbakken die op diezelfde vloer stonden, voldoende van de oplossing binnengekregen om zijn lever te vernietigen. Kort na de dood van de hond, stierven de twee katten van zijn huishoudster wegens leverfalen. Ook zij gebruikte Swiffer Wetjet voor snelle poetsbeurten op de vloer. Op de katten werd geen authopsie verricht, daardoor konden ze het bedrijf niet aanklagen. Maar ze hebben ons wel gevraagd dit verhaal te verspreiden onder zoveel mogelijk mensen, zodat zij hun dieren niet op deze wijze verliezen.
ALSTUBLIEFT VERTEL HET VERDER!

edit Elles: ENORME lettergrootte aangepast
Laatst bijgewerkt door Elles op 15-02-05 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

tequiltje

Re: waarschuwing!! kijk uit!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:34

ik zal het tegen mn tante zeggen want die maakt schoon met ding

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:38

Dat is nep het is gewoon verzonnen dit was een soort doorstuurmail, spam!! Gewoon mensen die niet van de Swiffer hielden. Geloof het dus niet!

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 00:22

Ik vraag me idd af in hoeverre dit echt is. Dit verhaal heb ik al eens gelezen. Toch vraag ik me nu af wat verstandig is. Ik heb ook een kat en Swiffer Wet. Ik durf het niet te gebruiken.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:49

Ik weet het zo net nog niet hoor.
Zal toch eens even na gaan of het echt zo is ...
Beter niet gebruiken dan maar ( doe ik zowiezo al niet) duure troep is het!
maar goed

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:58

Dit is echt zulke onzin.
Ik heb geTeMd of het op slot mag, voordat Swiffer nog meer de grond in gestampt wordt. Clown

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 14:21

Maar waarom is het niet waar?
Omdat Swiffer het zegt?

Het lijkt mij sterk dat iemand zoiets verzint alleen omdat een product niet bevallen is!

Ik weet het zo net nog niet!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 15:09

Van dit soort spookverhalen heb ik er al meer gezien. Ook over dat spul dat kleding ed weer fris zou laten ruiken.

Ik denk dat als het spul werkelijk zo giftig zou zijn het niet eens verkocht zou mogen worden. In het voorbeeld gaat het over een herdershond, stel je nu eens een klein kind voor dat over de grond aan het kruipen is. Een kind kleiner dan een herdershond reageert dus al op een kleinere hoeveelheid gif. Een kind stopt vanalles in de mond, krijgt dus gegarandeerd ook van dat spul binnen. Dan zouden er toch ook al meerdere kinderen overleden moeten zijn?
Bovendien moet er zoveel van die stof in het schoonmaakmiddel zitten dat het puur antivries zou moeten zijn. En dan zou je het bijna puur moeten drinken om er daadwerkelijk wat van te merken.
In mijn ogen dus echt een onzin verhaal!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:42

Ylana schreef:
Maar waarom is het niet waar?
Omdat Swiffer het zegt?

Het lijkt mij sterk dat iemand zoiets verzint alleen omdat een product niet bevallen is!

Ik weet het zo net nog niet!

*Zucht*
Er is niet alleen door Swiffer onderzoek naar gedaan hoor.
Natuurlijk wordt daar echt wel serieus naar gekeken.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:10

Ik heb dit ook 'n keer geplaatst en kwam er later achter dat het idd een broodje aap verhaal is.

boefjeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 20:49

ja maar er staat zelf ook op in kleine lettertjes dat het gevaarlijk voor dieren en kinderen is
ik wou jullie alleen maar waarschuwen
als je het niet serieus neemt ok dan
maar misschien is het wel zo en dan zit je met een doodziek kind op huisdier
je kan er maar op voorbereid zijn

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:11

ik heb het gekeken en ook niet in de kleine lettertes te vinden

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 03:02

dit is een Hoax (nep mailing) en ook al een oude ook... sommige 'mensen" vinden het leuk om duizende verontrustende mailtjes te sturen..tja zal je hobby maar wezen...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:03

Ik dacht dus dat het echt was.
Ik vond het te "grof" om zomaar even te vertellen omdat een product je niet bevallen is.
Zelf gebruik ik het toch niet omdat ik het te duur vind.
Nou, gelukkig voor Swiffer dat het niet echt is.

Maar....hoe zit het nou met die klein lettertjes?

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:31

Ik heb mijn pak Swiffer Wet nu voor mijn neus liggen. Er staat alleen op geschreven wat er in zit...maar dan in het Spaans, Pools en Grieks...ik ken veel talen maar dit is niet te lezen. Verder staat er nergens een waarschuwing op. Alleen twee plaatjes: je mag'm niet op z'n kant houden en de doekjes mag je niet door de wc spoelen...ik word er niet veel wijzer van.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:09

Dit is idd een broodje aap verhaal dat ook al eerder hier op Bokt heeft gestaan.

Ik zet een slotje.