Poot omhoog bij piesen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_Fleur

Poot omhoog bij piesen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 19:48

Ik heb nu een Border Collie van 8 maanden en 2 maanden geleden zei de trainer op de hondenclub dat hij binnen toen en een maand wel zou gaan piesen met zijn poot omhoog.
Nou doet mijn hond dat nog steeds niet, dus in welke tijd gaan ze dat nou eigenlijk doen? Hij loopt ook nogal slungelig en buiten loopt hij ook best wijdbeens alsof er wat in de weg zit Clown
Is dit normaal? Knipoog

Jettie

Re: Poot omhoog bij piesen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:51

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Knipoog
Maarja ik heb er ook niet zoveel verstand van, wij hebben alleen teefjes. Clown (waaronder ook 1 Bordercollie Lachen )

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:51

Bij de ene gaat het sneller dan bij de andere, onze vorige hond deed het eigenlijk bij een half jaar, de reu die we nu hebben rond 1,5 jaar (hij is ook zwaarder gebouwd) en een kennis van ons heeft ook een border reu en die is 1 en doet het ook nog niet...
Dat komt allemaal van zelf wel.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:59

Lintjuuuh schreef:
Ik heb nu een Border Collie van 8 maanden en 2 maanden geleden zei de trainer op de hondenclub dat hij binnen toen en een maand wel zou gaan piesen met zijn poot omhoog.
Nou doet mijn hond dat nog steeds niet, dus in welke tijd gaan ze dat nou eigenlijk doen? Hij loopt ook nogal slungelig en buiten loopt hij ook best wijdbeens alsof er wat in de weg zit Clown
Is dit normaal? Knipoog

wij hebben een labrador van 1 jaar en bijna 2 maanden, die plast ook niet met 1 been omhoog. Dat komt omdat heel veel mensen leren van tussen dan en dan moet een hond zn poot omhoog doen. maar het ligt aan het ras, wanneer die dat gaat doen. dus maak je geen zorgen een hond gaat echt wel met zn poot omhoog maar omdat jou hond ook behoord tot de middel grote honden kan je nog wel ff moeten w88.

groetjes chrétienne

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:57

onze hond een grote lobbes plast ook niet altijd met zijn poot omhoog en hij is al 6. dit is niet iets waar ik me druk om zou maken. zo heb je namelijk ook teven die met een poot omhoog plassen. waarom zou je je er druk om maken hoe je hond plast?? zolang hij maar kan plassen. Haha! Haha!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 22:43

Haha ja okee ik hoef me dus nergens druk om te maken Clown Wel raar dat die trainer dat zei, lijkt me dat je als trainer best veel verstand van honden hebt, hij heeft zelf ook altijd border collies gehad!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:00

die van mij is nu 8 maand en doet het Bloos

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:13

Wij hebben een duitse herder van drie en een half, die doet het nog niet (en ik denk eerlijk gezegd dat hij dat niet meer gaat doen ook) Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 23:46

Lintjuuuh schreef:
Haha ja okee ik hoef me dus nergens druk om te maken Clown Wel raar dat die trainer dat zei, lijkt me dat je als trainer best veel verstand van honden hebt, hij heeft zelf ook altijd border collies gehad!

nou daar heb je een punt. je verwacht dat een trainer zulke dingen wel weet, maar het is nog steeds niet verplicht om al trainer van honden een opleiding ervoor hebt moeten doen. Je mag ook gewoon een honden school op starten zonder enig diploma ervoor.... dus ook jij mag zeggen ik mag honden trainen of het goed is is natuurlijk een tweede!!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 00:37

Onze shihtzu-malthezer is nu 3 jaar en plast nog steeds graag als een vrouwtje Haha! Nou moet ik zeggen dat hij ook enige homotrekjes heeft en nogal dom is, dus misschien een combinatie van beide maakt dat hij zittend plast.
Alleen als hij ergens anders is waar hij niet vaak komt plast hij wel met de poot omhoog, dit volgens mij echt om terretorium af te bakenen.
In vertrouwde omgeving zit hij er gewoon bij.

Maffe aan deze hond is dat hij wel poept met zn poot omhoog Clown

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:00

ons maltheserteefje plast juist met haar poot omhoog Clown

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 15:30

Dat ligt per hond verschillend hoor, de ene is 4 maanden, de andere 8 maanden bijvoorbeeld, maar als hij ook vreemd loopt en als jij denkt dat er misschien wat mis is zou je hem eens na moeten laten kijken, want als er iets met zijn heupen is KAN hij niet eens met de poot omhoog plassen...

crazyfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:38

misschien is hij nog niet dominant genoeg?
of gewoon nog wat onzeker? hij zwiebelt ook achter toch? dan is hij waarschijnlijk nog te wankel om op drie poten te staan plassen.
en...
hoe dominanter de hond hoe hoger hij/zij de poot optilt bij het plassen.
onze jack russell van 6 is best dominant en tilt vaak zijn poot hoog op, maar soms is hij ook lui en tilt hij niets op!
ik zou me nu nog geen zorgen maken.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:46

Die van ons deed het pas na.. ehh 14 maanden (grote hond). Ja

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:46

De hand van een vriendin van mij... begon ook pas na 1,5 jaar zijn poot op te tillen..

Ze dacht dat het nooit meer zou komen...maar opeens begon hij er mee.. Haha! Tong uitsteken

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:38

Als jij denkt dat hij wijdbeens loopt (dat kan best) moet je even naar de dierenarst gaan als je het niet vertrouwt. Maar piesen met een poot omhoog is bij elke hond verschillend De ene doet het pas bij 3 à 4 jaar en de andere al bij 1 jaar of jonger.

Leoniez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:40

Mijn hond die lag bijna helemaal nog op de grond bij het plassen op die leeftijd.. pas met 1.5 jaar stond ie echt rechtop met zijn poot omhoog.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 16:07

Mijn Rottweilerteef die plast juist als een reu. Altijd met haar poot omhoog en het liefst tegen een boom of lantaarnpaal.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 00:24

wij hebben ook een reu. Hij is nu gecastreerd maar daarvoor plaste ie eigelijk net ook met de poot omhoog, eigelijk doen ze het vooral om territorium af te bakenen. Het is dan ook niet echt plassen dat ze doen. ook een hond die buiten op wandeling met de poot omhoog plast kan thuis evengoed gaan zitten om te plassen. ze tonen ze ook een beetje hoe dominant ze zijn. wil je het niet dat ie tegen elk paaltje gaat plassen straks dan moeten nu de ballen eruit (als ze tenminste al ingedaald zijn). het feit dat ie nogal wijdbeens loopt is mss omdat ze nu aan het zakken zijn maar normaal denk ik heeft een hond daar niet echt last van.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 02:11

zitake schreef:
wij hebben ook een reu. Hij is nu gecastreerd maar daarvoor plaste ie eigelijk net ook met de poot omhoog, eigelijk doen ze het vooral om territorium af te bakenen. Het is dan ook niet echt plassen dat ze doen. ook een hond die buiten op wandeling met de poot omhoog plast kan thuis evengoed gaan zitten om te plassen. ze tonen ze ook een beetje hoe dominant ze zijn. wil je het niet dat ie tegen elk paaltje gaat plassen straks dan moeten nu de ballen eruit (als ze tenminste al ingedaald zijn). het feit dat ie nogal wijdbeens loopt is mss omdat ze nu aan het zakken zijn maar normaal denk ik heeft een hond daar niet echt last van.
wist je dat het nog helemaal niet wetenschappelijk is onderlegt dat dat is voor zn territoruim af te bakenen??!! en,neee heeft niks met dominant te maken. mensen denken dat een hond dominant is als die bv gromt en zn lip optrekt. Maar een hond kan dat ook uit angst doen. je kan een hond alleen maar in een relatie met een levend wezens(voornamelijk honden en mensen) dominant noemen, niet met plassen. Want aangezien de relaties wisselen(iedere keer een andere hond of persoon of dier) veranderd zn rang ook. bij de ene luisterd die bv beter als bij de andere. bij die waar de hond beter naar luisterd staat hoger in de rang als de andere. Je kan niet zeggen van een hond is dominant of niet. het verschilt dus per relatie. Je kan wel zeggen je hond is zeker of je hond is onzeker. Dat is de houding van de hond.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:04

pubelia schreef:
zitake schreef:
wist je dat het nog helemaal niet wetenschappelijk is onderlegt dat dat is voor zn territoruim af te bakenen??!! en,neee heeft niks met dominant te maken. mensen denken dat een hond dominant is als die bv gromt en zn lip optrekt. Maar een hond kan dat ook uit angst doen. je kan een hond alleen maar in een relatie met een levend wezens(voornamelijk honden en mensen) dominant noemen, niet met plassen. Want aangezien de relaties wisselen(iedere keer een andere hond of persoon of dier) veranderd zn rang ook. bij de ene luisterd die bv beter als bij de andere. bij die waar de hond beter naar luisterd staat hoger in de rang als de andere. Je kan niet zeggen van een hond is dominant of niet. het verschilt dus per relatie. Je kan wel zeggen je hond is zeker of je hond is onzeker. Dat is de houding van de hond.

het is wel een feit dat de ene hond meer zo plast dan de andere en het komt niet alleen voor bij een reu. mss omschrijf ik het niet helemaal goed en het gaat ook niet om echt dominantie, het is als een visitekaartje dat ze afleveren. daarin worden feromonen afgescheiden en idd daar is nog niet alles over gekend maar wel dat het informatie verschaft of die hond zn toestand, dus zo kan je het ook gaan uitleggen. er zijn nu eenmaal verschillende verhalen over dat plassen. het verschilt idd dus per relatie maar een hond die zekerder is van zichzelf zal zowiezo vaak dominanter zijn enzo enzo...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 11:30

zitake schreef:
het is wel een feit dat de ene hond meer zo plast dan de andere en het komt niet alleen voor bij een reu. mss omschrijf ik het niet helemaal goed en het gaat ook niet om echt dominantie, het is als een visitekaartje dat ze afleveren. daarin worden feromonen afgescheiden en idd daar is nog niet alles over gekend maar wel dat het informatie verschaft of die hond zn toestand, dus zo kan je het ook gaan uitleggen. er zijn nu eenmaal verschillende verhalen over dat plassen. het verschilt idd dus per relatie maar een hond die zekerder is van zichzelf zal zowiezo vaak dominanter zijn enzo enzo...

het verschil tussen een dominante hond en een zekere hond is dat een zekere hond is in de houding zeker, en een dominante hond is altijd in combinatie met een hond of dier. maar je hebt ook wel in dingen gelijk het is markeer gedrag, alleen ze kunnen het neit aan tonen!!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:36

Een hond kan ook meer plassen van de stress....

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:36

Een hond kan echt wel een dominant karakter hebben hoor, en hoe dominanter het karakter, hoe sneller ze over het algemeen met hun poot omhoog piesen, en vaak ook hoe vaak ze op andere honden 'rijden' en achter teven aan gaan.
Een hond met een dominant karakter kan wel zo opgevoed worden dat hij zich onderdaniger gedraagd, ik heb er nu al verschillende onder me hoede gehad. Probleem is alleen dat je vaak de eigenaar nog veel harder moet trainen, omdat daar meestal de fout ligt.

Mijn reu pieste pas zo met 2 jaar, maar hij is een onderdanige hond.
Hij is nu 2,5 en begint nu pas een beetje interesse te tonen in teefjes. Hij is wel zeker van zichzelf, maar hij heeft een rustig karakter en heeft er geen moeite mee als ie gedomineert wordt.

Maar als jij zegt dat hij moeilijk loopt, zou ik inderdaad langs de DA gaan.. Misschien is het de groei, maar misschien ook niet. Zou het zekere voor het onzekere nemen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 00:35

crazyfjord schreef:
misschien is hij nog niet dominant genoeg?
of gewoon nog wat onzeker? hij zwiebelt ook achter toch? dan is hij waarschijnlijk nog te wankel om op drie poten te staan plassen.
en...
hoe dominanter de hond hoe hoger hij/zij de poot optilt bij het plassen.
onze jack russell van 6 is best dominant en tilt vaak zijn poot hoog op, maar soms is hij ook lui en tilt hij niets op!
ik zou me nu nog geen zorgen maken.

Precies Lachen
Het heeft voornamelijk met dominantie te maken. En hij is nog redelijk jong, dus het kan altijd nog komen.

Onze keiji tilte al vrij vroeg zijn poot op.
Hij piest ook overal tegen aan, en gaat nooit zitten zonder dat die poot om hoog gaat.
Na het plassen trappelt hij ook graag met zn achter pootjes. Dominante hond dus.

Dat verschilt gewoon per hond, daar hoef je je geen zorgen om te maken Lachen