Nou doet mijn hond dat nog steeds niet, dus in welke tijd gaan ze dat nou eigenlijk doen? Hij loopt ook nogal slungelig en buiten loopt hij ook best wijdbeens alsof er wat in de weg zit

Is dit normaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lintjuuuh schreef:Ik heb nu een Border Collie van 8 maanden en 2 maanden geleden zei de trainer op de hondenclub dat hij binnen toen en een maand wel zou gaan piesen met zijn poot omhoog.
Nou doet mijn hond dat nog steeds niet, dus in welke tijd gaan ze dat nou eigenlijk doen? Hij loopt ook nogal slungelig en buiten loopt hij ook best wijdbeens alsof er wat in de weg zit![]()
Is dit normaal?
Lintjuuuh schreef:Haha ja okee ik hoef me dus nergens druk om te makenWel raar dat die trainer dat zei, lijkt me dat je als trainer best veel verstand van honden hebt, hij heeft zelf ook altijd border collies gehad!
zitake schreef:wist je dat het nog helemaal niet wetenschappelijk is onderlegt dat dat is voor zn territoruim af te bakenen??!! en,neee heeft niks met dominant te maken. mensen denken dat een hond dominant is als die bv gromt en zn lip optrekt. Maar een hond kan dat ook uit angst doen. je kan een hond alleen maar in een relatie met een levend wezens(voornamelijk honden en mensen) dominant noemen, niet met plassen. Want aangezien de relaties wisselen(iedere keer een andere hond of persoon of dier) veranderd zn rang ook. bij de ene luisterd die bv beter als bij de andere. bij die waar de hond beter naar luisterd staat hoger in de rang als de andere. Je kan niet zeggen van een hond is dominant of niet. het verschilt dus per relatie. Je kan wel zeggen je hond is zeker of je hond is onzeker. Dat is de houding van de hond.wij hebben ook een reu. Hij is nu gecastreerd maar daarvoor plaste ie eigelijk net ook met de poot omhoog, eigelijk doen ze het vooral om territorium af te bakenen. Het is dan ook niet echt plassen dat ze doen. ook een hond die buiten op wandeling met de poot omhoog plast kan thuis evengoed gaan zitten om te plassen. ze tonen ze ook een beetje hoe dominant ze zijn. wil je het niet dat ie tegen elk paaltje gaat plassen straks dan moeten nu de ballen eruit (als ze tenminste al ingedaald zijn). het feit dat ie nogal wijdbeens loopt is mss omdat ze nu aan het zakken zijn maar normaal denk ik heeft een hond daar niet echt last van.
pubelia schreef:zitake schreef:wist je dat het nog helemaal niet wetenschappelijk is onderlegt dat dat is voor zn territoruim af te bakenen??!! en,neee heeft niks met dominant te maken. mensen denken dat een hond dominant is als die bv gromt en zn lip optrekt. Maar een hond kan dat ook uit angst doen. je kan een hond alleen maar in een relatie met een levend wezens(voornamelijk honden en mensen) dominant noemen, niet met plassen. Want aangezien de relaties wisselen(iedere keer een andere hond of persoon of dier) veranderd zn rang ook. bij de ene luisterd die bv beter als bij de andere. bij die waar de hond beter naar luisterd staat hoger in de rang als de andere. Je kan niet zeggen van een hond is dominant of niet. het verschilt dus per relatie. Je kan wel zeggen je hond is zeker of je hond is onzeker. Dat is de houding van de hond.wij hebben ook een reu. Hij is nu gecastreerd maar daarvoor plaste ie eigelijk net ook met de poot omhoog, eigelijk doen ze het vooral om territorium af te bakenen. Het is dan ook niet echt plassen dat ze doen. ook een hond die buiten op wandeling met de poot omhoog plast kan thuis evengoed gaan zitten om te plassen. ze tonen ze ook een beetje hoe dominant ze zijn. wil je het niet dat ie tegen elk paaltje gaat plassen straks dan moeten nu de ballen eruit (als ze tenminste al ingedaald zijn). het feit dat ie nogal wijdbeens loopt is mss omdat ze nu aan het zakken zijn maar normaal denk ik heeft een hond daar niet echt last van.
zitake schreef:het is wel een feit dat de ene hond meer zo plast dan de andere en het komt niet alleen voor bij een reu. mss omschrijf ik het niet helemaal goed en het gaat ook niet om echt dominantie, het is als een visitekaartje dat ze afleveren. daarin worden feromonen afgescheiden en idd daar is nog niet alles over gekend maar wel dat het informatie verschaft of die hond zn toestand, dus zo kan je het ook gaan uitleggen. er zijn nu eenmaal verschillende verhalen over dat plassen. het verschilt idd dus per relatie maar een hond die zekerder is van zichzelf zal zowiezo vaak dominanter zijn enzo enzo...
crazyfjord schreef:misschien is hij nog niet dominant genoeg?
of gewoon nog wat onzeker? hij zwiebelt ook achter toch? dan is hij waarschijnlijk nog te wankel om op drie poten te staan plassen.
en...
hoe dominanter de hond hoe hoger hij/zij de poot optilt bij het plassen.
onze jack russell van 6 is best dominant en tilt vaak zijn poot hoog op, maar soms is hij ook lui en tilt hij niets op!
ik zou me nu nog geen zorgen maken.