kat leren zitten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hooi

kat leren zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 19:36

hooi!
ik heb een lapjeskat van 9 maanden, en vanmiddag dacht ik: laat ik dr voor de lol s leren zitten. Dus ik een beetje yoghurt in een bakje doen
(is ze gek op). Zij dacht: heeee dat ruikt goed! Ik zei : zit! en duwde dr kont een beetje naar beneden. Uiteindelijk ging ze zitten en toen heb ik dr helemaal beloond en ze kreeg een likje yoghurt. Na een tijdje begon ze t vervelend te vinden, beetje weglopen en zo. Dus ik riep r en toen zag ze de yoghurt en toen ging ze langzaam zitten, echt met zo'n gezicht van, nou ja t moet maar. Toen ging ze achter t gordijn zitten simmen Bloos Haha!

Ze lijkt t niet echt leuk te vinden. Hoe kan ik dat veranderen? t lijkt me echt cool om dr een paar kunstjes aan te leren Pling
wie kan me helpen?

alvast bedankt
=xxx=

Chocopasta

Re: kat leren zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:40

Dat wordt lastig, vrijwel onmogelijk Tong uitsteken

Een kat doet wat hij wil, als hij geen zin heeft zal hij het zeker niet doen Haha!

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:41

Het kan wel, maar je moet eigenlijk een kat hebben die jou als leider aanvaard.
Een kat is een solitair dier dus zij zullen ook minder snel een leider aanvaarden. Als jij een manier vind om zijn volledige aandacht erbij te houden zodat hij het leuk vind zal het wel lukken denk ik maar verwacht niet te veel van je poezelbeest want ze zijn niet zo gemakkelijk als honden/paarden ed. te trainen.
Mijn vorige kat heb ik ook leren zitten en hij kon het ook maar het heeft me moeite gekost.....
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt?

Succes! OK dan!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:56

onze oudste kat poekie gaat zitten als je zit zegt Haha! heeft mn broer hem ooit geleerd echt grappig :p

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 00:12

ik vind het zielig...als ie niet wil, moet je niet doorgaan. het is een kat, en katten zij eigenzinnig, die kun je bijna niks leren. als je dat leuk vind kun je beter een hond nemen Knipoog

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 00:23

mijn kat kent meerder dingen.
zo fluit ik altijd als ik m kwijt ben,meneer komt dan braaf aangehobbelt.
hij kan mauwen op commando en hij kan iets apporteren ik gooi iets weg en hij brengt het netjes weer terug.
zitten dat ga ik mijn kat nooit leren issie veel te eigenzinnig voor Bloos

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 00:42

Onze jonge kater is heel eigenwijs wat dat bedreft maar als je hem roept komt hij direct en aporteren doet hij ook, zo doet hij het ook als je een balletje de trap af gooit, hij gaat hem halen en komt de trap op na heel wat stuntelen met het tennisballetje maar hij brengt het toch maar....maar dat is meer iets dat hij jou als baas ziet want hij brengt dat speeltje (kan ook een muis zijn oid) om zich aan je te onderwerpen.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 01:46

Onze kat komt van verre aanrennen als je dr roept. Leren zitten is denk ik bij Loekie van ons, onbegonnen werk. Ik denk dat ze de yoghurt lekker laat staan. Ze kunnen zo beledigd kijken he...als je iets van ze wilt wat ze niet willen....heerlijk Haha!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 08:37

whahaha wat schattig
volgende keer moet je hem/haar op commando leren spuggen Tong uitsteken

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 14:32

Citaat:
het is een kat, en katten zij eigenzinnig, die kun je bijna niks leren

Dat hangt helemaal van de kat af. Onze vorige (helaas veel te vroeg overleden) kat Toulouse heb ik leren zitten, pootjes geven en kusjes geven. Ze was gek op gistsnoepjes dus ik heb het haar geleerd, net zoals je dat bij een hond doet, met een gistsnoepje als beloning. Zodra ik een snoepje had en ik zei 'zit' ging ze meteen zitten, bij 'pootje' legde ze haar pootje op mijn hand en bij 'kusje' kreeg ik een lik op mijn mond. Zóó lief Afbeelding

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:19

mijn kat kan idd ook kusjes geven.
dat heb ik m als kitten geleerd.
kusje is dan n likje over me neus. Knipoog

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:16

Je moet eerst een super goede band met de kat hebben.
Dan pak je lekker wat yoghurt en roep je haar dus
je doet het dan 1 keer en beloont haar (als ze het doet).
Dan laat je haar lekker gaan en dan doe je het over
een paar uur weer. Of maar een paar keer per dag.
Maar je moet het wel heel veel oefenen.

Ik hoor wel of het lukt Haha!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:33

mijn kater van bijna 10 maanden kan ook op commando zitten en hij kan ook opzitten.
als hij maar wat lekkers krijgt doet hij alles.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:43

De truc is dat je hen iets leert zonder dat ze het doorhebben. Van het moment dat een kat weet dat je haar 'commando's' geeft, is het naar de boem.
Bij het zitten zou ik het volgende proberen. Neem iets lekkers en houd het telkens een stukje boven haar hoofd, zodat ze achterover leunt en gaat zitten. Ga niet zitten duwen want dan is het gauw over. Zeg ondertussen ook het commando, maar niet te overduidelijk. Uiteindelijk zal ze mss al gaan zitten als je iets lekkers in je handen hebt, ik denk dat het moeilijk wordt om het op stemcommando te zetten.
Het zal lang duren en mss nooit perfect werken Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 15:15

Katten zijn zéér eigenzinnig, en willen over het algemeen niets leren (in de vorm van kunstjes e.d. dan he Knipoog ).

Er zijn wel rassen die er 'aanleg' voor hebben, maar ik weet zo snel niet meer welke.

Als je kat het niet leuk vindt, en niet naar je 'commando's' wil luisteren, zal ik er niet mee doorgaan als ik jou was.

Lachen

hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 20:09

hooi
bedankt voor al jullie reacties, leuk! Ik heb t gister en vandaag nog iets van 3 keer gedaan, ze begrijpt t wel iets beter. Waar ik wel achter ben is dat t niet lukt als er teveel drukte omheen is, dan is ze helemaal afgeleid. Ik ga t deze week iedere dag n paar keer proberen, maar als t dan niet lukt laat ik dr lekker met rust, graag of niet....
Kusje geven kan ze al trouwens, gaat ze aan je neus snuffelen. Dat apporteren lijkt me ook wel grappig, maar daar zal madam ook wel geen zin in hebben. Ze kan idd zo heerlijk arrogant kijken, de schat... Lovers
Haha!
=xxx=

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:59

Wij hebben ook onze laatste drie katten 'af' geleerd!
En dan van 'af' weer naar 'ga zitten'.
Is echt lollig.
Onze oude kat kon dat als de beste.
Jinxy doet het 'af' gaan ook erg makkelijk, maar Fievel ietsjes minder.
Die probeert zich er een beetje onderuit te werken, dus bij die doen we het wat rustiger aan.
Is wel grappig om te doen!

Dniesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:18

Mijn kat kan ook zitten op comando, maar alleen als hij weet dat je wat te eten voor hem hebt of als hij stout is geweest en probeert te slijmen.
Mijn vorige kat die helaas overleden is kon zit, lig en 'stijgeren' op comando. Hij was echt een goedzak Haha!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 13:29

aaaah lief hoor Knipoog

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 23:14

Ik heb mijn kat toevallig net ook leren zitten. We hebben 5 katten thuis maar Spinner mijn kat kan nu dus zitten. En hij heeft het op een week tijd geleerd. Toen ik ermee begon zei mijn vader "ben je gek das een kat geen hond" Hoe ik het geleerd heb? Je pakt wat lekkers en houd dat boven zijn hoofdje (niet te hog anders springen ze) dan zeg je de naam van je kat en het bevel "zit" (of wat je wilt) en dan doe je het snoepje langzaam naar achter. normaal gaat de kat dan vanzelf zitten omdat ze het snoepje volgt. Zit hij dan laat je het snoepje meteen vallen en beloon je uitbundig. Mijne Spinner doet het nu al echt goed en mijn vader lacht zich kreupel nu Haha!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 23:21

mijn kat kan ook op commando zitten, vooral als ie iets lekkers krijgt uiteraard maar sinds een tijd doet hij het ook zonder eten.
Het word "kusje" begrijpt ie ook, elke keer als ik dat zeg nl geef ik hem een zoen boven op z'n hoofd en dus nu doet ie zn hoofd omhoog als ik dat word zeg.

Maar hij kan nog meer Tong uitsteken als ik het word "op" zeg en ik doe m'n hand omhoog dan gaat ie op z'n achterpoten staan en raakt met z'n hoofd m'n hand aan. nu ben ik bezig met hem "leren" liggen en dat woord begint ie ook al aardig onder de knie te krijgen en doet het zelfs ook.

Mijn kat moet bij het circus als ik zo lees Vork