Vermist: vissen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tetris

Vermist: vissen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 13:22

Ik heb een tropisch aquarium en opeens zijn er 2 vissen kwijt.. Gister waren ze er nog.
Ik heb overal in het aquarium gezocht en veel planten aan de kant geschoven. Bij het verschonen zag ik ze nog niet... Verward
Rara hoe kan dit?
Misschien zijn ze wel dood... maar dan zie je ze toch boven drijven/ tussen de planten of aan de filter gezogen??? Verward
Vind het echt heel raar...

Doei!

Blijenata

Re: Vermist: vissen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 13:27

gemiddeld drijven vissen naar boven wanneer ze dood zijn, dus ik denk dat ze dan toch ergens vast zitten, dat ze niet naar boven kunnen.

Of ja, je kan ook hopen dat ze zich steeds verstoppen voor je Haha!

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 14:21

het kan ook zijn dat ze eruit gespongen zijn als je het niet overdekt hebt.
ik heb dit zelf namelijk een paar keer meegemaakt en nu zit er altijd een deksel op

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 15:31

Ja inderdaad ik heb dat ook wel van meerder mensen gehoord. Maar bij mij zit er ook een deksel op.
Het is een tropisch aquarium trouwens.
Ik vind het echt heel vreemd.. Net weer gekeken/gezocht.. kon ze nogsteeds niet vinden..
Rare vissen Haha!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:19

zijn ze niet opgegeten door andere vissen Tong uitsteken ik weet niet wat je er allemaal in heb zitten maar je weet natuurlijk nooit Knipoog

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:15

heb je toevallig een hongerige kat rondlopen? Haha!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:16

tessyke schreef:
heb je toevallig een hongerige kat rondlopen? Haha!

*LOL*
Ook waar ik aan dacht Tong uitsteken
Of ze spelen inderdaad verstoppertje Schijnheilig

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:18

Mijn broertje er even bij geroepen *hij is de expert* Knipoog

hallo, ik heb het ook meegemaakt
maar dat kwam door de grotere vissen als bijvoorbeeld een vis zwakker is dan de anderen dan wordt hij opgegeten door de anderen
maar ook als je een grote vis hebt en de visjes kunnen in zijn mond probeert hij ze ook te pakken dus kijken naar de formaten en de soorten want sumatranen zijn roofvissen en maanvissen grijpen bijna alle vissen die ze kunnen pakken . doei

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 13:21

Ja, daar zat ik dus ook aan te denken. Maar volgens mij kan dat niet bij mijn vissen!
De 2 vermiste visjes zijn oranje en lijken een beetje op black mollie's maar dan kleiner.
In mijn bak zitten voor de rest 2 black molly's (ik had er 3 , maar 1 is dood gegaan)
wat neon's, 2 bodem bewoners (nep-algeeters ofzo Tong uitsteken), 6 Rode rio's ...
Die eten elkaar toch niet op?

Maar wat wel zo is, ik heb al meteen toen ik mijn bak kreeg (sinds september) er een ziekte in gekregen, ik gok dat ik die mee heb genomen uit de winkel ofzo.. Daarna zijn er heel veel vissen dood gegaan.. en die ziekte blijft steeds terug komen..
Nu gaat het weer wat slechter met mijn visjes, als ze dood zouden zijn gegaan zou ik het niet heeeel raar vinden, maar ik vind het wel heel raar dat ik ze gewoon niet meer kan vinden..

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:35

Zoiets heb ik van de zomer ook gehad (heb nog topic geopend, maar kan het nu dus niet meer vinden Scheve mond).
Buurvrouw geeft drie goudvissen in een bak mét deksel eten tijdens de vakantie. Bij thuiskomst is er een verdwenen Verward Buuf heeft ook geen verklaring. Poes was uit logeren....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:49

Bij ons wordt iedere dode vis in ons aquarium gelijk opgegeten, daar vind je helemaal niets van terug.
Alle vissen maken zich hier schuldig aan, zelfs de Kardinaaltetra smullen heerlijk mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 22:11

ik had t ook 1 vis hij kan niet opgevreten zijn hij is spoorloos heb de stenen eruit gehad en de planten en hij is weg die van mij is ook tropisch

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 22:14

Ja precies! ik heb dat dus bij 2 vissen.. Verward
1 is inmiddels terug gevonden... dood... echt 3 weken later pas ofzo.. Zelfs onder het verschonen kon ik ze niet vinden.. die andere is nogsteeds niet gevonden.. echt opeten zie ik die andere vissen niet voor aan hoor.. Het is heel gaar!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 22:57

Mijn buuf heeft afgelopen weekend op de poes gepast. En ook meteen de vis even eten gegeven. Ik heb er inmiddels nog maar 1 (de tweede is doodgegaan) en ze vroeg toen we thuiskwamen heel voorzichtig: "Hebben jullie er nog maar één?"
(waarschijnlijk bang dat er onder haar toezicht nóg eentje was verdwenen Haha!)

Maar je hebt er iig weer eentje teruggevonden. Dan wel dood, maar je weet iig dat ie niet de bak uit is gesprongen of opgegeten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 17:53

ik heb 2 sumatraan visjes en 2 algeneters en nog wat neons en ook oranje visjes maar het was een algeeter die weg was en hij was groter dan de sumatraan dus die kunnen het niet geweest zijn Knipoog

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:15

Waarschijnlijk gewoon opgegeten. Ik heb ook een aquarium gehad en daarbij is dat ook gebeurd. Verdrietig