Kat niest na bezoek pension.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huisvrouw

Kat niest na bezoek pension.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 22:06

Mijn poesje is maandag teruggekomen van het kattenpension aangezien we op vakantie gingen. Nu niest ze niet constant maar wel om de paar minuten en dan weer een tijdje niet. Ze is gewoon normaal geent verder dus niesziekte kan niet. Heeft iemand enig idee wat ze opgelopen kan hebben? Zou het een gewone verkoudheid zijn of moeten we alarmfase 1 inschakelen?

odilia

Re: Kat niest na bezoek pension.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:35

je kan voor de zekerheid altijd even naar de DA gaan, dan weet je het zeker.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 11:16

Ik zou er zeker mee naar de dierenarts gaan.
Ondanks de enting kunnen katten toch niesziekte krijgen.
Ons kitten was netjes 2x geent, maar toch niesziekte Huilen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 11:59

Zou toch eventjes langs de dierenarts gaan dan weet je zeker wat er aan de hand is. Ook al is je poes ingeent tegen niesziekte kan hij het toch nog krijgen.
Zie het zo als iemand de griepprik heeft gehad kan hij ook nog wel griep krijgen alleen is de kans kleiner.
In iedergeval beterschap voor je poesje!

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 13:54

Ik heb vanochtend even de dierenarts gebeld. Waarschijnlijk heeft hij iets in zijn neus zitten want hij wrijft er ook steeds overheen met zijn pootje. De dierenarts wilde wel kijken maar dat moet onder narcose en daar moeten ze nuchter voor zijn. Dat is ze niet. Als het erger wordt moet ik hem terugbellen maar anders ga ik gewoon maandag even naar mijn eigen dierenarts en dan zorg ik dat ze vanaf 's avonds 8 uur niets meer eet. Zou dat een goede tijd zijn of moet ik zondag de hele dag niks geven? Weten jullie hoe lang een kat nuchter moet zijn?

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 12:46

Gisteren was ik bij de dierenarts. De dierenarts dacht idd ook dat er iets in haar neus zat dus is ze onderzeil gegaan. Ze had namelijk 1 ontstoken neusgat.
Toen ik haar weer op kwam halen bleek dat ze een flinke keelontsteking heeft. Antibiotica gehad enzo. Ze eet ook haar brokjes niet, dat doet zeer denk ik. Blikvoer eet ze wel. Verder zit ze nu al de hele morgen achter de bank. Ik vind het zo zielig voor d'r. Ze niest zo ongeveer de longen uit haar lijf en er komen ook bellen uit haar neus....sjonge nooit geweten dat katten zo ziek kunnen zijn.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:58

Sterkte ermee Ach gut