Konijn zindelijk maken ???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siggy

Konijn zindelijk maken ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 17:22

Ik krijg over ca. 2 weken 2 jonge hangoorkonijntjes (ben helemaal blij, ga dit weekend een mooi groot hok voor ze timmeren Haha! Haha! )

Nu heb ik gehoord dat je konijnen kunt leren om alleen in 1 bepaalde hoek hun ontlasting te doen, er bestaan zelfs speciale "wc-bakjes" voor !
Maar hoe leer je in hemelsnaam een konijn dat hij alleen maar in dat ene hoekje mag plassen en poepen..... ???

qwinty

Re: Konijn zindelijk maken ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:29

asl het goed is doet het konijn dat al uit zich zelf.
In het begin zoekt hij eerst nog wat het beste is en je zult zien naar een week doet hij alles in 1 hoek.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:57

Mijn konijn is totaal zindelijk. Doet niks buiten zijn kooi, en alles in de kooi in 1 hoek. Dit deed hij na een tijdje vanzelf. Mannetjes doen dit vaak niet, maar nadat ze gecastreerd zijn wel.
Als je konijn niet vanzelf zindelijk wordt kan je het hem ook aanleren: gooi al het natte en be'pieste' stro in de hoek waar je wil dat hij het voortaan gaat doen. Blijf je dit consequent doen gaat hij (als het goed is Knipoog ) na een tijdje door hebben dat dit zijn 'plashoekje' is.

Een konijnenwc kan ik je niet aanraden, mijne was er wel heel blij mee, zo blij zelfs dat hij er elke keer midden in ging liggen Hamer

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:32

Mijn konijn heeft ook zo'n wc en hij gebruikt die echt Lachen
Jammer dat er niet doorgesjast kan worden Tong uitsteken

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 20:50

Meestal zijn ze van zichzelf al zindelijk en kiezen ze 1 hoek uit.
De mijnen zijn op 1 ram na ook allemaal zindelijk, voedsters en rammen.
Sommigen heb ik een wc-bakje bij, anderen niet en die poepen alsnog in een hoek vanhet hok.

Je kan elke keer wat keutels in de hoek leggen waar jij graag wil dat ze poepen gaan als ze het niet zelf doen. Dit wel een poosje volhouden, ook als het hok net schoongemaakt is even wat keutels uit het oude vieze hok weer neerleggen. Meestal moet het dan wel lukken, maar als ze echt niet willen heb je gewoon pech