moet het toch ff kwijt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Patriesja

moet het toch ff kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 23:34

okeej, ik zag een site waar een heel mooi gedicht op staat over een overleden huisdier.. (www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html )toen moest ik aan mijn hond denken... ik heb mijn hond bijna verloren toen hij 10 weken was..het ging als volgt; ik was mn pupje op zondag avond laat, samen met mijn broer en een vriendin aan het uitlaten. we liepen langs de gracht..

toen bedacht BOY ineens dat het gras wat voor de kade groeit ook best leuk was.. en hij dacht waarschijnlijk dat het één groot grasveld was-... het was namelijk al helemaal donker. ik wilde hem net aanlijnen omdat ik het niet zo vetrouwde, en net op dat moment sprint hij weg.. en spring zo die gracht in, natuurlijk niet wetend dat het water was. Huilen
ik helemaal in paniek.. ik heb, doordat een stel kwajongens het leuk vonden mijn kat daarin te gooien, ook zo me kat verloren. dus ik schreeuw tegen me broertje spring erin... maar die was dus al onderweg naar de brandweer(daar wonen wij zo ong. naast).. hij lag er nu zo'n minuut in, maar ik was bang dat ik hem zou verliezen, dus ik sprong e ook in.. Clown zodat ik hem boven water kon houden. (de kade was overigens 2,5m hoog)
mn pup was helemaal shaky, Huilen en bang, maar hij bleef dicht tegen me aan liggen in dat water. na ± een kwartier kwam er politie aan gecrosst!! en een van die agenten sprong ook het water in om in geval van nood .. Knipoog dus vlak daarna kwam de brandweer en hebben ons gered, met BOY was alles goed, alleen doorweekt enzo maar verder alles okee. maar ik moest naar het ziekenhuis omdat ik iets van 35°c had... Clown ik had het ook zooooo vreselijk koud toen.. maar goed ik met de ambulance mee... paar uur daar gelegen in het ziekenhuis.. en toen weer naar huis...ik was zo mega blij dat hij nog leefde.. en iedereen zei van wat deed je nou... blablabla.. maar ik wilde mn hondje niet verliezen!!!

maar goed.. hebben jullie ook wel eens zo'n situatie meegemaakt met een van je dieren?? waardoor je nog meer gaat beseffen, hoeveel je eigenlijk van zo'n hondje houdt???? en wat hij of zij voor je betekent?
groetjes patricia en boy die nu al 7 maanden is en er zo uitziet;
Afbeelding
Lovers Lovers Lovers

Kimmeken

Re: moet het toch ff kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:56

Wat een verhaal ... ik denk dat het het beste was dat je er achter had gesprongen Ach gut , ik had het zeker ook gedaan Ja ! Anders denk ik niet dat hij het had overleeft
Het is trouwens een mooi gedicht , ik had het al eens gezien Pling

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 00:06

bedankt. jah, velen (zoals de DA en de politie en mijn dokter en in het ziekenhuis) zeiden, ach die kan toch zwemmen (labrador)... ik zo; ja als ie 10 weken is.. en de kade 2,5m gaat hij het niet echt redden!! en hun zo; ja,.... nu bracht je jezelf ernstig in gevaar!! dus ik zei weer, jah en?? mijn hondje was bijna dood, das veel erger!! Knipoog

Kimmeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:17

jah die honden kunnen wel zwemmen , maar helemaal niet lang/ goed hoor , en wss zoude ze ook onderkoelt geraken enz, die hebben nog geen weerstand ( nog niet zo veel ) . Phuh wat denken ze wel Ach gut

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 00:21

maar weet je wat ook nog het stomme was... wj wonen naast de brandweer.. mijn broertje rende erheen en ramde zowat de deuren daar in omdat ze gewoon bleven zitten Nagelbijten / Gniffelen toen kwam er een BW man naar buiten en vroeg wat er was, dus hij zo ja er ligt een pup in het water.. en hun zo...mja we komen er zo aan... en toen ze ook te horen kregen dat ik erin lag Clown toen konden ze wel ineen opschieten, tsjee alsof een puo niet belangrijk is ofzow Knipoog

Kimmeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:24

echt Verward wat erg dat het zover moest komen dat het hen niet kan schelen (half ) Vriendjes zijn? echt raar Knipoog

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:25

Ik was mijn hond ook bijna kwijt geweest. Ze was toen ongeveer 6 maand. Ze was ernsig ziek, maar waar het nou precies vandaan kwam wisten ze niet. Ze was ook loops voor het eerst en dat duurde al veel langer dan normaal.
Toen wilde ze niet meer eten/drinken. Alles moest onder dwang.
Dierenarts bezoeken gehad, en ze moest er bijna blijven aan het infuus.

Op dat moment zat ik zonder werk. Toen werd ik eindelijk gebeld voor werk, maar dat heb ik afgewezen omdat mijn hond ziek was.
Iedereen verklaarde me voor gek, maar ik was echt niet in staat om lekker naar het werk te gaan terwijl mijn hond bijna dood was.

Ze is er gelukkig helemaal goed bovenop gekomen. En nu wordt ze in mei alweer 3 jaar!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 00:26

mja dat vond ik ook, maar goed was blij dat er een politie man bij me in het water sprong Haha! had ik tenminste iemand om mee te praten daar beneden Tong uitsteken neej maar ik snapte er al nix van dat ze een kwartier deden over 20m nou de reden was dus dat ze niet wisten dat ik er ook in was gedoken...

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 00:29

wyko schreef:
Ik was mijn hond ook bijna kwijt geweest. Ze was toen ongeveer 6 maand. Ze was ernsig ziek, maar waar het nou precies vandaan kwam wisten ze niet. Ze was ook loops voor het eerst en dat duurde al veel langer dan normaal.
Toen wilde ze niet meer eten/drinken. Alles moest onder dwang.
Dierenarts bezoeken gehad, en ze moest er bijna blijven aan het infuus.

Op dat moment zat ik zonder werk. Toen werd ik eindelijk gebeld voor werk, maar dat heb ik afgewezen omdat mijn hond ziek was.
Iedereen verklaarde me voor gek, maar ik was echt niet in staat om lekker naar het werk te gaan terwijl mijn hond bijna dood was.

Ze is er gelukkig helemaal goed bovenop gekomen. En nu wordt ze in mei alweer 3 jaar!

hey, erg is dat he !! BOY werd 3 dagen na het ongeluk in het water heel erg ziek, en ik ook... ik dus naar het ziekehuis en hij naar de dierenkliniek, ik mocht gelijk weg na onderzoek, maar boy moest een nacht blijven, het zag er echt heel slecht uit voor hem!! maar hij heeft de nacht doorstaan en de volgende dag dat ik hem ging ophalen was hij weer helemaal de oude pup die hij voorheen was Pling ik was zoooooooo gelukkig Haha!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 01:32

Goed dat je je hondje achterna bent gesprongen Ja

Ik vind hetwel erg dom van de Brand Weer dat ze niet snel wouden komen om een puppy, ik vind een dier net zo belangrijk als een mens, en maak er ook geen onderscheid tussen Missschien ben ik zelf ook wel een Knipoog