Kippenkenners -----> kan dit???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Kippenkenners -----> kan dit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 11:34

Weet nu hoe de kippen heten die ik graag wil hebben.

Alleen......

--> ik wil graag geen haan, kunnen 2 tot 4 hennen in een hok samen? Of is er perse een haan voor nodig (zoiets kreeg ik door van een fokker)

--> kan er een konijn bij in Clown ? Momenteel zit het konijn in het hok (binnenhok is 55 x 125 cm en buitenhok 125 x 150 cm). Er hebben kippen in gezeten dus de stokken zijn er wel. Het konijn zit erin, omdat hij lekker in dit hok kan lopen en graven e.d. Het is een dwergkonijntje.

Genee

Re: Kippenkenners -----> kan dit???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:38

Mijn oma heeft 6 hennen in 1 (groot) hok ZONDER haan en dat gaat prima!

Van dat konijn zou ik niet weten eigenlijk, give it a try zou ik zeggen Haha!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:40

je kunt gewoon 2-4 hennetjes bij elkaar stoppen. Geen probleem.

En als het hok groot genoeg is, kan je volgens mij gewoon je nijnebeest erbij laten. Je ziet het snel genoeg als ze niet met elkaar overweg kunnen.

Wat voor kippies wil je nemen?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 12:04

Ik wil graag Sebrights, we hebben eerder de goud zwarte gehad, maar de zilverzwarte vind ik ook wel erg leuk:

Afbeelding

Deze hebben we gehad:

Afbeelding

Het is een slechte tijd om kippen te kopen, dus wat er is neem ik Knipoog

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:32

Je kan best alleen hennen nemen zonder haan, maar dan kun je gewoon geen kuikentjes krijgen omdat de eventuele eieren niet bevrucht zijn. Wat je wel kan doen als je kuikens wilt, is dat je bevruchte eieren haalt, wanneer er een kip gaat zitten broeden.

Je moet gewoon kijken of kippen en een konijn samen gaan, ik denk van wel, maar houd het de eerste dagen goed in de gaten.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:33

Tip;

kijk eens waar in de buurt grote Kippenshows worden gehouden. Dat duurt geloof ik nog tot ongeveer begin maart.

Daar gaan de mindere dieren, die niet goed genoeg zijn voor de shows voor weinig weg. En voor jou is het denk ik toch niet van belang of het kampioensdieren zijn.

Je kan ook naar een fokker in de buurt gaan en vragen of je wat bevruchte eieren mag overnemen. Dan laat je die lekker in een broedmachine uitbroeden. De betere fokkers kunnen dat wel voor je regelen.

Moet je alleen wel afspreken dat als er haantjes komen, dat je die dan terug kan doen of kan verkopen ofzo.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:38

He! Wat een gave kippen Knipoog
Wij hebben ook een tijd geen haan gehad, ging altijd wel goed geloof ik, heb ze niet horen klagen Tong uitsteken
En er heeft ook een jaar of 2 een groot konijn bij gelopen, die later ook dacht dat ie kip was.. Ging altijd goed.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:44

Hou er wel rekening mee dat dat konijn continu rondloopt in kippendrek. Dat is niet fris voor een konijn want die zitten graag schoon.

Ik heb zelf wel een haan bij mijn hennen, dat wilde ik eerst ook niet. Maar ik wil toch wel kuikentjes straks. Een haan is niet nodig, de kippen leggen toch wel in de zomer.

Zelf heb ik 2 dubbelgezoomde barnevelderkrieltjes (2 hennen en een haan), een welsummer haan (die is heel mooi vlammend rood met metaliek groene staart), met een welsummer hennetje erbij, en 4 wiandottehennetjes.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:51

Zoals iedereen al zegt: je kunt makkelijk 2-4 hennetjes alleen in 'n hokje houden, zonder haan. Dan krijg je wel gewoon eieren (er zijn mensen die denken dat je persee 'n haan nodig hebt om eieren te krijgen, een kip legt eieren zonder dat er ooit 'n haan bij is geweest)

Met het konijn zou ik uitkijken, het kan perfect gaan, maar het konijn kan de kippen ook gaan pesten (en andersom). Dit zou ik de eerste weken toch goed in de gaten houden.
En ook zou ik zorgen voor 'n apart hokje voor het konijn, waar de kippen niet bijkunnen en waar hij hoog, schoon en droog kan zitten.

Ik vind het wel erg mooie kipjes moet ik zeggen! De tip over de keuringen is ook heel handig, daar kun je vaak redelijk goedkoop die kipjes kopen.

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:55

Verplaatst van AM naar BB

tequiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 15:23

niet lachen maar ik ben bang voor kippen en haanen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:50

tequiltje schreef:
niet lachen maar ik ben bang voor kippen en haanen

en dan heb je van die enorme honden in huis? Tong uitsteken Haha!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:44

LuvdaTossa schreef:
Ik wil graag Sebrights, we hebben eerder de goud zwarte gehad, maar de zilverzwarte vind ik ook wel erg leuk:

Geweldig leuk vriendelijk ras is dat!
Heb ik zelf ook gehad. Ja En toen zat er ook een konijn bij het hok. Ging prima allemaal!
Alleen was mijn haantje niet ingeent tegen de Marekse verlamming. Verdrietig En is daaraan overleden.
Dus zorg er voor dat jou Sebrights bij een goede fokker vandaan komen én ingeent zijn! Want het is een verschrikkelijk ziekte met altijd een naar einde. Verdrietig
Misschien wil ik straks rond de lente weer Sebrights. Ik heb nu 3 zijdehoenkrieltjes. Ik heb lange tijd geen haan gehad, en dat ging goed. Het voordeel vind ik van geen haan hebben, en dat kon ik goed bij mijn kipjes merken is dat ze tammer en rustiger in de omgang zijn.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:56

Wat betaal je voor zo'n kip? Mijn moeder vind ze erg leuk Haha!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:43

Prijzen lopen heel erg uiteen. Of je een echte goede raskip wilt, of gewoon 'n leghen uit 'n legbatterij wilt 'redden'. Je kunt het best even 'n vereniging bellen. Die kunnen je veel uitleg geven.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:11

wij hebben zelf 4 hennen in ene hok.. gaat super, ze mogen zo afentoe wel eens los lopen over het erf.. blijven prima op ons terrein gaan ook de brug niet over enz..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:12

Ik wil ook kippen Haha! maar mag niet Verdrietig

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:15

marianna schreef:
Wat betaal je voor zo'n kip? Mijn moeder vind ze erg leuk Haha!

Phoe dat is heel verschillend. Ik had ze gratis, handig kennisen die dit ras soms fokken. Haha!
Ik zal ze eerder als kuikentje kopen, omdat ze dan 1. goedkoper zijn 2. tam kunt maken 3. zo ontzettend cute zijn. Haha!

Ik zal even een foto zoeken van mijn Sebright, die dus helaas is overleden aan de verlamming ziekte...

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 01:32

Kippen zijn echt gaaf!
Zelf hebben we zijdehoenders, en momenteel ook geen haan meer.

Mijn 1e 2 haantjes hebben ook altijd in de buitenvoliere gelopen met mijn konijn. Dit ging prima! De kippen gingen met het konijn mee onder de grond in het hol. Echt grappig, kippen die in een konijnenhol slapen.

Kennissen van mij hebben ook kippen en konijnen samen en dat gaat ook altijd prima!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 02:30

Leuke kippen! Die wil ik ook Ja

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 13:08

bij mijn opa en oma hebben ze ook 4 hennen in een groot hok zitten. En de haan loopt los in de tuin. Die is al kuikentje bij ons opgegroeid. Hij is nu 2keer zo groot als de barnevelder maar hij kan niet bij die andere hennen. Die hennen pikken zijn veren eruit haha. De haan loopt nu nog los rond in de tuin. Echt een kreng hij valt mij heel de tijd aan en de rest niet vreemd beest

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 14:56

hoihoi,
Wij hebben ook 4 kippen zonder haan, gaat prima samen. Ze maken zelf uit wie de baas is en dat vinden ze allemaal prima.
ook zit mijn konijn vaker bij de kippen, dit is ook geen enkel probleem.
veel plezier en succes Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:30

Konijn kan er in principe wel bij. Familie van mij heeft ook een konijn tussen de kippen lopen, de kippen zijn niet bang van het konijn en andersom ook niet. Er staat dan wel in het 'hok' (ze hebben een hok met een stuk grond erom heen) een apart hok voor het konijn waar de kippen niet in kunnen. Dus als het konijn rust wil kan ie dat ook gewoon krijgen in zijn eigen hok, en de kippen maken zijn hok niet smerig. Maar het gaat harstiike goed!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:35

wouw mooie kippen Kwijl
zonder haan wil prima hoor Ja
en konijn kan je er ook zo bij in dumpen die van ons vinden het in ieder geval niet erg Haha!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:59

xXVeronaXx schreef:
hoihoi,
Wij hebben ook 4 kippen zonder haan, gaat prima samen. Ze maken zelf uit wie de baas is en dat vinden ze allemaal prima.
ook zit mijn konijn vaker bij de kippen, dit is ook geen enkel probleem.
veel plezier en succes Knipoog

En mijn konijn vind het juist fijn dat hij wat gezeldfchap heeft Haha!
(alleen een kip, als hij daar aan gaat snuffelen pikt ze hem op z'n kop whaha, maar dat doet hem niks want hij huppelt gewoon weer vrolijk verder.) Clown