Het is dus tóch wat ik vermoedde.. [konijn]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

Het is dus tóch wat ik vermoedde.. [konijn]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 14:24

Hallo allemaal,

ik baal echt als een stekker.. Deels omdat ik op dit moment ziek ben, maar om nog wat veel ergers nog veeeeeeel meer Huilen

Ons ene konijn (we hebben er 2), is ondertussen 11 jaar (!!!!!!!!!!), een hollands knijn.. gewoon.. Maar.. vorige week ong, kwam uit wat ik al best lang vermoedde.. HIJ IS BLIND GEWORDEN Huilen Huilen Ja.. Klinkt heel stom, maar omdat hij al erg oud is (normaal wordt een knijn maar iets van 4 à 5 jaar), is hij blind gewordne.. hij liep al een paar keer tegen zijn hokmuur aangelopen, zag niet waar zn voerbakje stond (dat rook hij) enzovoorts.. Ik kon gewoon met mijn handen voor zijn ogen gek doen enzo, voorheen schrok hij daar een beetje van, maar nu gewoon geen reactie meer.. Hij leeft nu nog wel, maar is aan de magere kant, en kan ieder moment dood in zijn hokje liggen.. Ik weet ook wel dat ik me erop moet voorbereiden, maar dit had ik al verwacht en toch schrok ik er weer van..

Genoeg gepraat, een paar foto's van onze lieve kleine Snuf:

(allemaal van zomer/najaar 2004)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oohw, lief klein konijnenbeest, ik kan je na 11 jaar echt niet meer missen Huilen Huilen Huilen

Als je doodgaat, lieverd, ik zal je nooit kunnen vergeten Lovers Klein moppie Lovers

Faniek

Re: Het is dus tóch wat ik vermoedde.. [konijn]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 14:27

Ik snap hoe pijnlijk het is ik ben ook konijnen verloren.... en het is een mooie leeftijd voor een konijn sterkte Ach gut

(Konijnen worden trouwens wel ouder dan 4/5 dat ligt tussen de 5 en 10 jaar.
En kleintjes worden ouder Lachen
Ik heb nu zelf ook een 5 jarig konijn en een konijn van 12 gehad.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 14:41

Faniek schreef:
Ik snap hoe pijnlijk het is ik ben ook konijnen verloren.... en het is een mooie leeftijd voor een konijn sterkte Ach gut

(Konijnen worden trouwens wel ouder dan 4/5 dat ligt tussen de 5 en 10 jaar.
En kleintjes worden ouder Lachen
Ik heb nu zelf ook een 5 jarig konijn en een konijn van 12 gehad.)

Jaa idd.. we hebben ook nog een dwergje van nu bijna 3 zitten..

Maarja, tis toch een schok, want hij is echt zo aanhankelijk de laatste tijd, en ik heb het heel erg druk met school enzo..

Eerst hadden we nog een ander konijn, getroffen door de bliksem, ook dood.. Ander konijn, pas geleden nog, hadden we gekregen, en toen hadden wij hem gegeven aan kennissen en toen was ie ook opeens dood, toen hij weer in z'n kleine hokje moest voor de winter (hij werd wild als hij een klein hokje zag, soort clastrofobie ofzo??) en hij kwijnde helemaal weg als hij in zo'n hokje zat.. echt zo zielig Huilen en nu is die dus ook dood..

Maar ik kan Snuf denk ik gewoon niet meer missen echt niet

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:12

is echt heel erg oud ja,
wat toevallig dat jij ziek bent.
ikke ook
ik ben echt zo verkouden en kan haast niet op mijn benen staan.
en heb echt superveel keelpijn.

en dan komt er ook bij dat ik zaterdag naar welsh hengstenkeuring moet. Verdrietig

ik voel me echt beroerd
gelukkig blijft mijn kat bij mij.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 10:02

inowa schreef:
is echt heel erg oud ja,
wat toevallig dat jij ziek bent.
ikke ook
ik ben echt zo verkouden en kan haast niet op mijn benen staan.
en heb echt superveel keelpijn.

en dan komt er ook bij dat ik zaterdag naar welsh hengstenkeuring moet. Verdrietig

ik voel me echt beroerd
gelukkig blijft mijn kat bij mij.

Hihi, tsja.. het heerst, ik kan dan wel op mijn benen staan, maar mijn neus Bloos! en de hele tijd niesbuien enzoo..

Nouja, succes op de hengstenkeuring, ik moet ook naar mn vzpony toe.. had ik zaterdag ook gedaan, maar beter niet kunnen doen mja.. als hadden komt is hebben geweest zoals mn moeder dat zegt..

Ilse

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:19

vind het heel sneu voor je. Maar misschien dat je hem kan helpen om ze eten en drinken kan vinden. Met bv een geurtje of zo. Konijn kunnen heel goed ruiken.

Maar ff wat anders konijn worden normaal niet 4 a 5 jr.

Ze kunnen zelfs 13 jr worden. Dat is een normale leeftijd voor een konijn. Die van mij was 13 jr geworden. Was ook blind aan het worden maar was nog wel vrolijk.

Hij is jammer genoeg dooor een hond of een ander dier uit zijn buitenverblijf geplukt anders had hij nu nog geleeft en was 15 jr geworden.

Heel veel succes

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:18

ons konijn is waarschijnlijk met haar oogje ergens opgevallen, en is nu aan een oogje blind maar twee ogen is tog wel rottigen Verdrietig

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:39

Jeetje de onze kon nog zien!
Maar hij kon op het laatst niet meer met zijn achterpoten goed lopen en dan kon je hem mooi in de tuin laten enzo en hij was veel anhankelijker en op het laatst heeft hij 3 dagen zitten rondjes draaien omdat hij ze gewoon niet meer kon gebruiken Scheve mond
Ik hoop dat hij nog een tijdje zonder pijn leven zal en dat er nog iets aan te doen is ofzo Knipoog

Sterkte Ach gut Maar een dikke knuf voor je knijn

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:35

Ik ken wel een paar blinde konijnen die zich prima redden. Als hij dan toch dood gaat zal dat niet door de blindheid, maar door de ouderdom komen. Gewoon voerbak ed altijd op dezelfde plaats zetten. (En ze worden wel ietsje ouder dan 5 hoor Knipoog )

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 15:56

Serendipity1 schreef:
Ik ken wel een paar blinde konijnen die zich prima redden. Als hij dan toch dood gaat zal dat niet door de blindheid, maar door de ouderdom komen. Gewoon voerbak ed altijd op dezelfde plaats zetten. (En ze worden wel ietsje ouder dan 5 hoor Knipoog )

Ja idd Bloos had me ook iets vergist in hoe oud ze worden Bloos

Maar de voer en drinkbak (flesje) staan idd altijd op dezelfde plaats, hij red zich ook nog wel, maar wel steeds moeilijker.. hij kan ook makkelijk in de tuin lopen, hij loopt toch niet weg.. (zie foto's, hij liep gewoon los) dus ja.. Maar hij zal binnenkort wel doodgaan (alhoewel, dat denken we al een jaar of 2, 3.. Scheve mond ) Maar nu gaat het echt steeds minder.. misschien tog maar weer eens op het gras zetten dat hij zich even kan voleten met vitamintjes Lachen (niet teveel natuurlijk, slecht voor z'n buik.. na die "schaarse" wintermaanden..)

We maken er nog maar het beste van..

Liefs Ilse en een dikke knuf van Snuf

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:12

sterkte lieverd Ach gut Ach gut

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:28

Ik zou het goed in de gaten houden.
En als hij afvalt dan kun je hem misschien met de hand voeren.
Wij hebben nu een konijn van 14 en ik merk ook dat hij nu echt oud wordt maar zolang ze nog vrolijk rondhuppelen gaat het nog goed.

Sterkte met je konijn! Ach gut

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:50

Wat verschrikkelijk voor zowel je konijn als voor jou. Het lijkt me heel moeilijk deze tijd.
Heel veel sterkte meis Lovers

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 14:18

Dankjulliewel OK dan!

Mijn zus beweerde dat hij haar nog volgde, maar dat kan niet.. want hij's blind, dat weet ik zeker.. Hij hoorde haar gewoon, hij wordt echt oud ja.. Maargoed, ik ga even rommel opruimen en dan ff knuffelen met m Lovers

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 14:30

Wat erg voor je ils!!!!!!!!!!!

Ik zal aan je denken in deze moeilijke tijd ik weet hoe moeilijk het is. Ben er ook al een kwijt geraakt.

Volhouden en vooral veel aandag geven en lkkr knuffelen.

kusjes Jet en geef maar een dikke knuffel aam snuf Bloos

b0eli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 21:41

Wat een lieffie ik vind het heel eg voorje maar 11 jaar !! da's wel oud
ik hoop dat je konijn er niet zo veel last van heeft en dat je nog lang bij hem kan zijn dan Ach gut

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:24

Aah..dat is naar zeg... Ach gut
Ik heb een bijna blind konijn...die ziet met een oog niets meer en het ander heel weinig...want hij is gebeten vlak boven zijn oog en bij de ander zat ooit een ontsteking...
Maar hij huppelt nog vrolijk rond...beter dan dat ie deed toen ie 5/6 jaar oud was. Nu is ie bijna 8.
Etenbak staat altijd op dezelfde plaats, dus die vindt hij.
Alleen als hij zijn trapje af moet om in de ren te komen knalt ie nog wel eens tegen de kant van de ren aan. En als hij losloopt kent hij zijn terrein, maar als je er zelf loopt of er is iets vreemds...botst ie er soms tegen aan. Maar nooit echt heel hard ofzo...

Misschien went je konijntje er wel aan, en leert ie er mee omgaan...
Sterkte ermee in elk geval Ach gut

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 17:42

Hee.. hij is er idd al een beetje aan gewend, hij hoort waar we lopen dus hij botst er niet tegenaan. De honden vinden hem ook heel erg leuk, en spelen ermee. Hij speelt gewoon terug, en botst er niet tegenop.. hoe hij het doet Verward ?? géén idee.. maarja.. sneeuw vind hij ook leuk *LOL* Ja echt superlief, ik zal hem nooit vergeten

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 17:56

11 is een hele mooie leeftijd

wij hebben eind ecember onze medium maat hanghoor mogen begraven beestje was 9 geworden ,..

verwen n nog maar een beetje (met een kwart appeltje misschien ? ruikt hij goed en vinden ze meestal ook wel lekker )