Kat aangereden staart slap?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Kat aangereden staart slap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 13:08

Ik was net buiten aan het fotograferen van mijn lapjeskatje en van mijn hond.

Toen ik weer naar binnen wou gaan zat onze rood/witte kater voor de deur in een vrij rare houding met z'n staart slap.

Dus ik liet hem naar binnen keek even en hij kon zijn staart niet meer omhoog doen. Hij rende naar de kamer en is daar gaan liggen.

Verder is er niks met hem. We denken dus aangereden aan de staart. Als je boven bij de staart komt zeg maar ietsje pietsje verder dan waar het begint heeft hij pijn.

Kan het zijn dat zijn staart is gebroken?
Of heeft hij wat anders?
Kan er iets gedaan worden aan een gebroken staart?

Tellie

Re: Kat aangereden staart slap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:19

Ik denk idd dat hij gebroken is, en verlamt is geraakt Verward
Iig even langs de DA gaan. Knipoog

moonlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:19

Faniek schreef:
Ik was net buiten aan het fotograferen van mijn lapjeskatje en van mijn hond.

Toen ik weer naar binnen wou gaan zat onze rood/witte kater voor de deur in een vrij rare houding met z'n staart slap.

Dus ik liet hem naar binnen keek even en hij kon zijn staart niet meer omhoog doen. Hij rende naar de kamer en is daar gaan liggen.

Verder is er niks met hem. We denken dus aangereden aan de staart. Als je boven bij de staart komt zeg maar ietsje pietsje verder dan waar het begint heeft hij pijn.

Kan het zijn dat zijn staart is gebroken?
Of heeft hij wat anders?
Kan er iets gedaan worden aan een gebroken staart?

kan een zenuwbeschadiging zijn, door de klap... het kan ook zijn dat de staart gebroken is.... als ik jullie was zou ik toch even naar de dierenarts gaan... ivm verlamming.
moct er iets beschadigd zijn kunnen ze er maar zo snel mogelijk bij zijn... en misschien heeft het een hele andere oorzaak...
sterkte...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 13:25

Mijn ouders willen helaas eerst even aankijken... we zijn laatste tijd nogal vaak dat we naar de dierenarts op zondag moeten wat zeer veel heeft gekost onderhand.

Hij loopt gewoon rond op alle 4 de poten en ligt nu. Zelf denken we aan gekneusd of eventueel gebroken. Rechtsachterkant doet hem ook beetje pijn, maar hij heeft al z'n kracht nog.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:49

Kan vanalles zijn... Van een gebroken staart heb ik zelf nog nooit gehoord, maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat het niet kan. Koekie had haar bekken gebroken toen ze haar staart niet meer omhoog kreeg. Het kan ook wijzen op een afgeknelde zenuw, rug- of hersenletsel.

Wat ik alleen niet snap is dat jullie denken aan zwaar gekneusd of gebroken, maar niet naar de da gaan. Jij kan er natuurlijk ook niks aan doen, maar je moest zelf eens een dag rondlopen met een gebroken bekken of zo... Plus dat het, in het geval van hersenletsel of een afgeknelde zenuw, blijvende schade kan veroorzaken.

Sorry, ik snap dat gewoon niet, ik ben ook tig keer op zondag naar de da geweest, of 's nachts... En ik heb het verre van breed.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:57

Hoi hallo dat heeft mijn kat ook gehad. Ik heb er niets aan gedaan en na een paar dagen zwaaide hij weer sierlijk met zn staart

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 14:16

@ Sylvia het ging redelijke goed, maar nu gaat het achteruit. We gaan zo naar de dierenarts.

We hebben gezien dat bij zijn bekje ook wat bloed zit misschien hij zelf in gebeten.

Hij krijgt steeds meer last van zijn achterkant dus we gaan zo heen. Hij ligt hier maar wat te liggen en ik maak me heel erg zorgen...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:19

Blij dat te horen. OK dan! Ik hoop dat 't niks ernstigs is...

Marrels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:50

De kat van mijn vriend zijn ouders is jaren terug ook aangereden en heeft daarbij haar staart beschadigd. Ze hebben haar staart er toen af moeten halen, dus gaat ze nu al jaren zonder staart door het leven. Ze heeft voor de rest gelukkig nergens last meer van.
Ik hoop dat het met jou kat helemaal goed komt!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 15:32

We zijn terug Lachen

Hij was harstikke lief en braaf bij de dierenarts, maar z'n bekken was inderdaad van achter helemaal opgezwollen.
Of het gebroken was kon ze niet zeggen.
Het gevoel in zijn staart is er gelukkig nog wel maar de spieren werken niet correct. Als dit niet goed komt moet er inderdaad een stuk van zijn nu mooie staart af....

Morgenochtend gaan ze weer kijken als het nog even slecht is als nu of slechter worden er foto's gemaakt en kan het zijn dat de bekken gebroken is. Zelf denken ze ook aan gekneusd.