Noorse Boskat of Ragdoll?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boskat of Ragdoll?

Jaaa, Noorse Boskat!
17 (54%)
Neeee, doe mij maar een Ragdoll!
14 (45%)

Totaal aantal stemmen: 31

Sooff

Noorse Boskat of Ragdoll?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 18:10

Hallo!
Mijn vader wil graag een kat nemen, en we vonden de Noorse Boskat en de Ragdoll wel leuke en mooie rassen. Nu vroegen we ons af, wat voor kat zouden jullie kiezen en waarom?

Sylvia

Re: Noorse Boskat of Ragdoll?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:52

Hebben jullie je al eens in het ras verdiept? Dergelijke katten vragen behoorlijk wat onderhoud... En een zuivere Ragdoll of NB kost meestal aardig wat.

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:15

Ik heb Ragdoll gekozen want ik heb er zelf twee.
Het zijn ontzettende lieve aanhankelijke katten die graag de aandacht van je vragen
Ik zou als ik jou was eens goed op internet kijken voor informatie en een Ragdoll is inderdaad een dure kat,ik weet niet hoe dat bij de Noorse Boskat is daar heb ik nl geen ervaring mee.

Sooff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 19:43

Nou, mijn vader wil graag een aanhankelijke rustige kat, liefst lekker groot, niet zo'n klein scharminkeltje. Maar omdat we de Ragdoll en de Noorse Boskat gewoon mooi vonden wilden we graag weten wat jullie ons aanraden. Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:49

Een gewone huis- tuin- en keukenkat, vooral als het jullie eerste is. Een NB en een ragdoll kunnen ook zo gek als een deur zijn. Maar dat zijn wel rassen die veel onderhoud vereisen, een Ragdoll veel aandacht (hoe het met kammen zit weet ik niet), een NB moet iedere dag of om de dag geborsteld worden...

Daarbij is aanhankelijk geen karaktereigenschap van de meeste katten. Wij hebben 3 Perzen, ook rustige katten, maar daar is er maar 1 aanhankelijk van.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:30

Denk alsjeblieft heel goed na over het onderhoud...

Dit soort katten vragen idd zoals Sylvia zegt heel veel borstelwerk...

Er zit nu een Pers bij ons in het asiel waar afstand van is gedaan om de klitten... zij is nu kaal geschoren Verdrietig ziet er niet uit.

Dus denk alsjeblieft na... een kat is niet voor even maar voor z'n hele leven. Dus ook zijn/haar hele leven dat borstelen.

Ook gewone huis/tuin en keuken katten zijn erg leuk... helemaal raad ik je aan 1 uit het asiel te halen. Je weet het karakter, gechipt en alles er op en er aan (als je, je toch bedenkt een andere kat te nemen)

Bij ons zit wel een kat voor jullie... Moos een super grote kater, niet dik wel 8 kilo! Maar echt grote kop, rustig, ligt graag op z'n plekje en komt graag op schoot liggen. Daarbij ook nog goeie ratten en mollenvanger Tong uitsteken
Ook leuke grote gewonen, rustige katten.
Zo zit er nog een wat grotere kater in het asiel die heel lief is.

Denk alsjeblieft een paar keer na want het is veel werk en we willen ze niet straks moeten scheren Lachen

Verder vind ik beide katten zeer leuk. Ik vind bij Noorse boskatten hun pluimpjes altijd wel leuk op de oortjes (maar die hebben ze niet altijd horode ik)

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:36

hoi ik heb ook ragdoll gestemd omdat ik er zelf 1 heb Bloos maar boskatten vind ik ook super!

naar mijn weten is een ragdoll wat rustiger dan een boskat, die zijn toch wat temperamentvoller.
en ja een volle ragdoll (raszuiver) heeft ook wollig lang haar dus ook iedere dag kammen. (die van mij is niet raszuiver en heeft een korte vacht)
raggies zijn idd erg prijzig, maar ik ken een cattery (waar die van mij ook vandaan komt) en die vrouw fokt al jaren voor de hobby (op een grote boerderij ergens in een gehucht Haha! ) en zij vraagt veel minder dan de meeste fokkers. de katten hebben verder gewoon een zuivere stamboom. de cattery heet zenzidolls: http://members.fortunecity.com/zenzidolls
hier kijk maar even.

Afbeelding
hier is 1 van de fokkaters, deze heb ik nog vastgehouden als klein kitten Tong uitsteken

Afbeelding
en wat gefokte poezen

Afbeelding

Esther_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:09

Noorse boskat! Ik heb er zelf twee. Het zijn hele lieve aanhankelijke katten, maar ze moeten wel genoeg ruimte en een flinke krabpaal hebben. Het onderheid valt reuze mee. De vacht is vrij zelfverzorgend en bij mij is 1 keer per week kammen meer dan genoeg.

xjessiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:29

Ragdoll..
Waarom.? Omdat ik gwoon helemaal weg ben van die kopjes..
Maar daar moet je natuurlijk niet op afgaan maar heb gehoord dat ze ook erg aanhankelijk en rustig zijn..

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:37

Noorse Boskatten!!!!!!!! Kwijl
Die zijn echt zo mooi en ook erg leuk!
Ik heb er zelf jammer genoeg geen maar ik heb evengoed wel een lieve oude kater Knipoog

Flower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 18:10

ZeKER RAGDOLL!
Niet dat ik NB niet leuk vind. Maar ik krijg misschien zelf ook een Ragdoll. MEESTAL zijn ze wel rustig. Ze zijn echt heeeeeeeeel lief hoor!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:45

Dat kammen van die boskat weet ik niet hoor? Ik heb zelf Maine Coons, die erg veel op een Noorse Boskat lijken (alleen een beetje groterder Haha! ) en die vacht lijkt bij lange na niet op de vacht van een Pers, en vergt ook niet zoveel onderhoud. 1 keer per week kammen is zat!

Hoe het met de vacht van een ragdoll zit weet ik niet, maar in de fotos die hierboven geplaatst zijn zie ik wel verschil. De eerste lijkt een vrij pluizige vacht te hebben, de laatste juist niet. Kwestie van een rassenboekje lezen!

Ragdolls lijken mij helemaal super! Die zou ik er ook wel bij willen, maar ja de prijs he. Een Noorse Boskat weet ik niet, dan zou ik liever weer een Maine Coon hebben denk ik Ja

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:35

Ik vind ze allebei erg mooi dus zou ook moeilijk kunnen kiezen. Wil je voor wat minder kamwerk gaan zou je ook een birmaan aan kunnen schaffen. Beetje de kleine versie van de ragdoll (oops nu krijg ik de birmaanfokkers over me heen Haha! ). Ik heb er zelf 2 en moet ze kammen omdat ze het zo lekker vinden maar ze hebben nooit klitten. Ik heb ook een maine coon en die vindt kammen niet zo leuk maar die heeft regelmatig okselklitjes. Ook onze oude Noor had vaak klitten. Nou heb ik wel niet je keuze vraag beantwoord, maar goed Knipoog

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:30

Nou ik heb dus twee Ragdolls en ik krijg er een Maine Coontje bij maar die Ragdolls klitten ook niet hoor!
Dus erg veel tijd aan borstelen hoef je ook niet te geven
Afbeelding

Afbeelding

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 13:37

Wat een lekkere knuffels zeg die laatste 2. Die achterste is net mijn birmaan Diesel:

[edit] Grote (niet werkende) link verwijderd [/edit]

Die kan ook altijd zo heerlijk lam liggen te luieren Haha!
Laatst bijgewerkt door Oscar op 18-02-05 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Te grote link rekt pagina uit.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:16

Jullie kunnen allicht ook een keer een kijkje nemen in een dierenasiel.
Op de site van het Haagse Dierencentrum staan de dieren die ze op dat moment hebben.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:31

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:10

Een Noorse Bospoedersuiker natuurlijk Op zijn Seauffs Knipoog

Heb je al nieuws over die katten die op op marktplaats heb gevonden?

Vertellen Haha!!

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:20

Moeilijk..vind t allebei erg mooie rassen Ja