vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 14:31

Ik heb net een midweekje centerparcs (ja ik weet het superburgelijk) geboekt voor de voorjaarsvakantie. lekker even een paar dagen er tussenuit.
Het wordt de eerste keer sinds Indy er is dat we op 'vakantie' gaan, Indy (kruising labrador) is nu ruim een half jaar, en nog nooit ergens uit logeren geweest.

Ik twijfel nu een beetje of we Indy mee moeten nemen. We zijn wel van plan om veel te gaan zwemmen etc, dus dan zou ze toch veel in het huisje (in de bench) opgesloten moeten zitten, dat lijkt me niet zo leuk.

Familie/vrienden werken allemaal, dus dat is ook niet zo'n goede oplossing.

Het pension hier in de buurt is wel goed (van horen zeggen), maar ik heb daar helemaal geen ervaring mee. Het kost 10 euro per dag, en dan krijgt ze een eigen kennel met uitloop naar buiten, en ze mag dan 4 keer per dag een half uur op een speelveld. Dat klinkt allemaal wel goed dus.

Hoe zijn jullie ervaringen met een pension?
en met het meenemen van een hond naar centerparcs oid?

Lysette

Re: vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:27

Wij hebben vorig jaar onze 3 honden meegenomen naar Center Parcs. Ze konden niet alleen blijven want dan blaften ze alles bij elkaar maar gelukkig wilde mijn ouders toch niet gaan zwemmen dus dat ging goed. Als hun weg wilde bleven wij thuis en andersom.
Mijn honden kunnen niet in pension (de één flipt al als hij een kennel ziet en de andere 2 houden niet van vreemden) en ik wil ze liever ook niet missen dus dat was simpel. Maar het ligt denk ik aan je hond, houdt ze van vreemden, houdt ze van andere honden enz...

Faniek

Re: vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:44

Mijn ervaringen zijn goed!

Ik zelf help bij een pension/asiel.
Het pensiongeld gaat dan naar het asiel.
De honden krijgen 2 keer per dag voer. Elke dag vers water... als ze met andere honden kunnen mogen ze bij een andere hond anders worden ze apart gehouden.
Elke dag word hun kennel mooi schoon gemaakt en krijgen ze allemaal even aandacht. 's Nachts en tussen de middag zitten ze binnen. De rest wisselen ze af met naar buiten gaan.

We proberen ze als we er zijn 's ochtends half 9 tot 12 en half 4 tot 6 zoveel mogelijk naar buiten te doen om te spelen.
Ook worden ze vaak even geborsteld en dus mee gespeeld.

Zo is het bij ons is erg fijn... ook bij pensionkatten is dit zo.

Onze hond is ook 2 keer naar pension geweest en waren we ook super over te spreken, maar je hoort wel eens een slechte kant. Ga gewoon kijken en vraag mensen met ervaring Lachen