Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Maiske schreef:Onze eigen honden hebben het gelukkig nooit gehad. We hebben altijd shows gelopen met onze honden en dan hoor je veel.
Volgens mij heb ik weleens gehoord dat ze hier blijvend hersenletsel aan over kunnen houden en zodoende aggresief kunnen worden naar vreemden en zelf naar hun eigenbaas. Dit is denk ik een beetje afhankelijk van de heftigheid van de aanvallen.
Krijgt hij of zij hier geen medicatie voor? Ik was altijd in de veronderstelling dat het dan tot op zekere hoogte te onderdrukken zou zijn.
Sterkte ermee
MirandaB schreef:Onze hond heeft ook al meerder aanvallen gehad en de laatste keer 2 achter elkaar.. Maar zolang er nog meer dan 2 weken tussen de aanvallen zit krijg je geen medicatie.
Mochten de aanvallen heftiger en sneller op elkaar volgen dan kun je het gaan onderdrukken met medicatie.
Mijn hond wordt nog niet agressief maar ik heb er wel vaker over gehoord dat dat gebeurd idd.. Ik houd mijn hond tijdens die aanvallen (zonder agressie) heel dicht tegen me aangedrukt. Zodat hij zichzelf niet kan verwonden en het vertrouwen van mij krijgt dat het ok is..
Het is gewoon een heel naar gezicht.. maar verder weinig aan te doen.. sterkte
trisca schreef:ik zou hem wel in de gaten houden, van epileptische aanvallen kunnen ze blijvend hersenletsel oplopen. Daardoor kunnen ze ineens agressief worden,ook tegen mensen en dieren die hun beste vrienden waren...
Ook kunnen ze tijdens de aanvallen in blinde paniek raken en alles grijpen wat er in de buurt is.
Als het niet zeker is dat het epilepsie is zal ik ook laten kijken naar een hersentumor, daar krijg je dezelfde symptomen van.
Ik zou inderdaad kijken naar medicijnen en hem niet buiten het zicht met andere honden laten.
Succes
Alexandrea schreef:Beste Moonlight,
Ik ken je probleem onze hond heeft het ook, al best lang. Hij krijgt medicijnen en sindsdien gaat het veel beter. hij ging eerder altijd mee als we gingen paardrijden maar toen we in de vakantie merkte dat hij veel minder last had van zijn epelepsie de enige verandering in het dagelijks leven was dat we niet gingen paardrijden. na de vakantie hebben we hem niet meer meegenomen en hij heeft daarna maar 3 aanvallen gehad en dat was na de kerstvakantie. normaal had hij er elke week wel 2 of 3 soms wel meer. hij is veel blijer enzo.
hij krijgt aanvallen door:
-onweer
-vuurwerk
-te druk doen
de medicijnen werken echt heel goed, we hebben ze via de dierenarts gekregen!
ik hoop dat je wat aan mijn brief hebt en als je nog wat anders wil vragen dan moet je het maar even in beestenboel zetten!![]()
![]()
groetjes alexandrea