Kattenpil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Kattenpil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 22:32

Wie heeft hier zn poes aan de kattenpil?
Ik wil mijn poes voorlopig nog niet laten sterriliseren en later als ik op mezelf woon dan wil ik er nog wel een paar katten bij en zou dus graag een nestje van haar willen maargoed. Bevalt het? Al eens een kat door de pil heen zwanger geworden? Haha!

Wanneer word een poes eigenlijks voor het eerst krols. Pientje is van augustus dus nu 6 maandjes oud. Volgens mij komt dat binnenkort wel of niet?

swoeky

Re: Kattenpil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:57

wij hebben toen ook bij de dierenarts geinformeerd voor de pil, en dit bleek behoorlijk moeilijk te zijn bij een poes. dit vanwege de ovulatie ofzo. het kwam erop neer dat je precies moest weten wanneer ze krols geworden is en dan moest je de hele cyclus uitrekenen.

en het is maar de vraag of ze al krols word bij 6 mnd, die van ons is nu bijna een jaar en we hebben nog niks gemerkt aan haar. natuulijk hoef je het ook niet te merken Haha!

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:43

<chop chop>
Laatst bijgewerkt door Rawr op 28-11-22 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 12:34

wij hebben 1 van onze poezen ook aan de pil...
Wij vinden erg handig...en prettig...

1 keer in de week 1 pilletje... en verder geen gemauw...

Ten eerste hebben we dit gedaan omdat we niet wilde dat ze weer zwanger werd
ten tweede omdat sterriliseren kwa kosten er nog even niet inzaten..
ten 3de omdat quita Onwijs Krols kan zijn..en dan heel de buurt bij elkaar mauwt...

Ze is nog niet zwanger geworden door de pil heen...hopen dat t zo blijft.. Schijnheilig

moonlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:07

Anna-Jelly schreef:
Wie heeft hier zn poes aan de kattenpil?
Ik wil mijn poes voorlopig nog niet laten sterriliseren en later als ik op mezelf woon dan wil ik er nog wel een paar katten bij en zou dus graag een nestje van haar willen maargoed. Bevalt het? Al eens een kat door de pil heen zwanger geworden? Haha!

Wanneer word een poes eigenlijks voor het eerst krols. Pientje is van augustus dus nu 6 maandjes oud. Volgens mij komt dat binnenkort wel of niet?

toevallig werken twee van mijn vriendinnen als dierenartsassistente op een kliniek, bij allebei de klinieken zijn ze niet erg tevreden over de kattenpil.
dit omdat de baarmoeder erg veranderd. je kunt tijdens het stereliseren heel goed zien of de poes aan de kattenpil is geweest of niet.
de baarmoeder is erg anders van kleur en wat opgezwollen.
hierdoor vergroot je de kans op baarmoeder kanker.
ik zou haar dus niet aan de pil doen, zeker niet als je er nog een nestje mee wil fokken.

meestal tussen de zes en de acht maanden... kan eerder ook later....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:53

Ik heb mijn kat al met 5 maanden aan de kattenpil gedaan omdat ze al lichamelijk volwassen was en ze ook al werd besprongen door katers... Maar met 10 maanden hebben we haar laten steriliseren omdat de pil idd kanker kan veroorzaken bij katten. Die 5 maanden kon niet echt kwaad, het is meer als je een kat jaren aan de pil doet.

Ik zou zeggen, als je een nestje wil, doe haar dan niet aan de pil. Of laat haar steriliseren en neem dan op den duur een kitten. Dan zit jij niet met het gedoe. Voor hetzelfde geld heb je straks 10 katten Haha! (ja of je moet dat willen natuurlijk).

Maar de pil is idd niet goed voor ze (tenzij je dat maar kort doet).

[edit] mijn kat werd dus met 5 maanden al krols!!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:55

Als je ze de kattenpil geeft, gaat de krolsheid weer over, en kunnen ze niet drachtig worden.
De 1e krolsheid...
Is bij iedere poes anders...

1 x in de week een pilletje vind ik wat overdreven Verward
Je kan ze het best een pil geven als je merkt dat ze krols worden...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:30

mijn katten hebben een twee jaar aan de poezenpil gezeten voor ik ze liet stereliseren.

uitkijken dat ze em niet uitkotsen, dan werkt ie niet, dus goed opletten als je em gegeven hebt
ik begon ermee zodra het voorjaar begon te worden, en ging ermee door tot de zomer was afgelopen, ze krgen hem dus maar een paar maanden.

mijn katten hebben daarna wel allebei 1 nest jongen gehad, en daarna heb ik ze laten stereliseren.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:57

Welshfanatic schreef:
1 x in de week een pilletje vind ik wat overdreven Verward
Je kan ze het best een pil geven als je merkt dat ze krols worden...
Ja... En als je de mensenpil slikt vlak voordat je sex gaat hebben, wordt je ook niet zwanger Schijnheilig

Ik vind al die verhalen over kanker ed 'n soort van eng, zou mijn kat nog niet één zo'n pilletje willen geven na al die verhalen. (Ook al kan dat nog geen kwaad.)

Kun je niet, als je 't idee hebt dat ze krols is, haar binnenhouden (moet je natuurlijk geen katers in huis hebben Knipoog)? Dan wordt ze niet zwanger, hoef je haar niet te steriliseren, en kun je later nog kittens krijgen...

Hangt natuurlijk een beetje af van hoe erg ze krols wordt, en hoe lang 't duurt totdat je op jezelf gaat wonen...

hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:27

Ik heb mijn kat van 9 maanden sinds eind november aan de pil, gaat prima. Gewoon een keer in de week een pil en klaar. Mijn vader is dierenarts en zegt dat t geen kwaad kan. We willen haar de pil laten slikken tot begin juli ivm onze vakantie (we gaan in mei en juli weg). Als alles verloopt zoals gepland krijgt ze half september een nestje (rond mijn verjaardag Haha! Pling ). Als ze dat nestje heeft gehad wordt ze gesteriliseerd. Daarna dus geen pil meer.

Weet iemand van jullie btw of dat kan, dat katten half september nog een nestje krijgen? Ik zou t wel heel leuk vinden OK dan! Party!! Lovers

=xxx=

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:07

hooi schreef:
Ik heb mijn kat van 9 maanden sinds eind november aan de pil, gaat prima. Gewoon een keer in de week een pil en klaar. Mijn vader is dierenarts en zegt dat t geen kwaad kan. We willen haar de pil laten slikken tot begin juli ivm onze vakantie (we gaan in mei en juli weg). Als alles verloopt zoals gepland krijgt ze half september een nestje (rond mijn verjaardag Haha! Pling ). Als ze dat nestje heeft gehad wordt ze gesteriliseerd. Daarna dus geen pil meer.

Weet iemand van jullie btw of dat kan, dat katten half september nog een nestje krijgen? Ik zou t wel heel leuk vinden OK dan! Party!! Lovers

=xxx=

waarom zou het niet meer kunnen half september?? kijk eens op een boerderij daar gaat het gewoon heel het jaar door. en onze poes heeft half augustus nog een nest gehad. en dit is ook gewoon helemaal goed gegaan. je moet er gewoon voor zorgen dat je kittens niet in de kou en/of tocht zitten

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 20:00

Als ik dit zo allemaal hoor dan moet ze denk ik maar niet aan de pil Scheve mond
Ik wacht haar 1e krolsheid wel af, financieel zit sterriliseren er niet in. Vooral nu met Ewald ( viewtopic.php?f=1&t=364034 ). hopen ze dat niet teveel gaat mekkeren, het is namelijk nogal een mekkerkont, om alles miauwt ze, zelfs als je tegen haar praat haha, ze antwoord je gewoon Haha!

Hoe vaak word een kat krols?

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 23:36

Anna-Jelly schreef:
Hoe vaak word een kat krols?

wat ik gelezen heb 2 tot 3 keer per jaar

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:10

ik zou haar wel gewoon aan de pil doen, poezen zijn namleijk echt heel erg vervelend als ze krols zijn,
ze jammeren,wat? gillen de hele dag door, ze willen er echt perse uit, en als je denkt dat t over is en je laat ze naar buiten dan is t vaak ook nog meteen raak en worden ze gedekt.
ik kon de mijne wel wurgen toen ze krols waren..

mijn poes is nu 13, kerngezond, twee jaar aan de pil gezeten, en weet je? ziek worden kan altijd, om wat voor reden dan ook.
dat hoeven ze niet van de pil te worden..

moonlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 12:01

toch hebben katten die aan de pil hebben gezeten een grootere kans op baarmoederkanker...
en omdat ze al aangeeft dat ze graag een nestje wil... zou ik niet met de pil beginnen....
tuurlijk kan er altijd iets gebeuren, ze kan ook onder een auto lopen als je ze buiten laat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 22:26

onze katten zijn een paar maand en al gesterriliseerd ze hebben idd grotere kans op baarmoederkanker en al helemaal als ze de pil te lang gebruiken op langere leeftijd bedoel ik dan he Vingers aflikken