Het gaat gelukkig weer goed met Nonja. Maandagmorgen heeft mijn moeder Nonja naar de dierenartsenpraktijg gebracht. Ze was helemaal wild in de haar vervoersbox in de auto. We zouden gebeld worden als Nonja weer opgehaald kon worden.
Ik moest de hele dag werken, dus Nonja was er alweer toen ik thuis kwam. Mijn moeder heeft haar opgehaald. Ook de terugweg was ze weer erg onrustig in de auto. Ze had een kapje meegekregen die Nonja om moest hebben als ze aan de wond/hechting zat. Onze andere katten hebben we nooit problemen mee gehad, maar Nonja maakte mijn moeder bijna overspannen (ze heeft al zo´n hoge bloeddruk en is altijd al zo aan het stressen).
Nonja was nog helemaal niet goed uit de narcose. Toch ging ze gelijk aan haar wond/hechting likken en bijten. Toen mijn vader thuis kwam hebben ze haar het kapje omgedaan. Geen succes! Kapje was te groot en ze viel hiermee steeds om. Nonja heeft een hersenafwijking/afwijking aan haar evenwichtsorgaan waardoor ze ter compensatie haar hoofd scheef houdt. Door de kap kan ze haar evenwicht niet houden en valt dus om. Ouders de kap weer afgedaan en vol ongeduld op mij zitten wachten.
Thuis gelijk Nonja en de andere animals even uitgebreid geknuffeld. Zij hadden ook wel wat met Nonja aan de hand was. Nonja even goed bekeken. De wond/hechting zag er heel goed uit en netjes. Mijn moeder had de dierenarts alweer gebeld om te vragen hoe we konden zorgen dat Nonja niet aan de hechting ging bijten. Sok verknippen en die erom doen (geen succes, sok paste niet en de gaten zaten verkeerd geknipt), verband met gaasje erom (geen succes, ze haalde het verband er zelf vanaf) of een rompertje aan. Hadden thuis 1 liggen. Nonja die aangedaan, maar was te klein. Moeten dus een grotere maat hebben. Oke, waar halen we die vandaan. Snel ik de auto gestapt en naar en vriendin van mij (2 kinderen). Uurtje later was ik weer thuis.
Had Nonja lekker opschoot genomen en ze viel in slaap (zonder rompertje). Nonja en ik hebben een hele goeie vertrouwens band soms zeggen we wel eens voor de grap dat ze mij als haar moeder ziet. Het is ook zo´n schat.
Ze heeft er lang overgedaan om goed uit de narcose te komen. Nu pas (3 dgn. later) gaat het beter. Ze is wel erg ingevallen, maar het gaat steeds beter. We weten zeker dat het allemaal goed komt.